Landelijke actie!!!!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

De Aanhouder

Rookie
25 jul 2006
1
0
Doesburg
Hallo Bikers van Nederland,

Op 19 Januari 2004 is de stichting Zien voor Zorg opgericht. Wij zijn een particuliere stichting met een eigen manier van werken aan een goed hulpverleningstraject. Naar onze mening komt het veel te vaak voor dat jongeren met leer- en opvoedingsproblemen, wegens plaatsgebrek in de daarvoor bestemde opvanghuizen, in de gevangenis worden ondergebracht. Daar worden deze jongeren echt niet beter van. Integendeel dit leidt vaak tot ernstige beschadigingen en in het uiterste geval tot de dood. Stichting Zien voor Zorg vindt dit ten hemel schreiend en wil zich inspannen om opvang van deze jongeren te realiseren. Professionele opvang wel te verstaan, waarbij wij de ontspoorde jongeren helpen zijn of haar leven weer op te pakken.


Wij als stichting Zien voor Zorg vinden het belangrijk dat jongeren zich op een plek bevinden waar zij zich welkom voelen en waar zij kind mogen en kunnen zijn. Wij richten ons dan op jongeren die de voorziening krijgen voor doorgroei na volwassenheid onder begeleiding van professionele hulp. Met name wordt gedacht aan jongeren met een ondertoezichtstelling en waarbij veelal sprake is van gedragsproblematiek waardoor er een onhoudbare thuissituatie is ontstaan. Men moet daarbij denken aan o.a. kinderen van drugsverslaafde ouderen, gedragsproblematiek en mishandelde kinderen.

Om onze doelstelling kracht bij te zetten en aandacht van de media en de bevolking te trekken organiseren wij een landelijke actie.
We rijden op 17, 18 en 19 augustus 2006 met een aantal touringcars vol reclame door Nederland en maken tussenstops in de grote steden om aandacht te trekken voor dit probleem en de oplossingen die wij kunnen bieden.
Nou zou het mooi zijn dat er ook een aantal motoren meerijden om nog meer aandacht te trekken.
Ook de media is op de hoogte en rtl4 in het land en sbs6 Hart van Nederland hebben interesse voor deze actie.

BIKERS VAN NEDERLAND steun dit schrijnende probleem uit de wereld te helpen en meld je aan om mee te rijden.

Voor info kun je bellen met: 0313-476097 of stuur een e-mail!
Website:www.stichtingzienvoorzorg.nl




Link: http://www.stichtingzienvoorzorg.nl
 
Sorry hoor maar gaan we nu voor elk probleem een rondje maken?
Asjeblieft zeg!

Lijkt wel deur aan deur gezeur..
Het probleem is erg groot en onderschat. Op zich zou ik graag meewerken om meer bekendheid aan dit probleem te geven. Op dit moment is er binnen de politiek al het een en ander gaande, is er extra geld beloofd aan de jeugdzorg en heeft politiek den Haag zich uitgesproken dat kinderen niet zonder reden opgesloten moeten worden (behalve dan kinderen van asielzoekers :( )
Toch dreigen er nog veel tussen de wal en het schip te vallen.

Ik krijg bij de openingspost echter een nare bijsmaak. Ik krijg het gevoel dat ik gevraagd word om reclame te rijden voor de stichting van TS, i.p.v. opkomen voor de problemen van "probleemjongeren".
@ TS: Als u me kunt overtuigen dat ik niet voor "Schut" (naam v.d. voorzitter v.d. stichting) rijd, maar echt voor de jongeren, dan rij ik mee.
:]
 
Dan daarbij is een tourrit toch nooit mis ;)
:^

Ach, d'r zijn ook van die mensen die blijkbaar alleen de zondagmiddag even een ritje maken op de motor.. :z

Wellicht dat ik ook wel mee kan.. Eerst maar es op die site kijken..

Edit: wienig te zien op die site.. :X
 
Ik snap de ideële doelstelling maar ik denk niet dat ik me voor dit karretje wil laten spannen om de media aandacht van een commerciële zender.
Dit is symptoon-bestrijding.

Daarom ben ik liever voor 'belasting op domheid'.
Mensen moeten gewoon weer eens hun eigen verantwoordelijkheid nemen.

En trouwens, voor 'BIKERS' zitten ze hier zowiezo aan het verkeerde adres ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan