SL1000
MF veteraan
Hoi Allemaal,
altijd veel meegelezen hier; maar nu zit ik even met een probleempje.
'k heb nu bijna 2 weken een nieuwe mille, en na een week merkte ik dat íe eigenlijk niet meer in zijn vrij te krijgen was, en ook terugschakelen niet echt soepel meer verliep. ff langs de dealer gecrossed, en die heeft er wat aan gemorreld. Lucht in de leiding vertelde hij, het zou het defenitief fixen bij de grote beurt. Daarna was het koppelen weer perfect.
nu na een weekje niet rijden heb ik het weer en eigenlijk nog veel erger. de koppeling heeft een "dode slag" tot ongeveer een cm voor de clip-on, pas daar begint hij dus te ontkoppelen. Nu moet ik maandag nog weer een ritje van dik 200 kilometer maken, en staat mijn motor voor een grote beurt ingeplanned op vrijdag a.s. Eigenlijk heb ik geen zin om vandaag nog weer naar de dealer te moeten rijden.
Is er een manier waarop ik zelf die koppelingshandel kan ontluchten??
bij remmen heb ik geleerd dat je de remhandel een nachtje met een tyrap moet vast zetten en dat zo de luchtbelletjes naar boven komen. maar hoe doe ik dat met een koppelingshandel. Het lijkt me niet goed voor de koppelingsveren om een nacht onder spanning te zitten.
Verder vraag ik me af hoe die lucht in het circuit is gekomen. Is er iets stuk of is dit nieuwigheid??
altijd veel meegelezen hier; maar nu zit ik even met een probleempje.
'k heb nu bijna 2 weken een nieuwe mille, en na een week merkte ik dat íe eigenlijk niet meer in zijn vrij te krijgen was, en ook terugschakelen niet echt soepel meer verliep. ff langs de dealer gecrossed, en die heeft er wat aan gemorreld. Lucht in de leiding vertelde hij, het zou het defenitief fixen bij de grote beurt. Daarna was het koppelen weer perfect.
nu na een weekje niet rijden heb ik het weer en eigenlijk nog veel erger. de koppeling heeft een "dode slag" tot ongeveer een cm voor de clip-on, pas daar begint hij dus te ontkoppelen. Nu moet ik maandag nog weer een ritje van dik 200 kilometer maken, en staat mijn motor voor een grote beurt ingeplanned op vrijdag a.s. Eigenlijk heb ik geen zin om vandaag nog weer naar de dealer te moeten rijden.
Is er een manier waarop ik zelf die koppelingshandel kan ontluchten??
bij remmen heb ik geleerd dat je de remhandel een nachtje met een tyrap moet vast zetten en dat zo de luchtbelletjes naar boven komen. maar hoe doe ik dat met een koppelingshandel. Het lijkt me niet goed voor de koppelingsveren om een nacht onder spanning te zitten.
Verder vraag ik me af hoe die lucht in het circuit is gekomen. Is er iets stuk of is dit nieuwigheid??