Lampproblemen

PetervdL93

Rookie
15 mei 2019
3
4
Barendrecht
Hoi,

Zo'n 2,5 week geleden eindelijk mijn eerste motor gekocht: Kawasaki z750s (2005), super blij mee.
-Na een week hield zowel mijn dim- als grote licht ermee op. Lampen vervangen hielp niet en kwam na wat zoeken achter dat het de zekering was die was doorgebrand.
-Nu is sinds zondag mijn linker knipperlicht aan de voorkant kapot (nog niet opgelost oid aangezien ik geen vervangende lamp op voorraad heb, zekering was nog heel)
-Vandaag met het checken van de lampen deed mijn rechter knipperlicht het voor niet en brandde de zekering van mijn dim- en grote licht weer door. Rechter knipperlicht deed het weer door de stekker er uit en weer in te doen.

Zoals jullie misschien raden baal ik op zijn zachts gezegd behoorlijk, aangezien ik welgeteld een week probleemloos heb kunnen genieten van mijn eerste motor. Wat adviseren jullie om te doen? Het bedrijf waar ik hem heb gekocht ligt zo'n 170 km van mijn huis vandaan. Ik heb wel 3 maanden bovag garantie gekregen sinds de aankoop.
Een lamp vervangen of olie checken lukt mij wel. Maar om bijvoorbeeld een kabel na te lopen op breuken wordt al een uitdaging.

Groetjes,

Peter
 

Rob RD

Dé [Banned User]
Donateur
25 aug 2002
15.775
2.954
60
Rèswèk
www.rd350.nl
Peter, je kan vragen of je bij een plaatselijke dealer voor diagnose mag gaan. Dan rekenen die een half uur aan de verkoper en hoef je niet heen en weer, goed overleggen vantevoren. Ook voor jou geldt dat er altijd motorrijders in de buurt zitten die verstand van zaken hebben, misschien kan er iemand bijstaan, als je maar eens dat vermaledijde woonplaats in je profiel invult. Ik heb ook over je naam zitten muizen om te kijken of ik je kon helpen maar daar ga ik zelf ook geen 170 km voor rijden. Het euvel lijkt op doorgesleten of afgeklemde isolatie
 

PetervdL93

Rookie
15 mei 2019
3
4
Barendrecht
Net de verkoper aan de telefoon gehad. Die denkt aan een kabelbreuk net onder het dashboard. Als ik hem maandag langs kom brengen begint hij er meteen aan en krijg ik een vervangende motor. Denk toch dat ik hem maar laat nakijken daar.

Spanningsregelaar kaduuk? Oftewel, misschien kun je eens meten hoeveel spanning er op je accu staat bij 3000/min?
Dan zou ik meer elektrische problemen verwachten toch? Ook aan de achterkant bijvoorbeeld.

Peter, je kan vragen of je bij een plaatselijke dealer voor diagnose mag gaan. Dan rekenen die een half uur aan de verkoper en hoef je niet heen en weer, goed overleggen vantevoren. Ook voor jou geldt dat er altijd motorrijders in de buurt zitten die verstand van zaken hebben, misschien kan er iemand bijstaan, als je maar eens dat vermaledijde woonplaats in je profiel invult. Ik heb ook over je naam zitten muizen om te kijken of ik je kon helpen maar daar ga ik zelf ook geen 170 km voor rijden. Het euvel lijkt op doorgesleten of afgeklemde isolatie
Dus eigenlijk zeg je: Laat door een bedrijf vaststellen wat het is. En laat daarna door een handige medeweggebruiker het repareren?
 
  • Like
Waarderingen: slonzebons