Landmarkrally 2016, de uitdaging

Bedankt voor het organiseren Jaap :)
De zuidelijke provincies helaas niet gehaald nu, omdat ik pas laat begonnen ben.


Heb je al enig idee wat het onderwerp komend jaar gaat worden?
 
Tot nu toe zijn alle landmarkrallies om de 2 jaar gehouden (2010 - 2012 - 2014 en dan nu 2016).

2010 had geen thema, wel bijzondere objecten.

full


2012 had als thema vliegen

full


2014 had als thema dat 100 jaar geleden WO I begon.

full


De eerstvolgende zal dus in 2018 gehouden worden. Wel kunnen jullie een thema aandragen. Ik kan dan kijken of ik aan de hand van jullie voorstellen kan voldoen aan:
- voldoende afwisseling in soort object.
- van dichtbij of iets verder weg te benaderen via de weg
- liefst een parkeerplek voor het nemen van de foto.

De uitwerking zal zeer waarschijnlijk op die van dit jaar lijken of jullie moeten een beter idee hebben.

Jaap.
 
Jaap erg bedankt voor de organisatie er zaten best wel erg lastige locaties bij.

*O* *O* *O* *O* *O*
 
Jaap bedankt voor het organiseren van deze Landmark 2016
Helaas heb ik geen foto's kunnen scoren maar wellicht lukt dat wel een volgende keer :+
 
Bedankt is leuk om te doen rijden met een doel, en ook het zoeken op internet is altijd leuk.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt is leuk om te doen rijden met een doel, en ook het zoeken op internet is altijd leuk.
De opzet van een landmarkrally is dan ook het rijden met een doel en het liefst via een vooraf uitgezette route er meerdere te bezoeken. Aan de hand van de geplaatste foto's is dat bij vrijwel iedere deelnemer ook zo uitgevoerd :}
 
30 november is geweest, het is nu 1 december dus de lijst met resultaten:



Ik wijs geen winnaar aan en hoop dat jullie lekker gereden hebben en jezelf verwonderd hebt over het aantal aan water gerelateerde objecten.


intusen is mijn naam verandert van PCX bestuurdert naar motorbestuurdert. ( dan kan ik nog eens wat anders kopen)



Ik heb slecht een paar objecten bezocht, maar heb heeeeeel veel open zoeken kijken en meelezen op internet.

Ik vind het een geweldig initiatie en heb ervan genoten.

Bedankt voor de organisatie en volgende keer doe ik graag weer mee .
 
Jaap,bedankt voor het uitzetten van deze geweldige rally ben weer eens op plekken en in dorpen waar ik al een tijd of nog nooit ben geweest.

Geen idee of je dit jaar weer zoiets gaat doen.
 
Landmarkrally 2018.​

Hadden we in 2010 een Oude Brikken LandmarkRally, door Ting-Ting opgezet, met willekeurig gekozen objecten, in 2012 een OBLR met als leidraad “vliegen”, opgezet door Nohome en in 2014 weer een door hem georganiseerde OBLR met als thema het herdenken van het begin van de 1ste Wereldoorlog 100 jaar geleden. De volgende in 2016 had als thema Waterwerken

voor 2018 gaat mijn gedachten uit naar versterkingen. Omdat in elke provincie van Nederland altijd wel een paar objecten aanwezig zijn is dat gekozen als motief. Je moet dan hierbij denken aan stadswallen, kastelen, schansen maar ook dijken en zelfs de Deltawerken kunnen een object zijn.

Als jullie op- of aanmerkingen of verbeteringen hebben op die van 2016 hoor ik dat graag. Het kan dus gaan om de opzet, de puntenwaardering of de periode. Voorlopig ga ik uit van de opzet zoals die voor 2016 gegolden heeft.
 
Leuk Jaap dat je het weer klaar wilt zetten.
Maar wellicht iets anders dan versterking, verdediging en oorlog?

Ik ga voor 2018 liever voor duurzaamheid.
Zonnepanelen, windmolen en dat soort dingen :?

Meesterwerken van architecten en/of kunstenaars is ook een idee.

Top dat je het open laat! Wellicht zijn er nog andere ideeen of...?
Geweldig dat je het weer klaar wilt zetten voor volgend jaar.
Ik hoop dat IK dan meer tijd heb om mee te doen :Y
 
Leuk Jaap dat je het weer klaar wilt zetten.
Maar wellicht iets anders dan versterking, verdediging en oorlog?
Ik had al een lijst klaar gemaakt met motieven voor de objecten:

a. Landhuizen, kastelen, landgoederen etc
b. Theeschenkerijen, pannenkoekhuizen, bijzondere horeca etc
c. opvallende gemeentehuizen (oud en nieuw)
d. toegangshekken en poorten van landgoederen en kastelen
e. versterkingen op landelijk, provinciaal, stedelijk en plaatselijk niveau, oud en nieuw.

Waarbij ik voorlopig uitgegaan ben van de laatste keuze, mede omdat daar voldoende variatie inzit en bijna altijd via Google terug te vinden is.

Bij duurzaamheid kom je dus veelal uit op windturbines en die lijken allemaal op elkaar. Verder is dat bijna niet terug te vinden via plaatjes kijken bij Google-afbeeldingen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan