Lak beschadigd, en nu..

Boefje

MF veteraan
Donateur
28 jan 2002
8.837
594
Bij mijn vriendin is er een heel klein stukje verf afgeketst.

Nu heb ik zo'n lak stiftje besteld voor haar kleur (metalic rood), maar dat duurt nog wel ff voordat ie binnen is.

Nu vroeg ik me af, hoeveel kwaad kan dat plekje, zolang ik dei lakstift nog niet heb. Ze rijdt nauwlijks door regen en ik spuit het regelmatig bij met wd40,..

Ze rijdt er nu al 2 weken mee.

Iemand een andere tip om er iets over te smeren... ben bang dat het snel nog lelijker wordt,....
 
Bij mijn vriendin is er een heel klein stukje verf afgeketst.

Nu heb ik zo'n lak stiftje besteld voor haar kleur (metalic rood), maar dat duurt nog wel ff voordat ie binnen is.

Nu vroeg ik me af, hoeveel kwaad kan dat plekje, zolang ik dei lakstift nog niet heb. Ze rijdt nauwlijks door regen en ik spuit het regelmatig bij met wd40,..

Ze rijdt er nu al 2 weken mee.

Iemand een andere tip om er iets over te smeren... ben bang dat het snel nog lelijker wordt,....

Ik wil het antwoord ook wel graag weten..

[me]Mistica heeft namelijk kennis gemaakt met de geweldige nederlandse samenleving die niet van andermans spullen kan afblijven en heeft twee hele mooie krassen op der tank zitten :( [/me]
 
afblijven tot je je stift hebt, een heeeel klein beetje beschermolie aanwrijven op dat plekje kan geen kwaad, niet teveel dat je de rest van de lak niet beschadigd. Bij toepassen stift uiteraard dan extreeeeem goed ontvetten
Bovenal geen paniek, klein beetje lakschade is nix ernstig, de grond van dichtbij zien met veel lakschade is ander paar mouwen :]
 
afblijven tot je je stift hebt, een heeeel klein beetje beschermolie aanwrijven op dat plekje kan geen kwaad, niet teveel dat je de rest van de lak niet beschadigd. Bij toepassen stift uiteraard dan extreeeeem goed ontvetten
Bovenal geen paniek, klein beetje lakschade is nix ernstig, de grond van dichtbij zien met veel lakschade is ander paar mouwen :]

Zou je de lak dan kunnen beschadigen met WD40 ?
 
je zou het kunnen inwrijven met (auto)was, dit zorgt er voor dat vocht en vuil niet onder de lak kunnen kruipen, verder niet te veel aan doen.

Voordat je de lak aanbrengt, moet je wel eerst met een goede ontvetter de was weghalen anders hecht deze minder goed.
 
Ff aantippen met wat anti-roest middel (Noverox bv.) Verkrijgbaar bij bv. de automaterialenhandel.

Dat werkt een stuk beter dan de boel vet maken met WD40 of was......daar hecht de lakstift later ook heel wat minder op.....
 
Als je een schuurpapiertje in een scherpe punt vouwt, dan kan je eventuele roest voorzichtig wegkrabben (natuurlijk fijn schuurpapier) dan kan je eventueel wat primer erop smeren...drogen....en dan lak erop. En dan was erop wrijven als zaakje is gedroogd.

Blijft super zitten. Heb het zelf ook gedaan...
 
Terug
Bovenaan Onderaan