Landmarkrally 2020, de introductie.

Ik ga morgen op tijd de deur uit, en kijken hoeveel landmarks ik vanaf het Noorden van NL in 1 dag kan rijden.
Plan is om ca 7.30 op te stappen, de afsluitdijk over te rijden, en vanaf daar eerst de meest noordelijke landmarks te pakken, via BZWH 1 naar TA 6 te rijden, en daar te beslissen of ik nog een lus naar het oosten maak.

Dus mochten er nog mensen voor een deel van de route aan willen sluiten, ik verwacht 8.45-9.00 bij het eerste Landmark te zijn (de dichtstbijzijnde vanaf de afsluitdijk). Ik probeer bewust niet teveel details te geven, om niet onbedoeld hints naar Landmarks te geven. Overleg kan via PB.

De absoluut langste route die ik heb gemaakt, is 773 km (een kleine 12 uur van deur tot deur), 16 landmarks. Maar het kan heel goed zijn dat ik het na 9 of 11 voor gezien houd, of daarvandaan een kleinere lus terug maak.
 
Ik ga morgen op tijd de deur uit, en kijken hoeveel landmarks ik vanaf het Noorden van NL in 1 dag kan rijden.
Plan is om ca 7.30 op te stappen, de afsluitdijk over te rijden, en vanaf daar eerst de meest noordelijke landmarks te pakken, via BZWH 1 naar TA 6 te rijden, en daar te beslissen of ik nog een lus naar het oosten maak.

Dus mochten er nog mensen voor een deel van de route aan willen sluiten, ik verwacht 8.45-9.00 bij het eerste Landmark te zijn (de dichtstbijzijnde vanaf de afsluitdijk). Ik probeer bewust niet teveel details te geven, om niet onbedoeld hints naar Landmarks te geven. Overleg kan via PB.

De absoluut langste route die ik heb gemaakt, is 773 km (een kleine 12 uur van deur tot deur), 16 landmarks. Maar het kan heel goed zijn dat ik het na 9 of 11 voor gezien houd, of daarvandaan een kleinere lus terug maak.

Ik ga morgeneinde ochtend ook een rit maken. De plaatsen die ik zoiezo aan ga doen:

-brug 3
-molen 2
-toeristische att 2
-monument 5

ligt dat een beetje op je route?

EDIT: ik lees nu pas goed dat je richting Friesland gaat 🙈
 
Ik heb als laatste route voor de navigatie een rondje NO-Nederland in elkaar geflanst.

rondje NO-Holland.jpg


Lengte ongeveer 850 km, rijtijd ca. 12 uur en 14 landmarks. Dat zal met de verplichte stops wel meer dan 15 uur worden, dus vroeg opstaan en laat eindigen. Plaatje expresse wat klein gehouden om niet te veel te verklappen.
 
Ik vind het jammer van de puntentelling dat deze zo ontzettend voordeel geeft aan groepen.
Begrijp best dat dit enig bonus mag krijgen, maar bv een groep van 8 die samen 2 landmark aandoet, pakken allemaal 2x 8 punten en zijn zo nooit meer in te halen.
Ben ik de enige die hier zo over denkt? Hoor graag jullie standpunt hierover.
 
Ik vind het jammer van de puntentelling dat deze zo ontzettend voordeel geeft aan groepen.
Begrijp best dat dit enig bonus mag krijgen, maar bv een groep van 8 die samen 2 landmark aandoet, pakken allemaal 2x 8 punten en zijn zo nooit meer in te halen.
Ben ik de enige die hier zo over denkt? Hoor graag jullie standpunt hierover.
Dit stamt af van de vroegere landmarkrallys, het was de bedoeling met zoveel mogelijk op een punt uit te komen om even gezellig bij elkaar te zijn.
Persoonlijk vindt ik dat je wel een bonus mag krijgen als je alle landmarks gereden hebt.
 
Ik vind het jammer van de puntentelling dat deze zo ontzettend voordeel geeft aan groepen.
Begrijp best dat dit enig bonus mag krijgen, maar bv een groep van 8 die samen 2 landmark aandoet, pakken allemaal 2x 8 punten en zijn zo nooit meer in te halen.
Ben ik de enige die hier zo over denkt? Hoor graag jullie standpunt hierover.
Als ik me niet vergis stamt deze rally af van de "ouwebrikkenrally". Daar heb ik ooit aan meegedaan met m'n Dürkopp uit 1958. De leeftijd van de motor leverde extra punten op, dus had ik daar een groot voordeel. Ook daar was al duidelijk dat iemand met een jongere motor nooit kon "winnen". Maar desondanks deed een hele groep enthousiast mee en kwamen ze me zelfs ophalen op diverse punten.
Deze rally is toch vooral bedoeld als goede reden om met de motor op pad te gaan, Nederland nog beter te leren kennen en, bij samenrijden, andere mensen te ontmoeten en leren kennen. De extra punten zie ik meer als aanmoediging om gezamenlijk te rijden.
Misschien is een idee af te stappen van de extra punten. Locatie gehaald dan punt gehaald. Alles voltooid: eeuwige roem.
In de landmarkrally van de Guzzi Club werd een vergelijkbaar systeem gehanteerd, maar met kleine prijsjes gerelateerd aan het aantal gereden marks, hoewel dit een rally met inschrijfgeld is en enorm veel landmarks over een aantal landen verdeeld.
Elk systeem heeft zo z'n voor en nadelen, maar uiteindelijk gaat het toch om de lol van het motorrijden en de rest zal me een zorg zijn.
 
Ik begrijp dat het om het rijden gaat, ik doe ook niet mee om te winnen.
Maar zou het wel leuker vinden om de punten een klein beetje eerlijker (naar mijn idee) te verdelen.
 
Je zou een maximum kunnen stellen aan te verdienen punten per landmark die je met een groep bezoekt, bijvoorbeeld 4. (Dus vanaf 4 motoren, ook 4 punten per rijder).

een bonus voor alle landmarks is leuk! 10 punten?
 
  • Leuk
Waarderingen: BSI
Ik vind het jammer van de puntentelling dat deze zo ontzettend voordeel geeft aan groepen.
Begrijp best dat dit enig bonus mag krijgen, maar bv een groep van 8 die samen 2 landmark aandoet, pakken allemaal 2x 8 punten en zijn zo nooit meer in te halen.
Ben ik de enige die hier zo over denkt? Hoor graag jullie standpunt hierover.

Het belangrijkste doel voor mij (ons) om "landmarks te rijden" is het hebben van een doel voor een rit, niet de punten. En natuurlijk leuk om ze allemáál te doen.

Maar toch effe een "dingetje":
Is het in deze coronatijd wel verantwoord om ritjes met meer dan 4 personen te stimuleren?
 
Alles halen in je eentje zou je dus 36 + (4x2) = 44 punten opleveren. Afhankelijk van wat de SB inhoudt (Speciale Bonus? Ik heb wel zin in nog een puzzeltje :+) komen daar nog een paar puntjes bij. Er zijn dus op dit moment al 5 spelers die je in je eentje nooit meer in gaat halen.

Jammer maar helaas. Ik ben nu al op prachtige weggetjes gekomen door Kurviger een 'zeer bochtige' route van Landmark naar Landmark te laten maken, en dat lijkt me ook eigenlijk een beetje het doel van het hele spel; een beetje puzzelen van tevoren, buiten je comfortzone gaan rijden, en een doel hebben voor je rit. Momenteel even geen motor, maar ik heb de routes al klaarstaan voor de rest van de Landmarks, ik ben in ieder geval van plan ze allemaal aan te tikken.
 
Ik vind het jammer van de puntentelling dat deze zo ontzettend voordeel geeft aan groepen.
Begrijp best dat dit enig bonus mag krijgen, maar bv een groep van 8 die samen 2 landmark aandoet, pakken allemaal 2x 8 punten en zijn zo nooit meer in te halen.
Ben ik de enige die hier zo over denkt? Hoor graag jullie standpunt hierover.

Daar zat ik gisteren ook aan te denken, om me al vrij snel te bedenken dat de kans dat ik anders zou winnen, ook vrij klein is. Je kan het natuurlijk zo gek maken als je wilt, bonus voor de meeste landmarks op 1 dag, of alle 6 van 1 soort in 1 rit? Maar linksom of rechtsom, rolt het voor de rest dan altijd net de verkeerde kant op.
En toen bedacht ik me, dat ik toch vooral meedoe omdat ik het puzzelen erg leuk vind, en omdat ik mezelf het doel gesteld heb om alle landmarks te halen.

Een groot ziener zei al: "Er kan er maar één de winnaar zijn..."(gevolg door: "met z'n aaaaallen, met z'n ah-al-len" etc.).
 
:W
Na geïnspireerd te zijn door een paar Petfles jagers zelf ook maar eens gaan neuzen.
Vanavond mijn eerste landmarks gescoord.
Oh ja |(
Ik ben Eddy en woon in het noorden des lands. Sommigen kennen mij al via het Petfles spel.
Ik rijd gemiddeld zo’n 12 tot 13000 km per jaar op mijn FJR.

Edit: Alle objecten gevonden *O*
 
Laatst bewerkt:
Even een waarschuwing, de bunker, ik zie in de oplossingen een aantal keer de verkeerde, een doorgezaagde bunker langs komen. De opgave is niet het doorgezaagde exemplaar.
Weet dit uit ervaring, heb gisteren ook de verkeerde op de foto vast gelegd.

Dus niet deze :
TA 2.jpg


Maar deze moet het zijn.
full
 
Even een waarschuwing, de bunker, ik zie in de oplossingen een aantal keer de verkeerde, een doorgezaagde bunker langs komen. De opgave is niet het doorgezaagde exemplaar.
Weet dit uit ervaring, heb gisteren ook de verkeerde op de foto vast gelegd.

Dus niet deze :
Bekijk bijlage 1498058

Maar deze moet het zijn.
full
Toch is het dezelfde bunker. :)
 
Even een waarschuwing, de bunker, ik zie in de oplossingen een aantal keer de verkeerde, een doorgezaagde bunker langs komen. De opgave is niet het doorgezaagde exemplaar.
Weet dit uit ervaring, heb gisteren ook de verkeerde op de foto vast gelegd.

Dus niet deze :
Bekijk bijlage 1498058

Maar deze moet het zijn.
full
Ik wil je bevestigen dat de doorgezaagde de juiste bunker is.
 
Ik wil je bevestigen dat de doorgezaagde de juiste bunker is.
Dat verbaast mij :?
In de opgave staat echt de bunker die niet is doorgezaagd. En ook bij die Bunker staat er GEEN water op de achtergrond.
Is de foto op de opgave een heel oude foto ??
 
Laatst bewerkt:
Dat verbaast mij :?
In de opgave staat echt de bunker die niet is doorgezaagd. En ook bij die Bunker staat er GEEN water op de achtergrond.
Is de foto op de opgave een heel oude foto ??

Het is 'm toch echt. Als je de Streetview-afbeelding van de Doorgezaagde Bunker erbij pakt komt deze exact overeen met de afbeelding zoals in de Uitdaging. Het punt hier is dat de bunker in 2010 is doorgezaagd/onthuld, en de Streetview-afbeelding is van oktober 2009. Op dat moment was het laaggelegen land nog niet gevuld met water, en was de bunker nog niet doorgezaagd. Ik geef toe dat 1 bunker verderop er verdacht veel op lijkt, maar als je kijkt naar het stuk ervoor zie je dat hij te ver van de snelweg afligt, en niet in de juiste hoek aan een driehoekig weiland (wat dus nu een driehoekig watertje is).
 
Het is 'm toch echt. Als je de Streetview-afbeelding van de Doorgezaagde Bunker erbij pakt komt deze exact overeen met de afbeelding zoals in de Uitdaging. Het punt hier is dat de bunker in 2010 is doorgezaagd/onthuld, en de Streetview-afbeelding is van oktober 2009. Op dat moment was het laaggelegen land nog niet gevuld met water, en was de bunker nog niet doorgezaagd. Ik geef toe dat 1 bunker verderop er verdacht veel op lijkt, maar als je kijkt naar het stuk ervoor zie je dat hij te ver van de snelweg afligt, en niet in de juiste hoek aan een driehoekig weiland (wat dus nu een driehoekig watertje is).
Ok, oude foto dus, ik zag het thuis gisteren pas en dacht dat ik de verkeerde op de foto had.
 
Terug
Bovenaan Onderaan