Landmarkrally 2023, Ik hou van Holland!

Hans89

Rookie
23 apr 2011
7.456
4.084
Capelle aan den IJssel
1681586866380.png

Zie ook de inleiding van het topic: Landmarkrally 2023, kletspraat

Deze rally is opgezet met het idee dat je een doel of doelen hebt om een rit te maken, het liefst met een paar mederijders. Je parkeert de motor(en) en fotografeert de motor en het object. De foto moet zo weinig mogelijk nieuwe aanwijzingen geven aan andere rijders, ook de naam van de foto moet anoniem gehouden worden. Gebruik hiervoor het door het door mij gegeven volgnummer van de foto, dat is voor mij het makkelijkste bij het verwerken.

Bezochte objecten moeten hier getoond worden met per foto of serie van foto’s en de forumnaam/namen van de rijder(s). Bij meerdere rijders per object is publicatie van de plaatjes door één rijder voldoende met vermelding van de forumnamen van de mederijders.
Een advies is om de foto’s direct op Motor-Forum te plaatsen. Dit komt ook de downloadsnelheid en beschikbaarheid ten goede.
Let op! De foto's van de bonus Landmarks moeten in een privébericht naar mij gestuurd worden en mogen niet hier geplaatst worden. Dit om ervoor te zorgen dat iedereen de puzzels zelf moet oplossen.

Per object is 1 punt te verdienen voor een enkele rijder. Voor elke extra motor van een medespeler op de foto krijg je ook nog eens 1 punt.
Bonusobjecten leveren 3 punten op, maar voor elke extra motor van een medespeler op de foto krijg je ook nog eens 3 punten.
Als je alle plaatsen bezocht hebt krijg je 10 punten extra.
Het loont dus om er een sociaal gebeuren van te maken en als groep(je) op pad te gaan of een afspraak maken om te verzamelen bij een object. Objecten mogen vaker bezocht worden, hier wordt dan de hoogste score meegenomen in de puntentelling.
Afspraken hierover kunnen in het topic (de introductie) gedaan worden waardoor ook andere rijders kunnen aansluiten bij het bezoek.

De bedoeling is dit topic (de uitdaging) zo "schoon" mogelijk gehouden wordt, dus alleen:
- mijn foto's van de op te zoeken objecten
- het plaatsen van jullie foto's met hun aanduiding en de forumnamen van de bezoekers.

Het andere topic: Landmarkrally 2023, kletspraat kan gebruikt worden om elkaar bij te praten, commentaar te geven, vriendenpraat te plegen, afspraken maken over gezamenlijk bezoeken van objecten of voor aanmeldingen van nieuwe deelnemers. Beide topics blijven open tot het einde van de rally.

Foto's kunnen pas door jullie geplaatst worden vanaf 1 maart, vanwege het mooie voorjaarsweer is 28-02-2023 ook al toegestaan!

Categoriën:
1 Lekkernij
2 Muziek
3 Toerist
4 Volksverhaal
5 Erfgoed
6 Waterland
Bonus
 
Laatst bewerkt:
Bonusronde
Voor de bonuspunten moet wat meer moeite gedaan worden, maar daarom leveren ze ook meer punten op. Wanneer je de oplossing hebt kom je uit op een locatie, coördinaat, tekst waarmee je tot een locatie kunt komen of de naam van een object. Heb je de juiste locatie gevonden dan staat daar een markant punt wat in het thema van de Landmarkrally past. Mocht je twijfelen of je niet zeker bent van de juiste locatie, dan kan je mij een berichtje sturen en zal ik je voorgestelde locatie alleen bevestigen met goed of fout. Wanneer je deze Landmarks bezocht heb dan stuur je de foto's privé naar mij en plaats je deze niet in het topic. Na afloop van de rally staat het vrij de foto's alsnog hier te posten. Dit zorgt ervoor dat iedereen de puzzels zelf moet oplossen om tot de locatie te komen.

Bonus Noord
Bonus Noord.PNG


Bonus Oost
Startpunt, vertrek in de richting waar je heen kijkt.
Bonus Oost Start.png

Route naar het Landmark
Stripkaart route. De route is gemaakt op basis van Google Maps route met de auto, dus fietspaden, landweggetjes die niet op de kaart staan als weg, eigen wegen, etc, tellen niet mee voor de route.
Bonus Oost Route.png


Bonus West
Bonus West.PNG


Bonus Zuid

Alle plaatjes refereren naar een getal, alle getallen achter elkaar vormen een coördinaat.
Bonus Zuid.png
 

Bijlagen

  • Bonus Oost Route.png
    Bonus Oost Route.png
    3,9 KB · Weergaven: 120
Laatst bewerkt:
Vandaag een ronde gemaakt , 465km
8 punten kunnen verzamelen.

in willekeurige volgorde;
Erfgoed 2
Erfgoed 5
Waterland 6 (foto heeft verkeerde naam)
Lekkernijen 2
Muziek 5
Toerist 3
Volksverhaal 6
En Bonus Oost waarvan ik de foto hier niet mag plaatsen.
 

Bijlagen

  • Erfgoed 2.jpg
    Erfgoed 2.jpg
    459,5 KB · Weergaven: 38
  • Erfgoed 6.jpg
    Erfgoed 6.jpg
    374,7 KB · Weergaven: 42
  • lekkernijen 2.jpg
    lekkernijen 2.jpg
    290,1 KB · Weergaven: 38
  • Muziek 5.jpg
    Muziek 5.jpg
    703,2 KB · Weergaven: 32
  • Toerist 3.jpg
    Toerist 3.jpg
    421,1 KB · Weergaven: 34
  • Volksverhaal 6.jpg
    Volksverhaal 6.jpg
    425,5 KB · Weergaven: 35
  • Erfgoed 5.jpg
    Erfgoed 5.jpg
    589,1 KB · Weergaven: 35
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan