Lambda?

fbw

MF veteraan
31 okt 2003
2.175
0
Hoorn, NH
Vraagje betreffende de GSX-R 600 2004:


Heeft deze een lambda sensor in de uitlaat zitten?
Zo ja, waar?
Zo ja, wat is het (negatieve) gevolg als je deze loskoppelt? (Overigens in combinatie met een power commander)


Ik vermoed dat het er wel in moet zitten, het is namelijk een injectie motor, met (standaard in ieder geval O-) ) een katalysator in de uitlaat, en een kat vereist toch echt een lambda sensor voor zover ik met mijn beperkte technische kennis kan redeneren...
 
als je je uitlaat volgt kom je dan geen sensor tegen? bij mijn honda zit/zat de sensor net voor de demper in de pijp, heb met een speciale sensor eliminator deze non actief gemaakt, was icm een pc ook nodig.

ps je originele ecu moet wel een signaal krijgen van de sonde anders krijg je storingen, dat doet die nep sensor dus voorkomen)
 
als je je uitlaat volgt kom je dan geen sensor tegen? bij mijn honda zit/zat de sensor net voor de demper in de pijp, heb met een speciale sensor eliminator deze non actief gemaakt, was icm een pc ook nodig.

ps je originele ecu moet wel een signaal krijgen van de sonde anders krijg je storingen, dat doet die nep sensor dus voorkomen)
Als ie er zit, is het redelijk uit zicht, zeg maar...

Overigens begrijp ik dat je hem losgehaald hebt, en er toen een vervangend iets op de bedrading hebt gezet? Ik geloof niet dat je zoiets ook voor de suzuki's hebt...
 
Misschien heb je een ongeregelde kat. in je uitlaat en die heeft geen lambdasonde.
Ik kon op m'n TDM de sensor gewoon los koppelen, de powercommander zorgt ervoor dat de ECU geen foutmelding krijgt.
 
Als ie er zit, is het redelijk uit zicht, zeg maar...

Overigens begrijp ik dat je hem losgehaald hebt, en er toen een vervangend iets op de bedrading hebt gezet? Ik geloof niet dat je zoiets ook voor de suzuki's hebt...

precies, had met ruud fredriks gebeld en die vertelde me dat die sensor fopper erop moest als je een powercommander monteerd anders zou die verkeerde info doorkrijgen van de originele ecu, is overigens alleen bij blades met een katalysator, en die van mij is uit duitsland geimporteerd en heeft dat dus, maar niet voor lang meer, heb hem goed in kunnen ruilen.
 
Misschien heb je een ongeregelde kat. in je uitlaat en die heeft geen lambdasonde.
Ik kon op m'n TDM de sensor gewoon los koppelen, de powercommander zorgt ervoor dat de ECU geen foutmelding krijgt.

ongeregeld kan idd ook.
bij mij zat de pc na de ECU en regelde alleen de injectie af, lamba sonde signaal gaat eerst naar ecu en pc beinvloed injectie daarna en niet andersom( op mijn motor althans)
 
Na wat navragen blijkt de gsx-r inderdaad geen lambda sensor te hebben. (of uberhaupt een plek in de uitlaatbochten waar een lambda sensor geplaatst zou zijn/kunnen worden)

Zal dus wel gewoon standaard een ongeregelde kat op zitten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan