Lak of geen lak tank 1000 RR Zwart

Moet Honda dit gewoon vergoeden ?

  • Neen

    Stemmen: 6 9,5%
  • Neen, alleen een bijdrage is voldoende.

    Stemmen: 1 1,6%
  • Ja het is in principe gewoon een fout die door honda herstel

    Stemmen: 56 88,9%

  • Totaal aantal stemmers
    63
Het "probleem" is dat fabrikanten alleen nog maar met watergedragen lakken mogen spuiten ivm milieu eisen, en watergedragen lak droogt alleen maar goed wanneer er veel luchtdoorstroming in de spuitcabine is, veel produceren minder tijd in de cabine dus, lak is droog maar niet echt uitgedroogd.

Binnen een jaartje of 5 is er geen lak met solventen te verkrijgen, dus de doe het zelver wordt nog maar eens gekloot, want de lak droogt niet.
 
Ik heb laatst een kleine week een 2004 Fireblade te leen gehad, ook een zwarte. Deze had 5000 km gelopen en had inderdaad ook enorm last van doffe plekken op de tank.

In mijn testverslag op http://www.motormaniacs.nl (www.motormaniacs.nl) heb ik het ook genoemd.
 
Ik ben van plan om mij (waarschijnlijk een zwarte) 600RR te kopen. Ik zal het aan mijn dealer duidelijk maken dat hij mij moet garanderen dat ik niet " het doffe plekken syndroom" op mijn tank krijg. Indien wel het geval mag hij er op ZIJN kosten of op die van Honda voor zorgen dat het probleem van de baan wordt geruimd.

Mvg Yannickawa
 
Hallo mensen,

Ik heb vandaag van Honda Nederland een brief gehad waarin staat dat hun van mening zijn dat de dealer het spuiten moet vergoeden en dat de vraag of Honda of de dealer dit zou moeten betalen in ieder geval niet over de rug van de klant zou moeten worden gevoerd.

Ik houd U op de hoogte !

Groetjes,

Leo
 
Ik heb een Blauwe 600RR, en had na 200 km al last van krassen op de tank op te bekende plek.

Mijn dealer heeft dit via via aangekaart bij Honda, en deze heeft een nieuwe tankcover geleverd, deze heb ik zo in de doos naar Meerman te Ridderkerk gebracht. Dit zou een van de betere spuiters zijn, en heb hem extra sterke krasvaste lak op laten brengen a Eur 129.-.

Ziet er perfect uit, Honda sticker zit mooi onder de lak en heb geen last meer van lelijke plekken *D
(dat de sticker eronder zit is meteen een bewijs voor evt verkoop dat er een extra laklaag op zit...)

Ik vond het de investering wel waard, al zou je zeggen dat dit meteen zo geleverd zou moeten worden. Maar had geen zin in een slepende zaak, en heb een nieuwe tankcover gehad dus vond het wel prima zo.
 
Ik was vrijdagavond bij Molenaar en daar zei Arie jr. dat de tank door hun kan worden overgespoten. Hij deed daar niet moeilijk over. Toch maar eens doen want ik krijg ook al doffe plekken.
 
Laatst bewerkt:
Mijn dealer heeft gezegd dat hij van honda toestemming heeft gekregen om het zaakje op te lossen op de kosten van honda.
Ik had het over blanke lak erover heen maar hij zei dat dat niet afdoende was en zocht verder naar de beste oplossing. Ik moet na de vakantie terugkomen om te vragen of ze al iets hebben gevonden als oplossing. Maar hij heeft gezegd dat het word opgelost.
 
Dit is een ritje naar Molenaar wel weer waard, toch maar even langsgaan! Vind het toch wel behoorlijk storend die kale plekken op de tank, je blijft poetsen wil je het weg werken!
 
Ben blij dat ik dit nu lees. Ik zat nog te dubben of ik al m'n kappen wel of niet onder de blanke lak zou zetten als ik klaar ben met bestickeren. Nu hoef ik daar dus niet meer over na te denken...
 
Goed, dus ik vertel dit verhaal aan m'n maatje. Hij meteen kijken naar z'n eigen motor, en ja hoor. Na pas 900km te hebben gereden zijn er al doffe plekken zichtbaar. Hij gaat morgen met een B| gezicht naar de dealer om verhaal te halen. Haha, ik ben benieuwd, want ik heb er net 400km op zitten en het zal er bij mij ook ongetwijfeld aan zitten komen. Lekker snugger van Honda.
 
Was dat voor een stomme opmerking :?


Als ze je wat verkopen moet de lak er niet na een week afvallen, verwacht je zeker niet van een Honda
 
pic.van mijn blade 8-)

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/121777/94e6eed42329447752f10d3d5b70f899 (Restyled.JPG)​
 
Die van mij en van mijn maat RESPECT :} :} :}

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/121778/b85ba25f7cf42f6dc5fc642de3c76e9c (v.i.p @ Assen TT#1.JPG)​
 
orgineel..pff...alles precies hetzelfde..
zelfs het kenteken plaatje gebogen..net of dat helpt...
 
orgineel..pff...alles precies hetzelfde..
zelfs het kenteken plaatje gebogen..net of dat helpt...
:^

Details zijn voor choppers heh :?

tel49.JPG


Ik heb echt een vette chopper :+

Ow en voor de mensen die het wel interesseerd. Ik heb te horen gekregen via Molenaar Motors dat Honda in februari 2005 |( met een bonificatie gaat komen voor de 1000RR. Dan zal de 600RR wel niet achterblijven.
 
is de lak kwaliteit bij yamaha beter ?

Just curious.

Greetz,

christoph
De tank van de RR is geen echte tank. Het is gewoon een kap. De tank zit namelijk lager om het zwaartepunt te drukken. Op een echte tank (zoals bij de Yamaha's) zit altijd een extra transparante coating om de lak te beschermen tegen je benen die erlangs wrijven en voor als je benzine morst. Het is vaak ook het enige onderdeel waar de stickers onder de lak zitten. Een tank heeft 'veel aggressieviteit' te verduren, maar dat was Honda kennelijk bij het ontwerp van de RR even vergeten B|
 
De tank van de RR is geen echte tank. Het is gewoon een kap. De tank zit namelijk lager om het zwaartepunt te drukken. Op een echte tank (zoals bij de Yamaha's) zit altijd een extra transparante coating om de lak te beschermen tegen je benen die erlangs wrijven en voor als je benzine morst. Het is vaak ook het enige onderdeel waar de stickers onder de lak zitten. Een tank heeft 'veel aggressieviteit' te verduren, maar dat was Honda kennelijk bij het ontwerp van de RR even vergeten B|

Dank voor de info :-)

De vraag was omdat ik graag een R6 2005 wil kopen, en zeker die in geel en zwart (rossi).

Greetz,

Christoph
 
Terug
Bovenaan Onderaan