Lampen vervangen voor led

Srah1998

MF'er
4 nov 2021
157
52
Hallo allemaal,
Ondertussen heb ik al heel wat kilometers gemaakt sinds ik mijn Honda 1200 x crosstourer heb :)
Nu wil ik de motor een beetje in uiterlijk aanpassen met het volgende :

Ik Heb de mistlampen van led. De rest zijn nog hallogeen (Geel). Nou vind ik deze kleur in combinatie met de mistlampen heel lelijk.
Ik was benieuwd of iemand mij kon vertellen welke lampen ik moet zoeken om het om te zetten naar led lampen.
Indeling is als volgt: 1 groot licht, 1 Dimlicht, Twee dag lampjes.
Moet ik hier een omvormer voor gebruiken en welke stekker maat moet ik hebben? Ik heb er niet veel verstand.
Ik zou het in ieder geval fijn vinden als de voorkant van m'n motor allemaal dezelfde kleur lampen hebben.
 
Je moet even kijken welke fittingen de lampjes hebben (staat in de handleiding) en deze dan bestellen in een led variant (wel met omvormer; die zonder omvormer hebben het vermogen niet / zijn niet fel genoeg om serieus te nemen).

De kabel/aansluiting waar de lamp insteekt als je hem loshaalt; daar steek je de omvormer in en daarop sluit je de nieuwe lampjes aan.
En dan vervolgens alles op de juiste manier monteren zodat je niemand kan verblinden (die led lampen kunnen nl. vaak 360 graden draaien in de ring die je vastzet en moeten op een bepaalde manier vastgezet worden ten opzichte van de reflector / lampbehuizing)
 
Wat boeit de kleur combinatie van je koplamp nou met je mistlampen? Als het zo mistig is dat je het niet meer ziet met alleen je koplamp gaat niemand meer zeggen dat het er gek uit ziet.
Oja. Niemand krijgt een bon voor onnodig met mistlampen rijden dus het mag gewoon...
Mijn excuses.
 
Laatst bewerkt:
Topicstarter vraagt om advies om zijn koplamp aan te passen naar wit ledlicht.. prima vraag toch? Dus de vraag is niet "Wat vinden anderen van mijn mistlampen"

Nu komen er weer azijn-zuur-zeikreacties die uitlopen op:

- Wanneer mag een mistlamp aan
- Iemand die het hele verkeers-wet-regelement omtrent verlichting hier gaat posten
- Hoeveel zwaailampen mag ik op mijn motor
- Ik heb 4 mistlampen op mijn motor want valt lekker op
- nee mag niet; want verblinden
- Ja mag wel; verblind niet mits goed afgesteld
- Ik wil een blauw zwaalicht
- Mogen strepen op mijn motor? Nee toch?
- Mistlampen? Nee heeft geen zin; draag maar fluor kleding.. dan val je pas op.
- Nee; maakt allemaal niet uit.. want niemand kijkt toch want is mijn zijn mobiel bezig.
- Owjee; wat een kutverkeer in nederland.. zou haast niet meer gaan rijden.
- Ik rijd met een oranje vlaggetje op mijn motor
- Mijn motor maakt zoveel lawaai dat ik geen lampen nodig heb
Edit:
- Ik gebruik nooit mijn knipperlichten....
- je moet niet in de mist rijden, dus heb je helemaal geen mistlampen nodig.
*D
 
Laatst bewerkt:
Als het lukt; maak even wat Foto's van de fittingen/lampen dan kunnen we mee bepalen of het H7 of H4 is (Weet niet precies hoe dit zit bij een Crosstourer want de handleiding zegt alleen het volgende:

649cc6a9e4f691a6f2e6eea751776dcd.png


(Ik denk zelf H7 en dan tweemaal) apart voor dimlicht en groot licht. Als je ze gaat vervangen door H7 led moet je wel even rekening houden dat niet alles qua kabels/omvormer zal gaan passen in de behuizing zelf achter de rubberen dop. De setjes komen vaak met een doorvoertule om alles buiten de lampbehuizing te kunnen monteren. Daar moet wel plek voor zijn.
 
@Chris ofc Thanks voor de duidelijkheid. Ik ga even zelf kijken hoe ik erbij kom. ik zag inderdaad een grote dop. De dagrij verlichting zitten wat meer boven dus ik denk dat daar ook een dop zit. Ik zal het eens uitzoeken en fotos sturen.
Nogmaals bedankt en er volgt snel een Update.
 
Topicstarter vraagt om advies om zijn koplamp aan te passen naar wit ledlicht.. prima vraag toch? Dus de vraag is niet "Wat vinden anderen van mijn mistlampen"

Nu komen er weer azijn-zuur-zeikreacties die uitlopen op:

- Wanneer mag een mistlamp aan
- Iemand die het hele verkeers-wet-regelement omtrent verlichting hier gaat posten
- Hoeveel zwaailampen mag ik op mijn motor
- Ik heb 4 mistlampen op mijn motor want valt lekker op
- nee mag niet; want verblinden
- Ja mag wel; verblind niet mits goed afgesteld
- Ik wil een blauw zwaalicht
- Mogen strepen op mijn motor? Nee toch?
- Mistlampen? Nee heeft geen zin; draag maar fluor kleding.. dan val je pas op.
- Nee; maakt allemaal niet uit.. want niemand kijkt toch want is mijn zijn mobiel bezig.
- Owjee; wat een kutverkeer in nederland.. zou haast niet meer gaan rijden.
- Ik rijd met een oranje vlaggetje op mijn motor
- Mijn motor maakt zoveel lawaai dat ik geen lampen nodig heb
Je bent de belangrijkste vergeten: je moet niet in de mist rijden, dus heb je helemaal geen mistlampen nodig.
 
Topicstarter vraagt om advies om zijn koplamp aan te passen naar wit ledlicht.. prima vraag toch? Dus de vraag is niet "Wat vinden anderen van mijn mistlampen"

Nu komen er weer azijn-zuur-zeikreacties die uitlopen op:

- Wanneer mag een mistlamp aan
- Iemand die het hele verkeers-wet-regelement omtrent verlichting hier gaat posten
- Hoeveel zwaailampen mag ik op mijn motor
- Ik heb 4 mistlampen op mijn motor want valt lekker op
- nee mag niet; want verblinden
- Ja mag wel; verblind niet mits goed afgesteld
- Ik wil een blauw zwaalicht
- Mogen strepen op mijn motor? Nee toch?
- Mistlampen? Nee heeft geen zin; draag maar fluor kleding.. dan val je pas op.
- Nee; maakt allemaal niet uit.. want niemand kijkt toch want is mijn zijn mobiel bezig.
- Owjee; wat een kutverkeer in nederland.. zou haast niet meer gaan rijden.
- Ik rijd met een oranje vlaggetje op mijn motor
- Mijn motor maakt zoveel lawaai dat ik geen lampen nodig heb
Je vergeet nog
Ik gebruik nooit mijn knipperlichten....

















:+
 
Toevallig gisteren ook alle bolletjes voor led vervangen..groot verschil:
Rechts zie je het gewone bolletje ,linker kant led. ( rest is reeds door led vervangen
D37E7C28-1E10-4BB1-9EE7-6689A0048873.jpeg
C7871419-DB28-45F5-8AB1-5CA3B7E1A486.jpeg

91FE366D-2146-4BA0-88FD-669F4D548C17.jpeg

 
Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: JPi
Gewoon op alieexpress je led kopen. En anders wil ik je wel wat laten testen heb ze thuis op de plank liggen H7 en H4

Je hebt niets extra nodig en brandpunt zit altijd goed. Blijkbaar roepen sommige maar wat.

Als je geen computer of canbus achtig iets hebt in je motor dan kun je al hele goedkope leds kopen.

H7 kun je al kopen van 6,- tot 20,- set. Allemaal goed genoeg.

Mss zijn de goedkoopste iets duurder tegen woordig dan 6,- maar zal nooit de kop kosten.
 
Gisteren heb ik nog even tijd gehad om snel te kijken. Het is inderdaad H7. Wat betreft de dagrijverlichting daar kwam ik niet zo snel bij. dus ik heb het niet kunnen zien. Wel zie ik op het internet dit, dus ik ga er vanuit dat dit hem is voor de dagrijverlichting.

JMP Lamp

Alleen dan moet ik twee ledjes hebben
 
Gisteren heb ik nog even tijd gehad om snel te kijken. Het is inderdaad H7. Wat betreft de dagrijverlichting daar kwam ik niet zo snel bij. dus ik heb het niet kunnen zien. Wel zie ik op het internet dit, dus ik ga er vanuit dat dit hem is voor de dagrijverlichting.

JMP Lamp

Alleen dan moet ik twee ledjes hebben
T10
 
Top ik was net te snel!
Dan ga ik twee keer de H7 bestellen en twee keer de T10.
Bedankt en zal weer een update geven als ik ze binnen heb.

Ik kijk wel op alieexpress want 80 euro voor twee lampjes vind ik wel heel duur.
 
Gewoon op alieexpress je led kopen. En anders wil ik je wel wat laten testen heb ze thuis op de plank liggen H7 en H4

Je hebt niets extra nodig en brandpunt zit altijd goed. Blijkbaar roepen sommige maar wat.

Als je geen computer of canbus achtig iets hebt in je motor dan kun je al hele goedkope leds kopen.

H7 kun je al kopen van 6,- tot 20,- set. Allemaal goed genoeg.

Mss zijn de goedkoopste iets duurder tegen woordig dan 6,- maar zal nooit de kop kosten.
Wat bedoel je met geen computer of canbus achtig iets. Ik weet namelijk niet of ik dit heb op mijn motor.
 
Test-2013-Honda-VFR1200X-Crosstourer-DCT-dashboard.jpg
Dit is mijn Dashboard. Zou het zonder Canbus kunnen ?
Heb een beetje gegooled wat het betekent.
 
Top ik was net te snel!
Dan ga ik twee keer de H7 bestellen en twee keer de T10.
Bedankt en zal weer een update geven als ik ze binnen heb.

Ik kijk wel op alieexpress want 80 euro voor twee lampjes vind ik wel heel duur.
Welke heb je besteld? Check de HGLX of HLXG, iets in die trend. Daar heb ik goede ervaring mee

hlxg VIP Store
 
Toevallig dat een kennis van mij twee verkeerde H7 lampen heeft besteld. Ik mag deze gratis komen halen. Hij gebruikte ze op zijn BMW gs1250 adventure. Alleen kreeg hij een storing melding op zijn dashboard en moet nu dus twee met Canbus hebben. Nou ben ik heel benieuwd wat er gebeurd als ik dit bij mijn motor plaats. Zoals ik al aangaf ik begrijp het verschil niet.
1682412654886.png
 
Toevallig dat een kennis van mij twee verkeerde H7 lampen heeft besteld. Ik mag deze gratis komen halen. Hij gebruikte ze op zijn BMW gs1250 adventure. Alleen kreeg hij een storing melding op zijn dashboard en moet nu dus twee met Canbus hebben. Nou ben ik heel benieuwd wat er gebeurd als ik dit bij mijn motor plaats. Zoals ik al aangaf ik begrijp het verschil niet.
Bekijk bijlage 1871740
Weet niet of dit goed werkt… ik had dit ook eens gekocht, maar geen schik van. Beste is de grote serie kopen met een koeling. Dan weet je ook dat hij meer vermogen ontwikkeld.
 
Toevallig dat een kennis van mij twee verkeerde H7 lampen heeft besteld. Ik mag deze gratis komen halen. Hij gebruikte ze op zijn BMW gs1250 adventure. Alleen kreeg hij een storing melding op zijn dashboard en moet nu dus twee met Canbus hebben. Nou ben ik heel benieuwd wat er gebeurd als ik dit bij mijn motor plaats. Zoals ik al aangaf ik begrijp het verschil niet.
Bekijk bijlage 1871740
Deze lampen bedoel ik met "niet goed genoeg".. Deze geven amper licht als je het vergelijkt met Halogeen.
Echte led lampen hebben een omvormer en koelvinnen omdat de led zo warm wordt.

Kijk maar eens naar nieuwe motoren met led verlichting; die hebben allemaal een grote unit achterop de koplamp zitten om e.e.a aan te sturen/te koelen.

Als je goede verlichting zoekt; kijk eens naar bijv. Osram, ga geen zooi uit China halen.

Voor je parkeerlicht moet je T10/W5W lampjes hebben
 
Thanks dan ga ik die zeker er niet in plaatsen. Alleen zie ik wel die van OSram Automotive dat er een kabel met stekkertje aan vast zit. hebben ze ook een lamp met de stekker eraaln zonder kabel. Dan kan ik hem namelijk gelijk erin klikken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan