Landmarkrally Noord-Holland 2019

mijn torentje staat hierrrr, in Cruquius. Dat is nog net geen Zuid-Holland.

Wat voor zoekterm had ik kunnen gebruiken om deze landmarks te kunnen vinden ?
Dat zou ik bij vele wel willen weten. (misschien leer ik er wat van)


Bekijk bijlage 1548924
Dit sculptuurtje staat in Barsingerhorn, bij een terrasje aan de Heerenweg

Om ons nou in deze corona tijd op terrasjes te laten letten vindt ik wel een beetje cru 8)7 (maar je hebt gelijk, ik ben er zeker langs gereden)
 
Ik vind Landmarks meestal doordat ik er voorbij rijd, denk; barst, dat was een Landmark, en dan terugkeer om het op de foto te zetten.

Als je de krant leest had je er ook een aantal kunnen vinden ( ik lees Trouw, en de Alkmaarsche Courant). Konijntjes en Kusje stonden dit jaar in de krant.

Ik ben treinmachinist dus een aantal Landmarks staat vlakbij het spoor.

Ik ben 62 jaar, dus pre-internet, dus toen ik nog niet organiseerde vroeg ik aan collega's, familie, buren en complete vreemdelingen of ze wisten waar dat Landmark staat.
Landmarken is dus ook goed voor je sociale contacten.

En ja, een licht sadisme hoort wel bij mij. 😎
 
Ik zou echt niet weten hoe je mijn molen moet vinden. Staat bij een kennis van me om de hoek en daar reed ik dus zo een keer langs. ;)

Ik heb ook nog steeds geen idee van die van @Artemecion.

Van die speeltoestel koeien heb ik er veel gevonden maar niet de goeie. Zelfs aan de leverancier van die dingen gevraagd...
 
Ja die koeien zijn vervelend.
Zoekterm: kubus koe en dan kom je een eind.
Info: kunstenaar Hans Morselt, wordt gemaakt door IJreka en staan op meerdere plaatsen. Onder andere in Oost Zaan.
Maar de achtergrond van huizen heb je daar niet.
En dan begin je vast te lopen...

Mijn spiegelboom is ook heel lastig.
Via heel wat zoektermen kan je een plaatje vinden van een artikel waar de boom in staat.
Maar dan moet je het nog vinden...
Vooral bekend denk ik voor degenen die in Heemskerk en omgeving wonen.
 
Super bedankt voor het organiseren Strikkie!
Het was voor mij de eerste keer dat ik heb mee gedaan dit jaar. Ik vond het erg leuk en verslavend om te doen 😄
We zijn wel echt heel wat uren kwijt geweest met het zoeken op internet, Google maps, rondvragen, etc. Het hoogtepunt was het bonuspunt doordat we het beeld hadden gevonden in Barsingerhorn 😎
Leuk dat je op plekken komt waar je anders nooit langs was gereden.
Nogmaals bedankt en wie weet tot volgend jaar! :W
 
Juli

Bekijk bijlage 1548923
Dit beeld staat in Wieringerwerf, langs de Terpstraat.
Bekijk bijlage 1548924
Dit sculptuurtje staat in Barsingerhorn, bij een terrasje aan de Heerenweg
Bekijk bijlage 1548929
Deze Nic Jonk staat in Heiloo, aan Het Zevenhuizen, ingang schietsportvereniging
Bekijk bijlage 1548930
Dit keramiek staat in Castricum, bij het zwembad. Het deed mij meteen denken aan een tiet en een pik, die boven water uitsteken, maar dat heb ik vast verkeerd.
Bekijk bijlage 1548931
Dit muurtje staat in Heemskerk. Ik ben alleen finaal vergeten wáár precies. Ik heb ook geen idee wat het voor moet stellen..
Muurtje staat aan de Karshoffstraat. Ik weet eigenlijk ook niet wat het is :+
 
En mijn landmark, die witte wereldbol met verschuivende platen, staat net aan het begin van de Noordermaatweg in Heemskerk.

Dank je wel voor de organisatie Strikkie! Ik was niet zo fanatiek met zoeken, maar ook niet met rijden, want ik had ruzie met mijn motor. Volgend jaar beter hoop ik.
Jammer van het wokken, maarja het zij zo!
 
Ik vond het ook leuk om te doen, maar ben wel blij dat BigJim het weer wil doen.
Ik heb het gevoel dat ik voorspelbaar word (in ieder geval voor Edwin (of voor Fleur))
En ik wil zelf weer graag :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan