Lak voorpoten beschadigd door steenslag

El Pollo Diablo

MF veteraan
14 jul 2007
7.122
104
Drechtsteden
Hello,

De poten van mijn Bandit 1200 zijn beschadigd door waarschijnlijk steenslag, de lak bladdert er namelijk af.

Nu is mijn vraag, hoe kan ik dit het beste laten doen, opnieuw spuiten of bijv. poedercoaten? Ben niet zo heel erg op de hoogte van de verschillende technieken op dat gebied, dus iemand tips? Thanks :}
 
Laatst bewerkt:
Mijn tip komt wat laat, maar ik heb eens vorkpoten met een nylon borstel op een boormachine schoongemaakt en daarna gespoten met een spuitbus blanke lak.

Ik demonteerde alleen het wiel, de vorkpoten bleven gewoon zitten.
Het resultaat was niet van nieuw te onderscheiden, de door de borstel veroorzaakte krasjes waren ook gelijk aan de originele.
 
:^
luchtkamer komt vanzelf weer boven de olie als je de poten rechtop houdt.

inderdaad ;)

full
 
Goed schuren t.m. Korrel 1000
Spuitplamuur voor de minimale putjes en krasjes
weer schuren,
Primer
heel licht schuren met 1200, eventueel nat.
Kleurlak erop spuiten, eventueel 2 keer.
2 keer afspuiten met blanke lak 2K.
Eventuele stofjes wegpoetsen met commandant en in de was zetten
Resultaat:
mini-DSC00868.jpg
 
2K wordt een stuk harder en geeft veel meer glans. Had eerst ook met 1K blank gespoten, maar is een wereld van verschil.
Oh ja, kacheltje in de schuur zetten en zo warm mogelijk stoken die schuur.
Voorpoten op of voor de verwarming leggen en ook spuitbusjes lekker opwarmen.
bus niet te dicht bij de poten houden tijdens het spuiten.
Spuiten beginnen vóór je de poten raakt en eindigen na de poten.
Vooral niet heen en weer bewegen tijdens het spuiten want op het keerpunt krijg je gegarandeerd zakkers. banen in dezelfde richting spuiten.
 
De poten zijn gespoten, met een zeer strak resultaat ;) Zondagmiddag gedaan, en wil nu de veren + olie laten vervangen bij Hyperpro morgenavond. Maar zal de lak wel al 100% uitgehard zijn, zodat ik dan geen beschadingen er aan krijg? Ik denk van wel binnen 4 dagen, en jullie?
 
De poten zijn gespoten, met een zeer strak resultaat ;) Zondagmiddag gedaan, en wil nu de veren + olie laten vervangen bij Hyperpro morgenavond. Maar zal de lak wel al 100% uitgehard zijn, zodat ik dan geen beschadingen er aan krijg? Ik denk van wel binnen 4 dagen, en jullie?

Mits je de poten in een ruimte van rond de 20 graden of warmer hebt bewaard, zijn ze met een dag of 3 wel voldoende uitgehard.
 
Terug
Bovenaan Onderaan