Landcode: RSM?

Globetrekker

Banned User
29 apr 2006
733
1
Als je Alex di Angelis voorbij ziet komen in de 250CC staat er bij zijn naam de landafkorting "RSM". Als ik kijk waar ie geboren is is dit gewoon in Rimini, wat in Italie ligt?

Waarom staat er dan bij hem RSM en bij de andere Italiaanse rijders gewoon ITA?
 
Misschien dat ie zijn licentie gehaald heeft in San Marino :? Robert Doornbos die in de Formule1 rijdt heeft de vlag van Monaco voor/achter zijn naam. Dat komt omdat die licentie in Monaco is afgegeven terwijl hij toch echt een Nederlander is. :o
 
Als je Alex di Angelis voorbij ziet komen in de 250CC staat er bij zijn naam de landafkorting "RSM". Als ik kijk waar ie geboren is is dit gewoon in Rimini, wat in Italie ligt?

Waarom staat er dan bij hem RSM en bij de andere Italiaanse rijders gewoon ITA?

DeAngelis heeft zijn Racelicentie behaald in San Marino en rijd dus onder de vlag van San Marino.

Hij is echter van nationaliteit gewoon Italiaans.
 
:^ San Marino is idd een eigen land, die ook een eigen vlag hebben en als je daar je racelicentie gehaald heb race je onder de vlag van San Marino.

Al had DeAngelis zijn racelicntie gewoon in zijn geboorte land gehaald had er een Italiaanse vlag achter zijn naam gestaan
 
Misschien dat ie zijn licentie gehaald heeft in San Marino :? Robert Doornbos die in de Formule1 rijdt heeft de vlag van Monaco voor/achter zijn naam. Dat komt omdat die licentie in Monaco is afgegeven terwijl hij toch echt een Nederlander is. :o

Doornbos heeft inmiddels al de nederlandse vlag achter z'n naam staan. ;)
Hij heeft nu nederlandse licentie.
 
DeAngelis heeft zijn Racelicentie behaald in San Marino en rijd dus onder de vlag van San Marino.

Hij is echter van nationaliteit gewoon Italiaans.
Volgens zijn eigen info op zijn officiële website heeft Alex de Angelis toch echt de nationaliteit van San Marino, hoor!

Wie moet ik nu geloven, jou of Alex zelf :? Mmmmm.... moeilijk :+
 
Doornbos heeft inmiddels al de nederlandse vlag achter z'n naam staan. ;)
Hij heeft nu nederlandse licentie.

Off-Topic*Ik volg die Formule 1 ook niet. Mij te saai. Die lui gaan rubber oppakken in plaats van verbranden tijdens de uitloopronde :? . *Off-Topic
 
Off-Topic*Ik volg die Formule 1 ook niet. Mij te saai. Die lui gaan rubber oppakken in plaats van verbranden tijdens de uitloopronde :? . *Off-Topic

Die pakken zo nog even een kilootje rubber mee, zodat ze zeker weten dat ze niet te licht zijn bij het wegen.

Bij het burnen met een F1 gaat de bak naar de kloten. Kost teveel geld.
 
En ik maar denken dat ze niet mochten burnen omdat dan het heilige televisieschema in de war zou raken. O-)
 
Volgens zijn eigen info op zijn officiële website heeft Alex de Angelis toch echt de nationaliteit van San Marino, hoor!

Wie moet ik nu geloven, jou of Alex zelf :? Mmmmm.... moeilijk :+
Volgens mij is De Angelis ook in San-Marino geboren net als zijn broer William.
Die nu FIM Sstck1000 rijd. Poggiali weet ik het niet van, maar zn camper komt ook uit San-Marino maar dat zegt niks hehe :P
 
Volgens zijn eigen info op zijn officiële website heeft Alex de Angelis toch echt de nationaliteit van San Marino, hoor!

Wie moet ik nu geloven, jou of Alex zelf :? Mmmmm.... moeilijk :+

Geloof maar wie je geloven wilt, mensen maken foutjes...

En ja ook ik ben zo'n mens die wel eens foutjes maakt, als hij zelf zegt dat ie uit San Marino komt, so be it...


Volgens TS is zijn geboorte plaats Rimini, dan is ie dus wel degelijk Italiaan, maar geloof jij maar wat je geloven wilt.
 
Ik meen eens een interview met Poggiali te hebben gelezen waarin hij zegt dat hij trots is dat hij de enige echte San Marinees is die er in de GP's rijdt omdat De Angelis alleen maar een Italiaan is met een San Marinese licentie.

Poggiali is in ieder geval geboren en getogen in San Marino, dat weet ik 100% zeker.
 
Terug
Bovenaan Onderaan