Landelijke motordagen TT circuit assen 2013

defik

MF'er
20 apr 2011
198
11
Wie zijn allemaal van plan hierheen te gaan?

Ik wil graag gaan, mede om daar voor het eerst wat circuit rondes te gaan rijden en al het achter de schermen gebeuren eens te gaan bekijken.

Ik ga me inschrijven voor 1 van de 2 groepen namelijk:

1. Met instructeur 8 mans treintje

Of

2. Vrij rijden met 1 ronde voorrijder.


Wie geeft me advies over welke groep ik het beste kan kiezen? Heb een cbr600rr en kan er goed mee overweg, heb zelf het idee dat vrij rijden misschien net iets te ver gaat voor een eerste keer circuit.
 
Als je de baan niet kent en geen licentiehouder bent of uberhaubt ooit vrij gereden hebt...lekker de marshall kiezen.
Meeste rossi's onder ons klagen binnen 1 sessie al dat het te langzaam gaat. gaat niet om langzaam gaan..gaat om baanverkenning. 2 sessie gaat het meestal wat harder en 3e nog meer. Dan hebben de meeste de handen vol aan de motor/baan.
ben je licentiehouder (geweest) en ken je de kneepjes. dan ka nje altijd voor groep 4 of snel kiezen omdat je een basis leert met licenties behalen.
 
Ben ook van plan om samen met een kameraad te gaan, kies omdat ik nog niet veel ervaring heb voor de toersessie (instructeur + 8 man). Ben al diverse keren bij het circuit geweest, wil nu ook een poging wagen om zelf te rijden.

Heb vorig jaar al gekeken bij die kameraad tijdens een toersessie, daar werd uiteindelijk volgens mij ook wel ingehaald.
 
Gaat er mij meer om dat je wel vlot rond kunt gaan maar wel iemand voor je hebt zitten die vooral de rempunten e.d. aangeeft. En ook weer niet dat je echt snellere mensen in de weg gaat zitten rijden.
 
2 jaar geleden een toersessie gedaan en ging lekker de eerste keer op circuit.
vorig jaar een toer en een ster sessie gedaan en zat eerst ook te twijfelen of ik wel die ster zou doen. Maar blij dat ik het gedaan heb. Er zijn zat mensen die net zo "langzaam" als jou rijden of met minder circuit ervaring.

Er staat nu ook 2 keer duidelijk aangegeven dat dit evenement meer gericht is op beginnende circuitrijders en om grote snelheids verschillen te voorkomen verwijzen ze de echte fanatiekelingen en ervaren piloten door naar de CRT.

Dus lekker gaan! Kunnen de mensen die echt gewoon lekker "toerend" een keer over assen willen rijden de toersessie doen en de mensen die een paar snelle rondes willen rijden de ster doen, zoals ze het ook bedoelt hebben met dit evenement
 
Dan ga ik denk ik ook voor 2 verschillende sessies, zou het zonde vinden als de "toer" sessie gericht is op het niet eens sportief over de baan gaan. Het gaat me er meer om dat ik niet ineens in een groep beland die allemaal rond de 2.05 zitten bijv maar meer zo rond de 2.15 a 2.25
 
Dan ga ik denk ik ook voor 2 verschillende sessies, zou het zonde vinden als de "toer" sessie gericht is op het niet eens sportief over de baan gaan. Het gaat me er meer om dat ik niet ineens in een groep beland die allemaal rond de 2.05 zitten bijv maar meer zo rond de 2.15 a 2.25
Als je wilt weten wat een toersessie kan zijn moet je hier even klikken.
Op het rechte stuk gaat de voorrijder van het gas af om de groep bij elkaar te houden en om niet te snel in een treintje met een andere groep te komen.
Ik denk dat je nog een hele kluif gaat hebben om tussen de 2.15 en 2.25 te komen als dit je eerste keer op het circuit is. Zo snel leer je de baan ook niet kennen als je in een groep toerrijders zit die alle kanten uit waaieren. :P
Er staan trouwens genoeg filmpje op Youtube van de Landelijke Motordagen dat je voor jezelf een aardig beeld kunt vormen van wat je allemaal kunt verwachten.
 
over het algemeen kan je nog wel vlot door rijden met de toer sessie en die 2.25 is dan ook wel te halen. Of je moet net pech hebben dat je in een wat minder snelle groep zit.
Voor de eerste keer zou ik idd eerst de toersessie doen om het circuit te verkennen.

Ik doe(probeer) in 2013 ook eerst een toer en daarna een ster sessie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan