Lak of geen lak tank 1000 RR Zwart

Moet Honda dit gewoon vergoeden ?

  • Neen

    Stemmen: 6 9,5%
  • Neen, alleen een bijdrage is voldoende.

    Stemmen: 1 1,6%
  • Ja het is in principe gewoon een fout die door honda herstel

    Stemmen: 56 88,9%

  • Totaal aantal stemmers
    63
Ik heb precies hetzelfde probleem.
Ook een zwarte cbr1000rr, is nu bij de spuiter.

Bij de aankoop bedongen dat de tank in de blanke lak gezet zou worden. Op kosten van motorzaak die dan een deel bij Honda zouden verhalen (heeft me misschien wel wat minder korting opgeleverd waardoor ik het nog zelf zou betalen, maar ja...).

Probleem dat zich dan voordoet is dat de tank een andere 'kleur' krijgt dan de rest van de motor. Door de blanke lak gaat de tank meer glimmen dan de delen die niet met blanke lak worden gespoten.

Ik heb er dus voor gekozen alle zwarte delen te laten spuiten. Kost me wel €375. Honda betaald nog steeds een (klein) gedeelte en het (de)monteren wordt door de motorzaak gratis gedaan.

Blijft natuurlijk wel het probleem dat Honda eigenlijk een motor hoort te leveren die gewoon voldoet aan bepaalde eisen. En daar hoort ook goede lak bij.
Maar gelukkig verkeer ik in een financiële positie dat die € 375 makkelijk betaald kan worden en ik heb geen zin om daar heel moeilijk over te doen (lees: gaat me teveel tijd inzitten). Ik kan me overigens heel goed voorstellen dat iemand anders daar wel 'moeilijk' over doet, want het is dus een fout van honda die ze eigenlijk gratis moeten herstellen.
 
Waar voor heb je die bak om naar te kijken of om mee te rijden.
p.s kenteken is gebogen niet tegen het flitsen maar dan lijkt die grote kut plaat wat kleiner.
tís maar speelgoed
 
@ Intimidator en Blade:

Leuk motoren met opeenvolgende nummers ... 20 en 21 (ik neem aan dat de middelste twee letters ook gelijk zijn).

 
again @ Intimidator en Blade:

Als je de motor voor het 'echte' (o.a. circuit) werk hebt, waarom hebben jullie dan gekozen voor een cbr1000rr, die komt namelijk bij de meeste tests als slechtste supersporter uit de bus (bijv. de test in motorfreaks: supersport 1000cc).

Voor echt goede/ervaren rijders is er de zx10r en voor de snelste moet je bij de gsxr1000 zijn.

Honda is de meest degelijke en in mijn ogen de mooiste (daarom behoort de lak ook goed te zijn), daarnaast is de Honda het meest geschikt voor normaal gebruik, daarom heb ik ervoor gekozen.
 
again @ Intimidator en Blade:

Als je de motor voor het 'echte' (o.a. circuit) werk hebt, waarom hebben jullie dan gekozen voor een cbr1000rr, die komt namelijk bij de meeste tests als slechtste supersporter uit de bus (bijv. de test in motorfreaks: supersport 1000cc).

Voor echt goede/ervaren rijders is er de zx10r en voor de snelste moet je bij de gsxr1000 zijn.

Honda is de meest degelijke en in mijn ogen de mooiste (daarom behoort de lak ook goed te zijn), daarnaast is de Honda het meest geschikt voor normaal gebruik, daarom heb ik ervoor gekozen.

ik denk wel dat de meesten het harste rond gaan op een Blade. geeft toch het meeste vertrouwen wanneer het echt hard gaat
 
ik denk wel dat de meesten het harste rond gaan op een Blade. geeft toch het meeste vertrouwen wanneer het echt hard gaat

Dat ben ik geheel met je eens.

Maar als ik de reacties van Intimidator en Blade zie, dan heb ik toch het idee dat dit 'hard-core' racers zijn. Want welke motorrijder geeft er nou niks om het uiterlijk van z'n bike (lak dof --> niet zeuren) en gaat het alleen maar om het rijden?

Hard-core, dan zeg ik: koop een zx10r (volgens de tests) O-)
 
Hard-core racers hebben geen wegfiets, die kopen een circuitfiets.

Het klinkt mij allemaal als bla bla in de oren.

Tja, daar heb JIJ weer gelijk in .....


Wellicht dat we weer terug moeten naar het oorspronkelijke onderwerp, want we (ik) dwalen (dwaal) een beetje af: wel of geen blanke lak op de tank van de 1000rr.
 
Tja, daar heb JIJ weer gelijk in .....


Wellicht dat we weer terug moeten naar het oorspronkelijke onderwerp, want we (ik) dwalen (dwaal) een beetje af: wel of geen blanke lak op de tank van de 1000rr.
WEL :P

We hoeven daar toch niet over te discusieren. Als die gasten lekker hun motor willen vernaggelen, dan doen ze dat toch. Ik ben zuinig op m'n spullen en wil er niet te veel bij in hoeven springen als ik hem weer verkoop. Zeg nou zelf, een goed onderhouden motor verkoopt sneller dan een afgeragte bak. Ieder zo z'n meug.
 
WEL :P

We hoeven daar toch niet over te discusieren. Als die gasten lekker hun motor willen vernaggelen, dan doen ze dat toch. Ik ben zuinig op m'n spullen en wil er niet te veel bij in hoeven springen als ik hem weer verkoop. Zeg nou zelf, een goed onderhouden motor verkoopt sneller dan een afgeragte bak. Ieder zo z'n meug.

Wederom: volledig mee eens.








Ben trouwens ff naar je website geweest, zie er strak uit (voor zover die af is) :} :}
 
Bij Arie Molenaar hebben ze gebeld met Honda Nederland en toen kreeg ik te horen dat Honda een definitieve oplossing aan het voorbereiden is met betrekking tot dit probleem nl het dof worden van de tank omdat er verf is gebruikt op waterbasis ivm milieueisen. Honda gaat dus voor alle RR eigenaren een oplossing bedenken. Een mooi klusje voor de winter dacht ik zo.
 
Ik las recent dat Honda op de nieuwe 600 extra lak of andere lak doet ter voorkoming van beschadiging. Daarmee erkennen ze feitelijk het probleem.
 
en dan nog ff over de lak daar doe je gewoon nix aan als je er blanke lak op laat spuiten ziet het er ook nie uit als je alleen de tank laat doen

Daarom laat ik ook m'n hele motor in de blanke lak spuiten.
Honda doet hier een deel bij, ik meen € 110,- (weet ik niet zeker, gehoord van motorzaak). De motorzaak neemt de kosten van (de)montage voor z'n rekening.

Maar ja, kost dat geintje nog 375 eurootjes.



(2x het zelfde verhaaltje gepost |( |( )
 
Bij Arie Molenaar hebben ze gebeld met Honda Nederland en toen kreeg ik te horen dat Honda een definitieve oplossing aan het voorbereiden is met betrekking tot dit probleem nl het dof worden van de tank omdat er verf is gebruikt op waterbasis ivm milieueisen. Honda gaat dus voor alle RR eigenaren een oplossing bedenken. Een mooi klusje voor de winter dacht ik zo.

Eerst zien dan geloven, heb hier nog een brief van Honda Nederland die beweren dat het door de goede kwaliteit van de beschermde kleding van tegenwoordig komt. Heb ze toen maar eens gebeld, om te vragen of ze nou echt suggereerden dat ik zonder beschermende kleding op de motor moest gaan zitten, kwam het namelijk wel ongeveer op neer.
Ook grappig is dattie vent daar beweerde dat de RR een massa produkt is en dat mijn geval toch wel apart was, ze hadden er nog niet eerder van gehoord. (eikels als ik nu alleen al naar de reacties hier kijk en op de site van de CBRclub, denk ik dat het gewoon een algeheel probleem is)
 
Laatst bewerkt:
Hallo Allemaal,

Inmiddels is de stand van zaken :

Krijg nog steeds van de dealer niet meer als € 75 vergoed en ik heb de moed inmiddels opgegeven om nog meer te reclameren. Maar het belangrijkste is dat ik inmiddels een paar maanden geleden een blanke lak laag op mijn tank heb laten aanbrengen en dit voldoende beschermd tegen de krassen.
:(
 
Terug
Bovenaan Onderaan