Landmarkrally Noord-Holland 2019

De Stand (tot nu toe, je weet het maar nooit)

Highking 26
Artemecion 6
Bor_S 4
_Terrean 5
Evy 16
Eddytoo 35
The Little 16
Bueno 21
Hjerteknuser 8
Mar_ 4
 
Dat beeld... toen dat er tussen stond, wist ik dus echt 99,9% zeker waar dat stond. “Want we waren er pas langs gereden!” Zoekenzoekenzoeken. Later gevonden, heeeel ergens anders, oh dat was met een ander rondje al iets langer geleden...
 
Het is na twaalven, de landmarkrally 2020 is gesloten, en Eddytoo is winnaar.

Daardoor is een bekeroverdracht niet nodig, wat ik eigenlijk jammer vind, het maakt het wél gemakkelijk; ik zou écht niet weten hoe we het coronaveilig kunnen doen.:N

Er wordt dus níet gewokt dit jaar 😑

Dit was het laatste jaar dat ik de landmarkrally organiseerde; ik heb indertijd beloofd dat ik het vijf jaar zou doen, niet langer.

Sommige deelnemers kennen mij te goed; ik heb een sterk vermoeden dat Eddytoo een homing-device aan mijn motor geplakt heeft, of toegang heeft tot waar mijn telefoon geweest is.

Kortom, het is tijd voor een nieuwe organisator met nieuwe ideeen.

Morgen plaats ik de fotoos van dit jaar met de locaties erbij en dat was het dan.

Ik hoop dat ik in 2021 weer kan meedoen als deelnemer.

Groetjes,
Cor
 
Strikkie bedankt voor het organiseren, ook al heb ik niet zo veel foto’s gehaald heb ik wel veel plezier gehad in het zoeken etc. Geen tijd meer gehad om langs alle gevonden foto’s te rijden.
 
Dank je wel dat je dit hebt georganiseerd. Ik doe nu voor het derde jaar mee en heb er veel plezier aan beleefd. Ook wat frustratie, maar dat hoort er een beetje bij. ;)

Jammer dat we niet kunnen wokken dit jaar, maar dat is niet anders. Volgens jaar beter. :)
 
Bedankt voor het organiseren Strikkie, ook bedankt voor het monteren van een GPS tracker op je fiets, dat scheelde weer heel wat frustratie en zoekwerk.
Maar zonder gekheid, het waren 5 prima versies van de rally. Uiteindelijk is heel veel te vinden via Google en andersoortige zoek mogelijkheiden.
Verder zijn gezond verstand, thinking outside the box en niet te vergeten anderen die bekend zijn in noord-holland.
Erg noemenswaardig is dat affuit van batterij Spaanwouderveen. Ik was daar voor de lol al gniffelend nog een keer langs gereden.

Volgend jaar weer! Ben benieuwd hoe we gaan bakkelijen over wie het volgend jaar mag organiseren.
 
Heel erg bedankt voor het organiseren.
Veel frustraties verder, maar wel enorm van genoten.
De brug in Edam gisteren niet meer op kunnen halen, maar dat was de laatste die ik wist.
Ik hoop heel erg dat iemand anders dit gaat oppakken voor komend jaar.
Elke dag woon werk verkeer rijden is en blijft heerlijk, maar ook altijd dezelfde route. En ook nog eens niet spannend helaas.
Dit geeft altijd de mogelijkheid om er eens op uit te trekken en nieuwe plaatsen te zien.
En dat is toch anders omdat je met een doel gaat rijden in plaats van doelloos een rondje rijden.
Het Fort bij Weesp was een omgeving waar ik niet eerder was geweest. Een dag met mooi weer, heerlijk om je heen kijken, dat is wel echt iets moois.
Ben benieuwd waar de rest allemaal te vinden was en hoe sommigen van jullie dat hebben weten te vinden.
Mijn creatieve geest was op. En Google is dan iets te groot om het te vinden.

Eddytoo, gefeliciteerd met de overwinning. Die is zeker verdiend!
 
:}:}:} Eddytoo en Flowergirl, gefeliciteerd met jullie overtuigende overwinning :}:}:}

En dan komen hier de locaties;
Mei
P1010775.JPG

De affuiten staan in het batterijpark bij Halfweg; Het zijn de restanten van een luchtdoelafweerbatterij uit de jaren dertig. Het was niet mogelijk de kanonnen te laden als de loop recht omhoog stond, daarom werden ze op deze affuitverhogers geplaatst. een soortgelijk emplacement is bij fort Nigtevecht, naast het Amsterdam/Rijn kanaal.
P1010783.JPG

Het treinstel staat op de camping van Wieringerwerf. Eigenlijk ging ik voor het vliegtuig dat er achter staat, maar daar kon ik niet dichtbij komen
P1010785.JPG

De historische vuurtoren staat een stukkie boven Enkhuizen, langs het Ijsselmeer
.
P1010787.JPG

Het beruchte "paaltje" is een hoogspannings-isolator, en staat bij Enkhuizen naast het kruispunt waar je de dijk Enkhuizen-Lelystad op draait.
Waarom er een kraantje aan zit weet ik ook niet, het heeft vast iets te maken met oliekoeling, of aftappen van overtollige elektronen.
P1010790.JPG

De aandachtige beschouwer staat in Opmeer of Spanbroek, aan de Roerdomp.
 
Juni;
Dingest van de maand.JPG

De dingest van de maand staat in Alkmaar, hoek Pieter Langendijkstraat, Lodewijk van Velthemstraat. Van opzij ziet het er héél anders uit.
Hutje.jpg

Het hutje is fort Uitermeer, één van de drie torenforten die we in Nederland hebben, en staat langs de Vecht, stukje stroomopwaarts van Weesp.
Knijntje.JPG

Het waterkonijn staat in Heemskerk, hoek Jan Ligthartstraat, Tolweg
Monumentje.JPG

Dit monumentje is voor A.C. de Graaff, bij Wadway. mag je raaien aan welke weg.
Stationnetje.JPG

Dit oude tramstationnetje staat in Barsingerhorn, aan de Heerenweg
 
Juli

P1010778.JPG

Dit beeld staat in Wieringerwerf, langs de Terpstraat.
P1010793.JPG

Dit sculptuurtje staat in Barsingerhorn, bij een terrasje aan de Heerenweg
P1010808.JPG

Deze Nic Jonk staat in Heiloo, aan Het Zevenhuizen, ingang schietsportvereniging
P1010813.JPG

Dit keramiek staat in Castricum, bij het zwembad. Het deed mij meteen denken aan een tiet en een pik, die boven water uitsteken, maar dat heb ik vast verkeerd.
P1010814.JPG

Dit muurtje staat in Heemskerk. Ik ben alleen finaal vergeten wáár precies. Ik heb ook geen idee wat het voor moet stellen..
 
Augustus

Augustusdingest.JPG

De Augustusdingest staat in Diemen, hoek Muiderstraatweg/Weteringweg
Boeddha.JPG

De Buddhina staat langs de N247, langs één van de afwateringskanalen van de Beemster. Ze heet Linh Son, en is inderdaad een verschijningsvorm van de Buddha. Is dus bij de enige Boeddhistische Tempel in Nederland (voor zover ik weet)
Dikke Zwaluwen.JPG

De dikke zwaluwe zijn eigenlijk Alken, en staan voor voormalige basisschool "de Alk" aan de van Harenlaan in Alkmaar.
Feetjes.JPG

De Feetjes staan in Diemen, aan de vlinderweg. Ik had met mijn stomme kop de verkeerde afslag genomen, dus ik struikelde er over.
Frogger.JPG

Frogger staat in Amsterdam, naast het Sloterdijkstation. Ik zie hem al jaren, vind het een prachtig beeld, maar heb geen idee of het wat voorstelt. Hij lijkt wel iets op een kikker, en omdat hij naast een drukke weg staat, doet hij me altijd aan het oude computerspel denken. Hij is nogal groot, dus denk ik aan Froggers Revenge.
Houdt moed, Het komt goed.JPG

Scheepswerf "Houdt Moed" staat vlakbij mijn huis, tegenover het dr. Manjoeroplantsoen in Broek op Langedijk.
Hougwerreker.JPG

De hougwerreker staat in Heemskerk, bij het skicentrum aan de Communicatieweg
Knijnen.JPG

De Knijnen staan in Ammedam, naast de Coentunnelweg, aan de Nieuwe Hemweg.
Kusje.JPG

Het Kusje staat een stukkie verderop, bij de pont over het kanaal. Eigenlijk een weggevertje, toch niet door iedereen gevonden
Legomannetje.JPG

Het Legokirreltje staat tussen Stompetoren en Schermerhorn, langs de Noordervaart.
Stijve arm.JPG

De stijve arm staat in Castricum, Mozartlaan, Tulpenveld
 
In September waren jullie eigen ingezonden Landmarks, ik hoop dat jullie die ook nog eens willen plaatsen met de locatie er bij, want ik heb ze lang niet allemaal kunnen vinden.

Ik heb er altijd veel plezier in gehad de Landmarks te verzinnen, hoewel ik ook wel eens met de handen in het haar heb gezeten om wat te verzinnen.
Ik ben er wel achter gekomen dat sommige gemeentes echt volstaan met kunst, met name Heemskerk was een verrassing.

Hopelijk is er volgend jaar iemand met frisse inzichten, die dit leuke topic in leven houdt, al is het alleen maar voor de Wok 😋
 
De spiegelboom was lastig te vinden kwam ik later achter.
De boom staat namelijk niet op Streetview.

De locatie:
11 Busch en Dam

Knap voor degenen die het wel hebben gevonden.

En nog de mooie foto ter referentie:
IMG_20200617_204134.jpg
 
Laatst bewerkt:
Strikkie, dank je wel voor het organiseren, het was voor mij het eerste jaar, en was een welkome afwisseling in dit Corona jaar. In mijn eigen bubbel door NH crossen. Hierdoor ben ik veel meer op de omgeving gaan letten, en gezien dat er best wel leuke dingen staan opgesteld. En ook weer vele routes (her)ontdekt.
 
Strikkie, dank je wel voor het organiseren, het was voor mij het eerste jaar, en was een welkome afwisseling in dit Corona jaar. In mijn eigen bubbel door NH crossen. Hierdoor ben ik veel meer op de omgeving gaan letten, en gezien dat er best wel leuke dingen staan opgesteld. En ook weer vele routes (her)ontdekt.
Dit is nou eigenlijk waar het om gaat,
Dankjewel
 
Ja, dan had ik lang in Heemskerk kunnen zoeken @HighKing
Ik hoopte die in de buurt te vinden van het witte gevalletje op de Mozartlaan.
Logisch dat ik die daar niet kon vinden :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan