lampje vervangen gpz>> bezine tank demontere

Lady j

MF veteraan
29 aug 2002
2.390
0
omgeving den haag
Ja hoor daar is ze weer!

Dit maal heb ik ff een vraagje over het vervangen van mijn dimlichtje. Nu heb ik dit al gevraagd in het topic gpz rijders, en daar kreeg ik deze uitleg:

1. Zet de motor op de hoofdstandaard
2. Haal het zadel los en Demonteer de benzinetank
3. Haal aan beide kanten het binnendeksel uit het bovenstuk van de stroomlijn
4. Haal de spiegels los
5. Trek de stekkers van de bedrading van de voorste richtingaanwijzers los
6. Draai de schroeven in de onderkand van het bovenstuk los
7. Trek het bovenstuk iets uit elkaar en trek het voorzichtig naar voren, zodat het vrijkomt van de stroomlijnsteun

Nu kun je goed bij de de koplampbehuizing komen.

1. Draai de bevestigingsbouten van de behuizing los en trek de stekkers van de bedrading los.

Nu je het lamphuis afgekoppeld hebt is het makkelijker werken. Pas op dat je niet aan de stelschroeven draait voor de horizontale en vertikale afstelling van de koplamp. Anders moet je de lamp opnieuw afstellen voordat je gaat rijden (je wilt geen mensen verblinden, nietwaar?)

2. Licht het stofrubber aan de lip van zijn plaats achterop de unit
3. Licht de borgdraadclip op en draai hem uit de weg (pas op: brand je vingers niet als je net gereden hebt is de lamp misschien nog heet)
4. Haal de lamphouder los
5. Monteer de nieuwe lamphouder en monteer de koplampbehuizing en stroomlijn zoals hierboven omschreven maar in omgekeerde volgorde.

Pas op dat je bouten en schroeven niet té vast aandraait. Als een bout of schroef verroest of anderszins beschadigd is dien je hem te vervangen. Als je ze vastgedraaid hebt kun je met een beetje siliconenspray de schroef of bout beschermen tegen roest. Spuit géén siliconenspray op de (stekkers van de)
bedrading.

hele duidelijke uitleg, maar me bezine tank demonteren???? Dat lijkt me niet te doen. je zit met 18 liter bezine. En waar laat ik die dan?? En daarbij dat ding kan je er toch niet zomaar afhalen??

Begrijp me niet verkeerd, ik ben echt niet te beroerd om dingen zelf uit te vogelen, maar dit gaat mijn pet te boven.
 
Terug
Bovenaan Onderaan