Landmarkrally Noord-Holland 2019

Haha, ja dat kreng is niet te vinden. Gewoon een rondje wezen rijden en tegenaan gelopen?

Dat heb ik wel geprobeerd. Zondagavond nog. Ik was er zondag overdag van overtuigd dat ik die wesp ging vinden, op internet, goedschiks of kwaadschiks. Maar niks gevonden en toen was het alweer tijd voor de GP van Singapore.
Zondagavond gaan rijden in de buurt waar ik dacht dat ie kon staan. Maar er zijn zo verdomd veel wegen die je in kunt slaan, als je groot rondje rijdt mis je nog 99%.
Maandag gevonden op google street view. Inderdaad ergens in de buurt waar we dachten dat ie kon staan.
 
received_717001538772304.jpeg

Bonuspuntje voor de troost!
 
Bekijk bijlage 1432274
Bonuspuntje voor de troost!
tellen we even mee, dat is dus een punt, plus het bonuspuntje van september = 22+2 =24

2beelden.jpg

poortje, 25 pnt

blokje.jpg

hele slechte kunst, 26 pnt

bonusding.jpg

bonusding 3 punter, 29 pnt

boogje.jpg

boogje, 30 pnt

bordje.jpg

bordje 31 punten

huisje.jpg

huisje 32 punten

klompje.jpg

klompies, 33 punten

mannetjes.jpg

en het willemding zelf, hoppa, 34 punten!
 
Ik had het kunnen weten ook! Een vos verliest misschien zijn haren maar niet zijn streken. Gezien de blauwe luchten zijn het ook geen foto’s van dit weekend denk ik? Mooi werk Eddy
 
Twaalf uur... Volgens mij heeft Eddytoo de N-H Landmarkrally 2019 gewonnen.

Gefeliciteerd Eddy en Fleur

Willem mag de beker losschroeven, en Eddytoo mag zeggen waar en wanneer we gaan eten :9
 
Jahoor, gewonnen! Bedankt voor de felicitaties Strikkie.

De rally begon wat slow, we stonden lang op 2 puntjes, maar nadat de verbouwing hier thuis afgerond was zijn we drifig gaan zoeken.
Zodoende stonden we ineens op 22 punten

Voor onze vakantie had ik er nog een heel stel opgehaald, maar nog niet gepost.
Dat zou sommigen kunnen motiveren om extra te zoeken naar landmarks.

Helaas (voor ons) had willem tijdens onze vakantie een behoorlijke voorsprong genomen, zelfs zoveel dat onze voorraad landmarks niet toereikend zou zijn.
Gelukkig vond een collega de poort met beelden. Die zouden we dan op de terugweg ophalen.

Vond Willem de weps! Stond hij weer 1 punt voor! Weg onze virtuele voorsprong.

Maar very luck us!! Op de terugweg na het poortje ophalen liepen we stomtoevallig tegen de 2 hoofden op.

Die was ook nog eens een extra bonuspuntje waard en gaf ons weer die ene punt voorsprong.

Willem kon nog de beeldenpoort en klompenschuur vinden om te winnen, dus het bleef tot op het laatste moment spannend!
 
Ik dacht, die haalt me nooit meer in! Prachtig gespeeld, applaus. Ik kon die laatste paar landmarks gewoon echt niet vinden. En dacht dus dat het niet nodig zou zijn.

Je hebt verdiend gewonnen. Gefeliciteerd!
 
Gefeliciteerd met de overwinning @Eddytoo! *O*

Ik lig in een deuk. Zag dit niet aankomen.
Dat ik ff ruim een week geleden even op kop lag vond ik wel grappig maar ik had niet verwacht dat dit zo zou blijven. Maar dat jullie er samen nog even zó ruim overheen zouden gaan had ik ook weer niet bedacht haha!
 
Ik had al zo'n donkerbruin vermoeden.

Landmarks + locaties, voor zover ik ze weet;

Jullie eigen Landmarks
Artemecion.jpg

Poortje van Arti, geen idee waar ie staat, Castricummerwerf, Castricum
Bor_S.jpg

Molenhek van Bor_S, aan de noorddijk van de Beemster
Eddytoo.jpg

Houten Olifant van Eddytoo, weet ik ook niet, Lutkemeerweg, Amsterdam
Highking.jpg

Poort van Bergen, van Highking, ingang van Bergen vanaf Alkmaar
mar.jpg

Gemaal Vier Noorder Koggen, Bij Medemblik, van Mar_
Wiggert_T.jpg

Klompenhos van Wiggert_T, ik denk ff noord van Monnickendam
Willem1979.jpg

Rotonde Mennekes van Willem1979, in Beverwijk, als je van Buitenhuizen af komt kun je ze niet missen
 

Bijlagen

  • Bor_S.jpg
    Bor_S.jpg
    4,4 KB · Weergaven: 1
Laatst bewerkt:
In Juni;
P1010685.JPG

De Weps staat in een voortuin aan de Leet, onder Ursem
P1010693.JPG

De ijzeren kirrel staat in Graft, nét op de grens met de Rijp. voorheen stond er een paard
P1010697.JPG

De Tjasker (zo heet zo'n molentje) staat aan de Blokkerweg bij Zuid-Schermer
P1010701.JPG

Het typische jaren '70 dingestgeval staat aan de De Genestetlaan, Heerhugowaard
P1010716.JPG

Het schaap Veronica staat in Egmond aan de Hoef, op de Hanswijk
 
Juli;
Juli 1.JPG

Dit poortje staat in Schagen, aan de Oostersingel, en is zichtbaar vanaf de Priggeweg. Als je de dijk op klimt, en je kijkt door de kerkramen, kijk je recht op de grote kerk van Schagen. Vond ik leuk bedacht.
Juli 2.JPG

Deze familie met paard staat middenin Slootdorp
Juli 3.jpg

Nix Willem Tell, als je op de langste dag bij zonsopkomst door de gaten kijkt, kun je de zon zien opkomen bij Hippolytushoef
Juli 4.JPG

Nix Paaseiland, kop van de WestFriese Dijk bij Krabbennazareth
Juli 5.jpg

Betonblok staat langs de waddendijk op Wieringen
 
Augustus
Augustus 1.JPG

Ik heb nog steeds geen idee wat het voorstelt, maar het staat bij de IJmuiderslag
Augustus 2.JPG

De plassende vrouw staat langs de Amstelveenseweg, voor het waterpompstation
Augustus 3.JPG

Bloemetje staat naast de sluis in Spaarndam
Augustus 4.JPG

Molentje staat aan de Gillis van Ledeberghstraat, midden in Amsterdam!
Augustus 5.JPG

Het ziet er uit alsof ie uit de honingpot snoept, maar het is Hans Brinkers (waarvan Amerikanen overtuigd zijn dat ie echt bestaan heeft) met zijn vinger in de dijk. staat in Spaarndam
 
September
1 september.jpg

Boerenabstract, staat in Waarland, langs de Volleringweg
2 september.jpg

Kippie, staat bij de kinderboerderij in Noord-Scharwoude
3 september.jpg

Huissie staat bij het West-Fries Gasthuis voor de deur
WFG heet tegenwoordig anders, maar daar kan ik ook nix aan doen
4 september.jpg

Blokkies staan in Huisduinen, Seringenlaan hoek Jan Verfailleweg. Als dat den Helder is keur ik het ook goed
5 september.JPG

Toen ik deze kopjes op de foto zette, stonden ze langs de Rijksstraatweg in Limmen. De achtergrond op de foto van Eddytoo is anders, dus het is mogelijk dat ze verplaatst zijn.
6 september.jpg

Ik heb écht geen idee meer waar dit is. Overweerse polderdijk, Purmerend
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan