lampje

oeroespoe

MF'er
18 mrt 2003
49
0
Hey ik heb het volgende probleem,
als ik boven de 6000 toeren kom met m`n yamaha FJ
gaat er iedere keer als m`n knipperlicht aan staat een lampje kapot.
er zitten niet meer de originele lantarenpalen op,maar de lampjes zijn wel
12v/23w kan iemant mij een tip geven wat ik er aan kan doen om dit op te lossen??
elk ritje wordt nogal prijzig op deze manier .(€ 2,50 per lampje)

Hey ik heb het volgende probleem,
als ik boven de 6000 toeren kom met m`n yamaha FJ
gaat er iedere keer als m`n knipperlicht aan staat een lampje kapot.
er zitten niet meer de originele lantarenpalen op,maar de lampjes zijn wel
12v/23w kan iemant mij een tip geven wat ik er aan kan doen om dit op te lossen??
elk ritje wordt nogal prijzig op deze manier .(€ 2,50 per lampje)

prijzig? hoeveel km rijd je dan per rit }) .
maar allee, lampen die stuk gaan kan liggen aan korte piekspanningen en aan een continue hoge spanning. dit lijkt me meer iets voor hoge piekspanningen. kijk eens of de draden naar je accu wel stevig vast zitten. hoe zit het met je voorlamp, blijft die wel heel? of heb je die nooit aan

10 km per dag minimaal.
even niet opletten te veel gas geven! knipperlicht aan!
en ja hoor weer een lampje kapot!! :(
en nee de koplamp blijft wel heel, het achter licht ook, deze kunnen niet eens uit.

Hmmm... Als de rest van je verlichting wel heel blijft, alleen je knipperlichies niet, dan denk ik toch niet zozeer aan een spanningsprobleem, maar meer aan een trillingsprobleem, of misschien wel dubieuze serie lampjes in je knipperlichten. Ik heb dat zelf gehad met die kleine halogeentjes van 12V/21W. Die waren al gestorven voordat ik de straat uitreed B| . Die bleken constructief gewoon te zwak, terwijl ze op de kuip (ander type, ook halogeen) wel heel bleven.

Misschien anders eens overstappen op LED's? *D

ik heb dat probleem ook gehad met die K dingen..Ik heb mijn lampjes vervangen voor supper velle oranje leds...5 stuks in serie per richting aanwijzer.dat werkt best..kost alleen eff wat soldeer werk maar dan heb je wel wat...

Terug
Bovenaan Onderaan