Landmarkrally Noord-Holland 2018

Ik denk dat er ook een klein verschil is tussen de door de wedstrijdleiding (Strikkie) ingezonden landmarks, en de door de deelnemers ingezonden landmarks, zoals de bank, de sluizen en het kanon. Die laatste zijn vaak nog net even lastiger, om het de concurrentie zo nog lastiger te maken. Maar de bank en de sluizen zijn wel gevonden via google dus.
Voor het kanon hadden we iig de onbedoelde hint van Strikkie nodig (de Beemster vlag).

Nou wil ik heel graag van Eddy weten: heeft hij het kanon weten te googlen? Gevonden op google streetview? Of gezocht in de Beemster en er toevallig tegenaan gereden?
Ik heb zowat de hele Beemster gestreetviewd zonder hem te daar te vinden...pech dus :(
 
Juist deze zijn voor de echte die-hards een uitdaging. Als alles redelijk simpel is te vinden is de lol er snel van af. Juist de gradatie in moeilijkheid maakt de competitie interessant. :)

Artemecion had twee jaar geleden een bootje op een sokkel ingestuurd (hoewel, tijdelijke stond hij NIET op de sokkel) dat ACHTER een ziekenhuis stond, op het terrein eigenlijk. Maar dat terrein kon je wel op met streetview. Dus als je gebouw herkende was je er. Maar toch een onmogelijk moeilijk landmark
 
Juist deze zijn voor de echte die-hards een uitdaging. Als alles redelijk simpel is te vinden is de lol er snel van af. Juist de gradatie in moeilijkheid maakt de competitie interessant. :)
Redelijk simpel is het andere uiterste. Maar iets dat totaal niet vindbaar is op Internet kun je toch geen uitdaging meer noemen?
 
Artemecion had twee jaar geleden een bootje op een sokkel ingestuurd (hoewel, tijdelijke stond hij NIET op de sokkel) dat ACHTER een ziekenhuis stond, op het terrein eigenlijk. Maar dat terrein kon je wel op met streetview. Dus als je gebouw herkende was je er. Maar toch een onmogelijk moeilijk landmark

Dat jaar daarvoor had ik een Zwaan ingestuurd, daar heeft men zich ook lam naar gezocht :P
 
Ik vond dit jaar meerdere echt lastig.

Te beginnen met die muur. God weet hoe lang ik daar naar gezocht heb. Die andere vier van augustus had ik vrij snel gevonden. Ik wilde die muur echt graag vinden, voor het bonuspunt. Mijn schoonmoeder vond hem bij toeval, ze was bij de zeevaartschool in Enkhuizen aan het speuren, ik geloof op zoek naar een ANDER landmark, toen het type straat en gevels herkende en dat haar aan die muur deed denken... Dat was geloof de dag nadat ik die vijf september landmarks in een keer had. Toen ik die muur ook nog erbij had, had ik twee bonuspunten en wist ik dat ik eigenlijk niet meer kon verliezen.

Zo heb ik zelf dat bruggetje in de Rijp gevonden, ik was daar aan het streetviewen op zoek naar het kanon geloof ik.... Dat bruggetje heb ik ook ZO lang naar gezocht, iedereen had hem al en ik kon hem maar niet vinden.

Dat kanon natuurlijk.

En bijvoorbeeld dat NAP ding. Heel lang naar gezocht, rondom IJburg vooral (ik had het gevoel dat hij daar zou kunnen staan). Uiteindelijk gevonden door mijn schoonmoeder.
Dat gemaaltje heb ik ook uren, dagen naar gezocht. Uiteindelijk gevonden door mijn schoonmoeder.
Oh ja en natuurlijk dat stukje doodlopend spoor. Al die oude niet meer bestaande tramlijnen in Noord-Holland uitgeplozen. Vooral rondom Broek in Waterland veel gezocht. Uiteindelijk gevonden door mijn schoonmoeder.

Eigenlijk moet ik die beker bij mijn schoonmoeder op de schoorsteenmantel neerzetten.
 
Dat stukje doodlopend spoor had Ootje per ongeluk iets te gemakkelijk gemaakt door meerdere foto's te plaatsen. Daaruit kon ik snel opmaken dat het in ieder geval niet allemaal streetview screenshots en/of zelfgemaakte foto's waren. Even een google image search op 1 van de foto's en hoppa! Bijna net zo gemakkelijk als EXIF data in de foto laten staan (wat hier helaas niet gebeurd is })).

Dat NAP ding kende ik toevallig trouwens, want ik heb op de Steigerdijk in Heerhugowaard gewoond, loopafstand daarvandaan.

Het zoeken naar een andere landmark ken ik ook trouwens. Ik had al eerder de zoekopdracht 'kanon beemster' ingetikt en kwam toen snel bij dat fort uit. :')
Ik meen dat het beeld van Kenau ook naar boven kwam bij het zoeken naar een ander beeld. :P
 
Dat stukje doodlopend spoor had Ootje per ongeluk iets te gemakkelijk gemaakt door meerdere foto's te plaatsen. Daaruit kon ik snel opmaken dat het in ieder geval niet allemaal streetview screenshots en/of zelfgemaakte foto's waren. Even een google image search op 1 van de foto's en hoppa! Bijna net zo gemakkelijk als EXIF data in de foto laten staan (wat hier helaas niet gebeurd is })).

Meen je niet! Die techniek heb ik uiteraard ook vaak geprobeerd. Bij die specifieke foto dan niet.
Ik vind dat altijd zo frustrerend, dan zegt google: onze beste suggestie is "gras". En dan krijg je drie miljoenen vergelijkbare foto's van gras overal ter wereld.
 
Bank en knon staan niet makkelijk op google search, maar knon omgeving was echt wel duidelijk, zelfs op de eerste foto. Was vindbaar via googlemaps gazing.
Bank was blijkbaar ook vindbaar. Kwestie van naar zn constructie kijken en daarop zoeken. Eea heeft uitgebreid in de krant gestaan.
 
Nap ding, was duidelijk water en nieuwbouw op te zien, dus wss stad vd zon. Knon, wss een van de polders, beemstwr, purmer, schermer vanwege de weidsheid van de achtergrond. Fotootje strikkie rulde purmer en schermer uit. Was eerst linksonder begonnen met zoeken bij de forten, maar ging uit verveling maar eens bovenin zoeken op googlemaps, whoppa knon gevonden.
Mijn sluis kon ook niet moeilijk zijn. Grote sluis, dus aan groot water. Obvious niet aan de duinkant, dus aan de oostkant. Zou met googlemaps zo gevonden moeten zijn.
Ga zo maar door.
Ik vond het een prima editie!
 
Het Knon staat in de Beemster, als je vanaf Schermerhorn de Beemsterdijk opgaat, de eerste weg links, tweede huis aan je rechterhand. Inzender had de Exif-data niet gewist, dus ik heb gevraagd om een nieuwe foto, zonder locatie. (maar die had ik dus al)

Niet om het een of ander, maar euh... zelfs google kan mij niet vertellen waar de Beemsterdijk is..

Edit: Moet dus de Westdijk zijn.
 
Klopt. Je kijkt er daardoor erg snel overheen. Ik heb de Beemster ook meerdere malen met SV doorgeploegd dus ook echt hier wel langsgeweest maar er gewoon overheen gekeken.
 
Ik probeer het niet al te moeilijk te maken; heel moeilijk is inderdaad leuk voor de diehards, maar geen barst aan voor beginners of mensen die weinig tijd hebben. Dus ik probeer een mix te maken.

Sommige Landmarks denk ik dat moeilijk zijn, en worden binnen een uur gevonden, andere vind ik makkelijk, maar anderen kennelijk niet.

Hulde aan schoonmoeder :} :} :}
 
Ik wil volgend jaar best een maand langer doorgaan; U zegt het maar.
Dit jaar is heb ik al afgesloten, ik vind het een beetje gek om nu nog te verlengen
 
Heren, ik heb een datum geprikt voor het napraat eten. Het is nu 28 oktober, uurtje of 19:00 ergens.
Bij gebrek aan inspiratie is het voorlopig de Wok in Alkmaar.
We hebben nog een dikke 3 weken om met iets anders op de proppen te komen.
 
28 oktober kan ik denk ik wel! Wokken vind ik prima hoor, maar gewoon een Italiaantje of zo vind ik ook wel een keer leuk. Of waarom gaan we niet lekker bij de Kop van de haven, in IJmuiden eten? Dat is een erg leuk visrestaurant op een superplek, je kan er prima parkeren, en het is weer eens wat anders.

Een maand langere landmarkrally vind ik best leuk, maar ik wat ik aan dit jaar ook zo leuk vond was dat het spannend was, met vier, vijf, zes rijders die echt lang om de eerste plek streden. Telkens anderen die het bonuspunt wisten te pakken elke maand.
Het zou jammer zijn als (bijvoorbeeld omdat ze als niet willen motorrijden t/m oktober) als de Landmarkrally dan als een nachtkaars uitgaat.

Dan beter kort en goed.

Voor volgend jaar wil ik wederom graag de volgende suggestie doen (en als het moet wil ik best de stand bijhouden!):
- Niet alleen krijg je 1 bonuspunt als je het laatste niet gevonden landmark van de maand weet te vinden, het worden 2 bonuspunten als ie pas in de maand erop wordt gevonden, en 3 als ie de maand daarop wordt gevonden, etc. Daarnaast stel ik voor dat deze bonuspunten ook gelden voor de "inzendingenmaand", met de volgende extra regel (want anders werkt het niet): je krijgt dat bonuspunt als jij alle inzendingen van die maand - behalve je eigen - hebt gevonden, en als je daarmee de eerste bent die dat dus lukt.
Je hebt van die hele moeilijke die niemand weet te vinden, en hoe langer niemand ze vindt, hoe moeilijker ze dus zijn. Daarnaast hou je op die manier (tenzij alles steeds direct wordt gevonden) meer de spanning erin, omdat mensen nog kunnen terugkomen met zo'n waardevolle dubbele bonus landmark.
Daarnaast zou je bijvoorbeeld in de laatste maand sowieso een dubbel bonuspunt kunnen geven. Want het laatste landmark van die maand kan toch niet meer waard worden, en daarmee hou je het spannend.
We hadden dit jaar niet de groepsfoto bonuspunten, maar dat hoeft voor mij ook niet zo nodig. Het blijft toch ieder voor zich.

Strikkie, wil jij de organisatie volgend jaar weer doen? Of draag je het graag over aan iemand anders?
 
In principe wil ik de rally nog twee jaar organiseren; dan heb ik het vijf jaar gedaan en wordt het tijd voor iemand anders.
Tenzij jullie liever hebben dat een ander het doet, vind ik ook best. Hoop dat ik dan wél mee mag doen.

Een groepsfoto vind ik zelf erg leuk, vanwege de privacy-wetgeving heb ik hem dit jaar laten wezen; door punten te geven voor de groepsfoto dupeer je mensen die wegens privacy niet op de foto willen.

Puntentelling met extra bonuspunten vind ik lastig in de administratie, maar ik ben heilig van plan het dit jaar goed op poten te zetten. Zó moeilijk kan het nooit zijn, afgelopen jaar was nogal een gekkenhuis en daardoor is er nix van gekomen.

Oktober aan de rally vastknopen is niet zo'n punt, we stopten altijd met September, maar er is geen enkele reden om Oktober niet mee te nemen.
 
Ik denk dat ik niet kan de 28e. Om min of meer dezelfde reden dat ik niet nog een paar puntjes heb gescoord (ik had er nog 3 of 4 gevonden maar geen tijd om te rijden omdat ik een beetje bij m'n vrouw in de buurt moest blijven ;)). Als ik wel kan dan wil ik uiteraard wel komen. Locatie maakt me verder niet uit.

Ik bedoelde trouwens niets met de uitspraak dat we voor die andere rally nog wat meer tijd hebben hoor. Het is voor mij meer dat het nu even niet uitkomt om van huis te gaan dus net even tekort tijd om er nog een paar bij te scoren maar dat heeft alles met mijn privésituatie te maken
 
Terug
Bovenaan Onderaan