Landmarkrally 2023, kletspraat

Bonus oost ook gevonden, alleen nog bonus Zuid. Daar heb ik alle nummers van, alleen kom ik op hele rare plekken uit. Twee plaatjes heb ik nog niet 1 op 1 gevonden dus mogelijk dat daar een misser in zit ;)
 
Een idee om een "How To" te maken hoe je alle gps coördinaten verwerkt tot een route ?

MyDrive overzicht.png
 
Een idee om een "How To" te maken hoe je alle gps coördinaten verwerkt tot een route ?

Bekijk bijlage 1853273
Ik heb de punten allemaal in Mymaps gezet en die geexporteerd als kml bestand. Vervolgens online een kml to gpx omzetter opgezocht en het omgezet naar gpx.
Toen heb ik de gpx weer geimporteerd in kurviger als extra laag.

Wanneer ik ga navigeren met kurviger zijn alle punten zichtbaar op de kaart.
Ik kan ze gebruiken om een route te maken. Het makkelijkst vind ik om een punt uit te zoeken en die als eindpunt in te stellen. Op het punt aangekomen bekijk ik dan welk punt ik als volgende zou willen bezoeken enzo verder.
 
k heb de punten allemaal in Mymaps gezet en die geexporteerd als kml bestand. Vervolgens online een kml to gpx omzetter opgezocht en het omgezet naar gpx.
Toen heb ik de gpx weer geimporteerd in kurviger als extra laag.
Zo doe ik het ook Wim, alleen stop ik de gpx file niet in Kurviger maar in MyDrive van TomTom.

Ik ga dus naar Google My Maps (gratis) en voer daar alle gps coordinaten in.
Dan krijg je een goed beeld waar alle LM punten liggen en is het overzichtelijk een route te maken.
Al deze punten download ik als KML bestand.
Dit KML bestandje voer ik in in een online KML2GPX (gratis) omzetter.
Dan krijg ik een GPX bestandje, en dit bestandje importeer ik in de MyDrive van TomTom. (gratis)
Hier stel ik dan de routes samen en synchroniseer ze naar mijn Rider
 
Ik zet de landmarks per provincie in een lijst en ga kijken hoe ik met een logische rondrit elk landmark kan bezoeken.
Dan exacte plek op Streetview opzoeken en dat in Mapsource (van Garmin) als hard viapunt neerzetten. Als de rit compleet is, dus uit en thuis zijn ook verwerkt, gaat met aanpassen de route verfijnd worden.

Als voorbeeld een route van vorig jaar, Hollandse eilanden, Zeeland en West-Brabant.
Hellevoetsluis, Vlissingen, Oudenbosch, Willemstad, Hank, Woudrichem.

zeeland.jpg
 
Enig minpuntje van MyDrive is dat als je een route maakt dan stopt ie niet bij de Harde Viapoints.
Hij leid je er wel langs, maar zegt niet te moeten stopen.
Dat heb ik opgelost door de route in stukken te knippen, en bij iedere Landmark ( Viapunt ) een nieuwe ( al gemaakte )route handmatig opstarten.

Dus, als voorbeeld, ik heb een route genaamd LM23 Zeeland. ( deze doet 4 Landmarken aan )
Dan maak ik 4 routes namelijk, LM23 Zeeland 1-4 , LM23 Zeeland 2-4 enz enz tot LM23 4-4
Ik start de route en begin met LM23 Zeeland 1-4
Daar aangekomen start ik handmatig LM23 Zeeland 2-4 op en ect ect.
Ook neem ik alle LM opgave foto's mee in mn telefoon om er zeker van te zijn dat de foto die ik maak, niet meer info prijs geeft dan de LM opgave foto.
 
Enig minpuntje van MyDrive is dat als je een route maakt dan stopt ie niet bij de Harde Viapoints.
Hij leid je er wel langs, maar zegt niet te moeten stopen.
Dat heb ik opgelost door de route in stukken te knippen, en bij iedere Landmark ( Viapunt ) een nieuwe ( al gemaakte )route handmatig opstarten.

Daarom heb ik alle punten als een extra laag in mijn Kurviger en navigeer naar een waypoint door deze telkens als eind bestemming in te voeren. Zo moet ik wel stoppen bij dat punt en kan ik vanaf daar een volgend punt bepalen. Ik kan dan ook vanaf elk punt mijn route nog veranderen.
Dit heeft geen gevolgen voor de track, die blijft netjes doorgaan.
 
Vandaag de eerste 5 landmarks bezocht in een rit van 390km en zo goed als droog gehouden en alleen natte wegen in de ochtend. Bij Muziek 4 moest ik toch wel even kijken of ik wel goed zat omdat het er toch wel iets anders uitzag dan in Google Streetview.
In de route had ik ook wat toeristische stukjes in het buitenland gepland en daar was wel wat meer zout gestrooid dan me lief is, morgen toch de motor maar even een wasbeurtje geven.
 
Voor Muziek 4 wordt terecht opgemerkt dat het er anders uitziet als op streetview. Net even opgezocht en streetview is van 2017 en het gebouw is helemaal opgeknapt in 20/21 en is het museum erin getrokken wat het thema van de opdracht is. De 2 inzendingen van vandaag zijn wel gewoon juist en zal bij de opdrachtfoto een opmerking plaatsen.
 
Voor Muziek 4 wordt terecht opgemerkt dat het er anders uitziet als op streetview. Net even opgezocht en streetview is van 2017 en het gebouw is helemaal opgeknapt in 20/21 en is het museum erin getrokken wat het thema van de opdracht is. De 2 inzendingen van vandaag zijn wel gewoon juist en zal bij de opdrachtfoto een opmerking plaatsen.
Dat het er nu iets anders uitziet hoort ook wel een beetje bij het puzzelen van de Landmarkrally:t
 
Het kan aan mij liggen, en ik wil niet zeiken maar, word er nou niet meer prijs gegeven in de foto's van de inzenders ?
Ik bedoel, is ietsje meer inzoomen een idee?

@Admin, ik post nu dubbel en sorry maar zou je mn laatste post in Landmarkrally2023 kunnen verwijderen aub?
 
Je kan er geen prijs mee winnen, het is gewoon leuk en een reden om te rijden.
Ik gok dat een ieder nu alle punten heeft gevonden en krijgt anders een hint van Hans dus de foto's gaan het verschil niet maken.

We moeten het niet moeilijker maken dan het al is en lekker genieten van het rijden.
Groet Jeff.
 
Je kan er geen prijs mee winnen, het is gewoon leuk en een reden om te rijden.
Ik gok dat een ieder nu alle punten heeft gevonden en krijgt anders een hint van Hans dus de foto's gaan het verschil niet maken.

We moeten het niet moeilijker maken dan het al is en lekker genieten van het rijden.
Groet Jeff.
Eens!
Ik heb alle locaties op eigen kracht gevonden maar anders had ik juist gebruik gemaakt van de foto's die men post.
De prestatie is om al deze locaties te bezoeken.
Das nog best wel een opdracht.
 
En ik moet nog even wachten met punten scoren. Mijn motor wordt nu weer opgebouwd na een wel grondige renovatie bij de Knalpot in Rilland. Evt. te bekijken bij het subforum klassiekers en oude brikken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan