landen tips voor motorvakantie tijdens winterellende

bikerbertus

MF veteraan
9 jun 2007
16.264
10.122
Voor degenen die een 'break' willen tijdens de winter/pekel ellende alhier.

Wat is behalve USA een goed motor(huur)vakantieland?

(ik heb het helemaal gehad met die winters die we nu hebben t.g.v. "opwarming van de aarde" ;)

Waar kan je dus tijdens deze *%@!! wintermaanden even naartoe vluchten om mooie routes te rijden in een aangenaam klimaat?

of te wel:

waar
- is het in dec/jan/feb aangenaam qua klimaat
met mooie motorroutes
met een goed aanbod van huurmotoren in de categorie chopper/cruiser?

Liefst met vermelding verhuuradressen.

Ik had zelf de Canarische eilanden op het oog, maar het lijkt wel alsof je daar alleen ''off the roadjes'' kan huren.

Iemand goede ervaringen in dit verband?

bij voorbaat dank,
Een motorliefhebber met ontwennigsverschijnselen :+
 
Laatst bewerkt:
Canarische eilanden, veel meer dan alleen tokkievertier.

Eind november naar Madeira geweest, dat is helaas een autovakantie geworden door het slechte weer. ;(
 
Canarische eilanden, veel meer dan alleen tokkievertier.

Eind november naar Madeira geweest, dat is helaas een autovakantie geworden door het slechte weer. ;(
Precies, lanzarote, fuerte ventura, grand canaria enz, daar is het schitterend mooi rijden, en nu nog 30graden :)
 
Ile de La Reunion?
Lekker warm tropisch, betaal je met Euro en spreken ze frans.
Er is heel veel te zien dankzij de vulkanen en maar net zo groot als een NL of BE provincie.
En motorhuur is best betaalbaar (voor een weekje)

Location de motos et scooters - ile de la Reunion
helaas geen choppers.

Petit balade à la Réunion


[me="Wullebolle"]denkt er zelve al een tijdje aan om naar ginder te gaan voor een weekje[/me]
 
Laatst bewerkt:
Tenerife. Wij hebben een aantal jaren geleden een F650GS gehuurd bij www.teneriffa-on-bike.de Heel tevreden over - alles vlot verlopen en we zouden ze zeker aanraden. De man gaf ons een aantal heel leuke suggesties voor routes! Heel mooi weer gehad en zalig gereden. :]
De reis/hotel zelf hadden we geboekt bij een grotere touroperator.
 
In Zuid Spanje (Costa del Sol) is het in de wintermaanden overdag vaak nog goed vertoeven.
Het weer is dan ongeveer zoals hier op de mooie dagen in het voorjaar, alleen s avonds word het wel wat koeler.
Ook kun je er weken zoet zijn met mooie toertochten door de binnenlanden bij Jerez, Cordoba etc. 1 en al bergen dus..
Tickets zijn niet duur, ongeveer 300 retour naar Malaga, dus de rest van je geld kan dan je weer besteden aan de huur van een Harley.


http://www.eaglerider.com/marbella/vehicle-list.aspx

Costa del Sol
 
Laatst bewerkt:
griekenland/ spanje,portugal maken kans op een bezoek tijdens de winter ellende.
 
Zuid Spanje ga ik zeker bezoeken voor een paar mooie tochten binnenkort! :]

Volgens mij heb ik het motor Walhalla gevonden.
En dat relatief dichtbij!

(alleen is het weer momenteel nog niet je dat -O-

Ik gok op begin Maart dan maar...
 
Laatst bewerkt:
Maart is beter, inderdaad..
Je kunt ook nog een beetje door googlen op japanse cruisers, als je daar interesse in hebt, die worden ook zat verhuurd.
Volgens mij moet je ook nog flink kunnen afdingen op de huur, aangezien de Costa del Sol economisch ingestort is.

Zuid Spanje ga ik zeker bezoeken voor een paar mooie tochten binnenkort! :]

Volgens mij heb ik het motor Walhalla gevonden.
En dat relatief dichtbij!

(alleen is het weer momenteel nog niet je dat -O-

Ik gok op begin Maart dan maar...
 
Laatst bewerkt:
Ik vertoef bijna het hele jaar in de zuidelijke costa blanca en kan wekelijks nog mooie ritjes maken. Vorige week was het hier 25 graden, deze week wat minder met 12 graden maar nog steeds zonnig, volgende week terug tot 19 graden. Tot hier het regionale weerbericht vanuit Spanje.
 
In Zuid Spanje (Costa del Sol) is het in de wintermaanden overdag vaak nog goed vertoeven.
Het weer is dan ongeveer zoals hier op de mooie dagen in het voorjaar, alleen s avonds word het wel wat koeler.
Ook kun je er weken zoet zijn met mooie toertochten door de binnenlanden bij Jerez, Cordoba etc. 1 en al bergen dus..
Tickets zijn niet duur, ongeveer 300 retour naar Malaga, dus de rest van je geld kan dan je weer besteden aan de huur van een Harley.


http://www.eaglerider.com/marbella/vehicle-list.aspx

Costa del Sol

dus je gaat met het vliegtuig weg om alsnog mooie wegen te kunnen rijden en dan huur je een Harley :')
 
zijn er meer mensen die tussen 26 januari en 6 februari de zoektocht naar de zon starten?
afhankelijk van het weer richting Griekenland of richting Spanje Portugal. als het er maar lekker weer is.
 
ik ga voor het knappere weer als je het niet erg vind. koelkast heb ik niet nodig zet me krat bier af en toe wel buiten.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan