lak matte tank veel te krasgevoelig

artist

Rookie
31 aug 2004
19
0
hier
weet er soms iemand wat ik hier moet mee doen heb men cb herspoten in het zwart en hier een matte lak over gezet.prachtig om te zien,is een geheel andere motor geworden maar nu blijkt dat die matte lak nogal krasgevoelig is bij de minste aanraking met je ring of zelfs bij het morsen van benzine laat dit al direct zijn sporen achter.Wist dat zwart geen gemakkelijk kleur was maar dit is wel echt extreme.weet er soms iemand of ik hier nog een blanke lak kan over zetten??? weet eingelijk ook niet goed wat ermee te doen.
 
waarschijnlijk heb je goedkope lak van motip ofzo gebruikt. Deze kan zeker niet tegen benzine en is zeer krasgevoelig! Normaal gesproken moet je er blanke lak opzetten om je lak hard en benzinebestendig te maken, maar met een matte kleur kan dit bij mijn weten niet. De enige oplossing is denk ik twee componenten lak, die is zeker benzinebestendig en ook harder dan normale lak

succes!!

oja, die twee componenten lak koop je bij een betere spuitbussen/autolakken zaak
 
de verf en de lak zijn van goede kwaliteit heb deze gekocht in een verfspeciaalzaak waar ze enkel auto en bedrijfs verf en lakken verkopen.men lak bestaat uit 2 componenten met daarbij nog een matteer component,om het matte effect te krijgen.Heb hier en daar al eens rondgevraagd,er zou moeten een fout zitten in mijn verfspuit techniek.normaal zou deze tank moeten glad zijn wel bij mij is hij ruw .Nogthans heb ik deze geschuurd tot op zijn naakte ijzer.Hier heb ik een grondlaag op gespoten,terug vlak geschuurd,men zwartte verf erop en iedere keer tussen 2 lagen 10min gewacht.Geheel de zooi 24uur laten drogen en dan men lak erop,tussen de eerste en de tweede laag 10 min en dan 15,20 min zo een laag of 4 ver.weet het ook niet meer zal eens moeten op zoek gaan naar een spuithandboek zeker.Wat die tankslap betreft het is wel voor geheel mijn bike heb het spatbordje van men voorband en het stuk onder men zadel ook herspoten en zit hier met het zelfde probleem
 
das raar, dan weet ik het ook niet. Ik spuit zelf ook regelmatig kappen en andere dingen van auto's/motorfietsen, maar heb nog nooit een matte lak gespoten, dus ik weet niet hoe dat precies werkt.
Succes met het oplossen van je probleem!

greetz, gixfighter
 
Ik heb een matblauwe cb600f en ik vind deze lak (tot nog toe) absoluut niet krasgevoelig. Maar goed, hij is dan ook pas 3 maanden oud en ik ben er erg voorzichtig mee.
Volgens mij zit er wel degelijk een blanke laklaag overheen. De stickers op de tank zitten er immers onder.
 
Terug
Bovenaan Onderaan