Lak voorpoten beschadigd door steenslag

El Pollo Diablo

MF veteraan
14 jul 2007
7.122
104
Drechtsteden
Hello,

De poten van mijn Bandit 1200 zijn beschadigd door waarschijnlijk steenslag, de lak bladdert er namelijk af.

Nu is mijn vraag, hoe kan ik dit het beste laten doen, opnieuw spuiten of bijv. poedercoaten? Ben niet zo heel erg op de hoogte van de verschillende technieken op dat gebied, dus iemand tips? Thanks :}
 
Laatst bewerkt:
Hello,

De poten van mijn Bandit 1200 zijn beschadigd door waarschijnlijk steenslag, de lak bladdert er namelijk af.

Nu is mijn vraag, hoe kan ik dit het beste laten doen, opnieuw spuiten of bijv. poedercoaten? Ben niet zo heel erg op de hoogte van de verschillende technieken op dat gebied, dus iemand tips? Thanks :}
spuiten in mijn ogen geen goede oplossing, te dun en te hard. poedercoaten is de beste. als je dan weer mooie gecoate poten hebt kan je doorzichtige tickervellen kopen en die, mn aan de voorzijde van de poot, op plakken zodat die dienen als anti-steen slag.

mvr Toverfee's ex en huidige bulldog's hebben gecoate en doorzichtig stickervel onderveerpoten.
100% steenslag en pekel proof. zelfs de bulldog kenners zien niet het verschil tov het originele.
 
kan je geen ruimte vinden

maak je poten dan goed schoon ff je voor wiel er uit en ontver alles ff daarna ff 2 a 3x met ducktape er om heen (ja ik weet zie er echt lelijk uit en dat is nog zacht uitgedrukt)
en dan of alles uitbesteden of ff wachten tot de zomer en dan alles op je gemak rustig aan schuren en spuiten (coaten is idd beter maar moet alles wel uit elkaar)
 
spuiten in mijn ogen geen goede oplossing, te dun en te hard. poedercoaten is de beste. als je dan weer mooie gecoate poten hebt kan je doorzichtige tickervellen kopen en die, mn aan de voorzijde van de poot, op plakken zodat die dienen als anti-steen slag.

mvr Toverfee's ex en huidige bulldog's hebben gecoate en doorzichtig stickervel onderveerpoten.
100% steenslag en pekel proof. zelfs de bulldog kenners zien niet het verschil tov het originele.

Poedercoaten :Y spuiten ga je spijt van krijgen, gaat niet zo lang goed blijven.
Polieren is ook nog een mogelijkheid, als je toch gaat schuren.
 
Spuiten kan prima. Gewoon en basecoat en dan een paar lagen 2-comp blanke lak. Wordt als nieuw. Plak er een strook doorzichtige plasticfolie op als je huilie-huilie doet bij wat krasjes.
gr
 
Heb zelf al vaker vorkpoten gespoten. Wat ik doe, is de handel uit elkaar halen tot je een losse buitenpoot overhebt (bussen laat ik zitten, enkel de keerring en toebehoren haal ik eraf.), douw aan de bovenkant een prop papier erin en glasparelstraal de poot. Daarna de prop eruit, poot schoonmaken in de ontvetterbak en daarna 2 of 3 lagen epoxy 1K primer en daarna een paar lagen kleur, gevolgd door een blanke of matte laklaag.

Maargoed, er zijn meerdere manieren om iets goed te doen.
 
Het probleem is alleen nu hoe ik de poten er thuis uit ga halen: heb namelijk geen mogelijkheid om de voorkant v.d. motor op te hangen zodat de motor aan de voorkant hoog genoeg staat om de poten er ondervandaan uit te halen.
 
Bandit heeft toch een middenbok :?
Ja, dan nog heb ik niet genoeg ruimte aan de onderkant om de poten er onder vandaan uit te halen:

full
 
Als je wel een normale middenbok hebt, dan bok je de motor op terwijl het voorwiel in een kuil staat of een ander lager deel (bijvoorbeeld de bok op de stoep, het voorwiel boven straat).
Let wel, meestal is dit niet nodig. Zodra je het voorwiel eruit hebt kan je de vorkpoten vrijwel altijd gewoon onderuit laten zakken. Er zou genoeg ruimte moeten zijn.....
Als je alleen een paddockstand hebt zoals op het plaatje, dan moet je het motorblok ondersteunen om te voorkomen dat hij voorover gaat.......
 
Terug
Bovenaan Onderaan