Lak + verf van frame verwijderen

MrB

Die hard MF'er
4 feb 2004
617
5
Breskens
Hallo,

Ik wil graag mijn frame gaan polijsten , na wat zoeken op MF kwam ik erachter dat je het beste HEMA Afbijt spul kon gebruiken, naja dat gekocht , maar ik heb het eropgesmeerd en er gebeurd echt helemaal niets, ook na 1,5 uur is er nog geen laagje van de lak/verf verdwenen...

Gelukkig heb ik dit dus eerst op mijn subframe geprobeerd zodat ik eerst wat kon oefenen zonder dat er lelijke plekken in het zicht zijn.

Mijn vraag :

Wat doe ik verkeerd ?
- Te weinig gedult ?
- Eerst licht schuren ? ( ook even geprobeerd > ook geen resultaat )
- Verkeerd afbijt spul ? ( ik heb 2 bussen :
- Afbijtmiddel
- Afbijtmiddel universeel
- Of iets wat ik helemaal over het hoofd zie ?

Natuurlijk is alles eerst ontvet geweest met spiritus..

Alvast bedankt !

Ja, en anders zou de verf nog moeten verdwijnen,

heb er een stukje van geschuurd , en dan komt er eerst een "zwarte" stof vanaf, daarna de kleur van het frame , zwarte laag is dus de lak..

in die afbijt zit een soort kaarsvet die zorgt dat het zuur in kan trekken in de lak en niet verdampt. je moet het dus in een keer dik opbrengen. kwartiertje wachten en dan met een schrapper/plamuurmes oid afschrappen. de lak lost niet op in lucht ofzo, het wordt alleen maar zacht. je kan het ook doen met een staal borstel op de schuurtol, maar dat geeft wat meer troep.
stralen is nog makkelijker!
s6

Ik zal het6 een keer vertellen:
Koop Sikkens Vervex speciaal op basis van methyleenchloride gebruik handschoenen en water bij het verwijderen. Tevens is het handig om een messing borstel te gebruiken zodat je je frame niet beschadigd. Dus geen staalborstel....

Het i te koop bij sikkenscenters

Uit ervaring spreek ik en het is het beste ik had namelijk ook al 5 verschillende shit producten gebruikt!

veel plezier,,,,,

het is de originele lak, dus waarschijnlijk geen poedercoating.

Ik zie het eerlijk gezegt niet zitten om met een borstel/boormachine combi te werken , dan maar handmatig met schuurpapier grid 400 - 500 :)

Ik heb op mijn zx7r een of andere afbijt van mn broer zn werk gebruikt..ik kon de lak er zo met een kwast afhalen...denk niet dat he makkelijk is om aan goede afbijt te komen in de winkel..hoor vaak verhalen van afbijt die amper werkt enzo..

Ik zal vanavond even gaan kijken bij de DHZ zaak.

Ik snap er niets van... maar zal eens kijken of er daar wat te vinden is .

En waar kan ik afbijt spul van "de parel" Halen?

In ieder geval alvast bedankt voor jullie reacties :)

Je moet namelijk zo chemisch mogelijk gebruiken, hema mag dat niet opslaan ivm gevaren voor personeel en klanten. Koop nou Vervex van sikkens...........................................................................................................te koop bij sikkens centers

Haha , zou het graag doen , zit alleen in 1 of ander boerengat.. dus een sikkens center zit niet zo dicht in de buurt, ik ga straks wel even opzoek naar een soortgelijk product..

Terug
Bovenaan Onderaan