Lamme koppelling Mille '04

SL1000

MF veteraan
8 aug 2003
6.956
0
Gelderland
Hoi Allemaal,

altijd veel meegelezen hier; maar nu zit ik even met een probleempje.

'k heb nu bijna 2 weken een nieuwe mille, en na een week merkte ik dat íe eigenlijk niet meer in zijn vrij te krijgen was, en ook terugschakelen niet echt soepel meer verliep. ff langs de dealer gecrossed, en die heeft er wat aan gemorreld. Lucht in de leiding vertelde hij, het zou het defenitief fixen bij de grote beurt. Daarna was het koppelen weer perfect.

nu na een weekje niet rijden heb ik het weer en eigenlijk nog veel erger. de koppeling heeft een "dode slag" tot ongeveer een cm voor de clip-on, pas daar begint hij dus te ontkoppelen. Nu moet ik maandag nog weer een ritje van dik 200 kilometer maken, en staat mijn motor voor een grote beurt ingeplanned op vrijdag a.s. Eigenlijk heb ik geen zin om vandaag nog weer naar de dealer te moeten rijden.

Is er een manier waarop ik zelf die koppelingshandel kan ontluchten??

bij remmen heb ik geleerd dat je de remhandel een nachtje met een tyrap moet vast zetten en dat zo de luchtbelletjes naar boven komen. maar hoe doe ik dat met een koppelingshandel. Het lijkt me niet goed voor de koppelingsveren om een nacht onder spanning te zitten.

Verder vraag ik me af hoe die lucht in het circuit is gekomen. Is er iets stuk of is dit nieuwigheid??
 
Lijkt mij dat de koppeling steeds lucht binnen krijgt wat dus wijst op een lek
waardoor er steeds lucht in de leiding komt direkt terug gaan naar die dealer en dit voorgoed laten repareren waarschijnlijk gebeurd het wanneer je rijd en telkens als je ontkoppeld komt er heel ietsiepietsie lucht in.Uiteraard garantie
lijkt mij!
 
Dat het garantie is, lijkt me duidelijk. ding is nieuw.
wat me alleen dwars zit is dat het vrijdag pas gefixt kan worden...

als ik nou zelf dat ding kon ontluchten, dan kan ik i.i.g. tot vrijdag blijven rijden...
 
toch de dealer maar ff gebeld, en op aanraden van de dealer ff op linker zijstandaard gezet, heuveltje af, met stuur naar links, zodat de aansluiting van het reservoir het hoogste punt was.

keer of 30 de handel in geknepen, en daarna keer of 10 handel ingeknepen en gelijk losgelaten. en zie daar, door het pompen en de trillingen een paar luchtbelletjes eruit...

dus nu werkt alles weer perfect (vooz zolang het duurt), vrijdag bij de dealer wordt 'ie als het nodig is wel professioneel ontlucht.
 
Heb het ook met een Sabre gehad dat hij na verloop van tijd steeds minder koppelde. Op aanraden van een kennis De olie veranderd van DOT4 naar DOT5 en het probleem is nooit meer teruggekomen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan