Landmarkrally 2020, de introductie.

En dat gaat dus vandaag gebeuren :]
Zoals hier boven gemeld vanochtend om 7 uur vertrokken. Wel deed de navigatie wat vreemd maar de eerste 2 uur bleef hij werken totdat hij vlak na het eerste object meldde dat de batterij bijna leeg was. Ook het tweede object nog kunnen doen met de navigatie tot dat het scherm echt zwart werd. Dat gebeurde zo'n 15 km voor Hoogeveen. op richtinggevoel naar het het afgesproken punt in Hoogeveen gereden, het benzinestation onder aan afrit 26. Daar gebeld dat ik er stond. Hij is met vakantie in de buurt van Assen. Binnen 10 minuut was hij er. Lopen prutsen met het voedingssnoer van de navigatie. Het bleek de mini-USB stekker aan het snoer te zijn dat slecht contact maakte. Prutsen totdat de navigatie weer tekenen van leven gaf. Bij het in de houder zetten viel die weer uit. Door hem half in de houder te zetten bleek hij wel op de motoraccu aangesloten te blijven. Toen het toestel maar vastgezet met wat crêpetape. Daarna bleef hij tot het eind werken.
Met Ferde dus de 7 volgende objecten bezocht en op de foto gezet. Daarna liet hij weten weer naar het vakantieadres te willen om op tijd bij het eten te zijn. Het 10 object weer alleen bezocht. Het ging toch wel laat worden. De laatste 4 van dit rondje kan ik makkelijk vastknopen aan een andere route.
De plaatjes zullen bij "de uitdaging" te zien zijn.

Het was inderdaad een mooie dag. Fijn om te horen dat je veilig thuis bent aangekomen.
 
Het bleek de mini-USB stekker aan het snoer te zijn dat slecht contact maakte. Prutsen totdat de navigatie weer tekenen van leven gaf. Bij het in de houder zetten viel die weer uit. Door hem half in de houder te zetten bleek hij wel op de motoraccu aangesloten te blijven. Toen het toestel maar vastgezet met wat crêpetape. Daarna bleef hij tot het eind werken.
Het probleem verholpen. Bij het volledig in de houder duwen kwam de USB-connector tegen een lip aan en werd iets naar beneden gedrukt waardoor de voeding verbroken werd. Die lip vakkundig verwijdert en hij blijft nu in alle standen van spanning voorzien.
 
Het bijgewerkte overzicht 1 oktober:

full
 
Laatst bewerkt:
Ik dacht dat ik deze geplaatst had maar ga even terug kijken.

Niet dus, in de post van 25 april zeg ik wel dat ik er ben geweest maar niet de foto geplaatst. :z:z:z:z:z

Excuus ga ik straks dus nog ff doen.
 
Laatst bewerkt:
Aan de hand van de verschillende foto's, vooral die van BSI en HighKing, een situatieschets kunnen maken het soort landschap waar ik de SuperBonus zal moeten zoeken. Gezien het feit dat het water hoger ligt dan het land kunnen polders en droogmakerijen uitgesloten worden. Met nog wat extra informatie gezocht van Noord naar Zuid. Noord-Holland benoorden het IJ, tussen de kust en Amstel/Aakanaal tot aan de Oude Rijn, van Amstel naar de Vecht, ook weer tot de Rijn aan toe en laatst nog van de Vecht tot aan de grens met Gelderland doorgenomen op de gegeven situatie. Nergens een hit gehad. Daar zal ik het voorlopig mee moeten doen.

De rebus/8 plaatjes aan de kinderen laten zien maar die kunnen ook geen locatie hieruit halen.
 
Ik heb de oplossing van de puzzel ook pas achteraf gevonden aan de hand van de locatie waar ik geweest ben. Vooral op basis van Highking zijn foto kon ik de locatie vrij simpel vinden. Dit had meer te maken met het feit dat hij op dezelfde avond ook de fles had gevonden. Op basis van de tijd van de vindfoto en de tijd waarop hij de foto van de Superbonus heeft geplaatst was het met de info uit de andere foto's vrij makkelijk te bepalen in welk gebied ik moest zoeken.
 
Ik wil nog 1 tip geven. Op een aantal foto's staat duidelijk een geel paaltje.

Speciaal voor @jaap43 , het is voor jou 45 minuten rijden vanuit huis.
 
Laatst bewerkt:
Mja je beredeneert hem niet goed Jaap. Had ik eerst ook last van. Opeens viel het kwartje.
 
Ik heb de oplossing van de puzzel ook pas achteraf gevonden aan de hand van de locatie waar ik geweest ben. Vooral op basis van Highking zijn foto kon ik de locatie vrij simpel vinden. Dit had meer te maken met het feit dat hij op dezelfde avond ook de fles had gevonden. Op basis van de tijd van de vindfoto en de tijd waarop hij de foto van de Superbonus heeft geplaatst was het met de info uit de andere foto's vrij makkelijk te bepalen in welk gebied ik moest zoeken.
Om dezelfde redenen ben ik daar ook intensief aan het zoeken geweest, maar schijnbaar toch gemist. Ga het daar nog een keer exploreren.
 
Ik wil nog 1 tip geven. Op een aantal foto's staat duidelijk een geel paaltje.
Die gele paaltjes staan boven elk tracé van het aardgasleidingnet en dat is in Nederland meer dan 750 km lang. En in het gebied waar Hans aangaf en dat ik ook als kerngebied zie schijnen er 3 leidingen evenwijdig aan elkaar te lopen. Maar ik ga het nog een keer uitkammen. Ik wil die bonus combineren met een rondrit Noord-Holland.
 
Ik heb ontdekt dat er met de combinatie Maps --> SV --> Maps iets geks gebeurd. Staat in Maps een object ergens op je beeldscherm en je gaat naar SV toe kan je de omgeving controleren of dat je goed zit. Ga je terug naar Maps dan staat het object bijna altijd in het midden van het scherm ook als het tegen de rand van het scherm gestaan heeft. Dat kan de oorzaak zijn dat ik bij de eerste keer scannen het object gemist heb.
 
Brug 4 en Molen 4 toegevoegd.

TA1 heb ik helaas de verkeerde helft gefotografeerd zie ik nu ik thuis ben...
Wil 'm best plaatsen maar denk dat ie niet mee telt dan...

BZWH 5 is momenteel onbereikbaar tenzij je een heel stuk over het fietspad gaat rijden ivm een weg die afgesloten is momenteel.
 
Wij stonden ook aan die kant over het heel druk met mensen was aan de juiste kant. Het is dezelfde muur, dus...
 
Dat had ik ook, toen een foto gemaakt bij het hek, die telde gewoon mee.”https://www.motor-forum.nl/threads/landmarkrally-2020-de-uitdaging.449064/post-29566297”

Hahaha nou tot dat hek kwam ik niet eens... want de weg die je moet hebben om tot dat hek te komen was afgesloten zelfs...
Ik heb gekeken of ik via een andere weg er in de buurt kon komen maar dat lukte ook niet...
Tenzij je dus een heel eind over wandel/fietspaden zou gaan, en zelfs daarvan wist ik niet of je dan wel dichtbij genoeg zou kunnen komen.

quote van gemeentelijke website:
Op 28 september 2020 starten de werkzaamheden voor de aanleg van een rotonde op de ********** ter hoogte van *************. De werkzaamheden duren zes weken.

(eerste hit op google door '"naam van de weg" + stad + afgesloten' te zoeken)
 
Precies de weg die nodig is om bij BZWH5 te komen is geheel afgesloten. Ik stel voor om tijdens de afsluiting deze locatie bij een rotonde dichtbij te fotograferen:

full
 
Precies de weg die nodig is om bij BZWH5 te komen is geheel afgesloten. Ik stel voor om tijdens de afsluiting deze locatie bij een rotonde dichtbij te fotograferen:
In de buurt van de ander rotonde aan de andere kant van die weg is een parkeerplaats die dichter bij is... al geeft die denk ik misschien teveel informatie weg...
Helaas voor mij heb ik van beide locaties daar geen foto gemaakt omdat het niet het object was...
Ach ja, begin November misschien nog maar een rondje maken daarvoor en de noordelijkere objecten....
 
Terug
Bovenaan Onderaan