Landelijke motordag

kevinblade

motorverslaafde/deskundige
1 okt 2003
11.195
759
Apeldoorn
Ik zal wel weer eens tegen zere schenen schoppen, maar ik vraag mij af hoe de meeste deelnemers naar assen zijn gegaan.
Ik heb er heel veel van dicht bij zien rijden waarvan ik dacht van die kan echt niet motorrijden tegen het levensgevaarlijke af.
Verkrampt, niet kijken verkeerde zithouding, geen inzicht, met schakelen zie je de motor op en neer duiken.
Wil niet zeggen dat ik de edele motorrijkunst goed versta, want ik rij niet voor niets bijna nooit meer op straat.
Volgens mij kunnen vele een voorbeeld eraan nemen.
 
Tja dat denk ik ook weleens als ik automobilisten zie rijden. Laatst reed ik achter een wat oudere man die bij een gangetje van 60 de auto in zijn achteruit gooide (achteruitrijlampen gingen aan).

Achja elke mongool kan met veel tijd en geld in Nederland een papiertje krijgen.
 
Achja elke mongool kan met veel tijd en geld in Nederland een papiertje krijgen.
Probeer je nu serieus te zeggen dat het Nederlandse systeem slecht is, en probeer je, door de nadruk op Nederland te leggen, te zeggen dat het in andere landen beter zou zijn?
 
Waar rij je dan?


Heel soms rij ik weleens een rondje, komt ook omdat ik zelf geen motor meer heb en er geen tijd voor heb.
Ben wel voornemens om er weer een te kopen dan kan ik af en toe een rondje rijden.
Maar echt doelloos rondrijden zie ik ook niet zitten moet wel een bestemming hebben.
 
Probeer je nu serieus te zeggen dat het Nederlandse systeem slecht is, en probeer je, door de nadruk op Nederland te leggen, te zeggen dat het in andere landen beter zou zijn?

Geen idee hoe het er in andere landen aan toe gaat. Wat ik wel weet is dat de oom van mijn vriendin, die zwaar verstandelijk gehandicapt is en daardoor niet kan lezen. Zelfs een rbw heeft gekregen. Één keer bij hem in de auto gezeten en dat doe ik nooit weer, zijn auto staat ook elke maand wel een keer bij de garage om een bumper bij te spuiten of te vervangen.

Hij woont in een opvang huis midden in een nieuwe woonwijk in Assen en werkt op de sociale werkplaats. Van het winter was zijn ruit bevroren maar hij gaat dan niet zijn ramen krabben maar gewoon rijden, in 250 meter heeft hij 2 paaltjes en een verkeersbord omgereden, wat dus ook fietsende kinderen konden zijn. Is gelukkig aangehouden door de politie, rbw ingenomen maar na 2 maanden had hij die weer terug....
 
he, kevinblade, zit je nou de hand te bijten die je voert? ;) :+ :P
 
op de gewone trapfiets
het was mij te warm om daar in het leren pak rond te lopen

EgbertO
 
Geen idee hoe het er in andere landen aan toe gaat. Wat ik wel weet is dat de oom van mijn vriendin, die zwaar verstandelijk gehandicapt is en daardoor niet kan lezen. Zelfs een rbw heeft gekregen. Één keer bij hem in de auto gezeten en dat doe ik nooit weer, zijn auto staat ook elke maand wel een keer bij de garage om een bumper bij te spuiten of te vervangen.

Hij woont in een opvang huis midden in een nieuwe woonwijk in Assen en werkt op de sociale werkplaats. Van het winter was zijn ruit bevroren maar hij gaat dan niet zijn ramen krabben maar gewoon rijden, in 250 meter heeft hij 2 paaltjes en een verkeersbord omgereden, wat dus ook fietsende kinderen konden zijn. Is gelukkig aangehouden door de politie, rbw ingenomen maar na 2 maanden had hij die weer terug....
:? Dat is echt bizar. Ik neem aan dat dit wel een uitzondering is... :X
 
Wat is je punt eigenlijk? 1) Het is voorjaar, veel mensen zijn nog niet echt "ingereden" 2) sowieso rijden de meeste mensen maar weinig kilometers, het gemiddelde jaarkilimetrage in Nl is plm 6000. 3) Dat geldt niet alleen voor Assen, maar sowieso. 4) Motorrijden is moeilijk en vereist vaardigheden die veel mensen niet hebben of weer moeten opdoen, zelfs na een koffie stop :+
Zo kan ik nog wel even doorgaan. Maar ik snap nog steeds niet welk punt je wil maken. Moeten ze dan maar stoppen omdat jij vindt dat ze niet goed genoeg rijden?
 
Ik zal wel weer eens tegen zere schenen schoppen, maar ik vraag mij af hoe de meeste deelnemers naar assen zijn gegaan.
Ik heb er heel veel van dicht bij zien rijden waarvan ik dacht van die kan echt niet motorrijden tegen het levensgevaarlijke af.
Verkrampt, niet kijken verkeerde zithouding, geen inzicht, met schakelen zie je de motor op en neer duiken.
Wil niet zeggen dat ik de edele motorrijkunst goed versta, want ik rij niet voor niets bijna nooit meer op straat.
Volgens mij kunnen vele een voorbeeld eraan nemen.

bedoel je met de wsbk? :P
ik vond die gasten toch behoorlijk goed rijden hoor :)

(raar dat niemand deze grap nog gemaakt had? :))
 
bedoel je met de wsbk? :P
ik vond die gasten toch behoorlijk goed rijden hoor :)

(raar dat niemand deze grap nog gemaakt had? :))

nee hij bedoelt de landelijke motordagen.. van afgelopen zaterdag en gisteren, dat was ook op het circuit van assen.
 
Wat is je punt eigenlijk? 1) Het is voorjaar, veel mensen zijn nog niet echt "ingereden" 2) sowieso rijden de meeste mensen maar weinig kilometers, het gemiddelde jaarkilimetrage in Nl is plm 6000. 3) Dat geldt niet alleen voor Assen, maar sowieso. 4) Motorrijden is moeilijk en vereist vaardigheden die veel mensen niet hebben of weer moeten opdoen, zelfs na een koffie stop :+
Zo kan ik nog wel even doorgaan. Maar ik snap nog steeds niet welk punt je wil maken. Moeten ze dan maar stoppen omdat jij vindt dat ze niet goed genoeg rijden?

Yep, oprotten van de motor als je het voertuig niet beheerst :W


Al die gappies die zonodig een "A"-tje moesten halen, verpesten het voor de rest :r


Irriteer me dagelijks aan vele motorrijders, of ze zijn te scheiterig of ze zijn te dom om in te zien dat ze kwetsbaar zijn.
Zitten dan op 30 cm links achter een voertuig waar ze toch niet kunnen inhalen. Dode hoek is daar enorm groot. |(
Of je denkt dat ze een pamper aanhebben zoals ze op de motor zitten.. net vol gepoept vanwege een iets krappere afrit op de snelweg.. :o

Maar dat geld ook voor vele koekblikkers, fietsers, wandelaars, etc. :W
 
ik zat verkrampt met blik op oneindig al op en neer in de vering duikend tijdens het schakelen , zonder inzicht met een absolute verkeerde zithouding op de brommer richting circuit , en daarbij heb ik niemand gehindert , het is nog lang geen vrijdag !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Laatst bewerkt:
ik zat verkrampt met blik op oneindig al op en neer in de vering duikend tijdens het schakelen , zonder inzicht met een absolute verkeerde zithouding op de brommer richting circuit , en daarbij heb ik niemand gehindert , het is nog lang geen vrijdag !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

:? wat doe jij hier klagen dan... ga ff naar het 50ccforum :W :P
 
dan ben ik benieuwd hoe jij rijdt..

(iets met wie de bal kaatst......)


Ik zeg ook dat mijn rijden ook niet zo geweldig is, maar wat ik daar heb gezien was te bizar voor woorden.
We hoeven geen Rossi te zijn oid, maar ik heb best erg veel mensen zien rondrijden waarvan ik dacht van hoe moeten ze dat dan op de openbare weg doen????
Gelukkig was natuurlijk de ruime meerderheid gewoon echt lekker bezig, maar denk dat veel deelnemers precies snappen wat ik ermee bedoel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan