lampje reservebrandstof verwisselen naar lampje groot licht

philip2470

MF'er
1 nov 2013
106
4
retie
Kan er mij iemand vertellen waarom ik het lampje van de reservebrandstof niet kan verwisselen met het lampje van het groot licht in een nieuwe kilometerteller?

Ik ben op een Yamaha virago xv1100 1986 een andere toerenteller aan het plaatsen. deze:

Schermafbeelding 2022-02-01 210941.jpg

Aangezien hier geen lampje "fuel" opstaat dacht ik het gewoon te wisselen met het lampje van het groot licht. Dit blijkt dan niet zomaar te gaan.
Het probleem is dat bij de "fuel sender unit" in de tank geen 12V toekomt, er komt wel 8V toe. Ergens binnenin de meter verdwijnt er 4V. Als ik er een gewoon lampje (buiten de kilometerteller) tussenplaats lukt het wel.

alvast bedankt
 
Geen idee. Dat staat nergens te lezen in de handleiding. De lampjes van de olie, richtingaanwijzer en neutraal werken wel gewoon goed. En als ik de grootlicht schakelaar aansluit werkt het blauwe lampje wel.
 
Groot licht schakelt naar de +12V (intern aan massa verbonden), Reserve brandstof lampje schakelt naar massa ( intern verbonden naar +12V ).
Er zijn ook motoren waarbij het lampje voor de reservebrandstof geen kontakt gebruikt maar door een elektronische schakeling worden aangestuurd en dan gebruik maken van het meter signaal.
Belangrijk is dus of je wel een kontakt hebt voor een lampje, als dat zo is kan je het signaal met een relais omkeren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan