Lang en een gsx600r

Litox

MF'er
26 mei 2003
49
0
Ik ben nu ongeveer een jaar in het bezit van mijn rijbewijs, en zit er aan te denken om mijn huidige motor in te ruilen tegen een gsx600r, omdat ik zelf 1,90 mtr. lang ben, ben ik benieuwd naar de ervaringen van lange mensen die een soort gelijke motor (lees: supersport) besturen.
 
Ik ben zelf 1.98m en heb hier voor 2 zx-6r's gehad.

Ik paste er goed op maar heb op beide een jetstream ruitje gemonteerd.
Anders kon ik km-teller en knipperlichtlampjes niet zien.

Gewoon een proefrit maken en je bent er zo achter.
 
Ook 1m98 hier en sinds kort een Kawasaki ZX-9R gekocht,
ideaal voor grote mensen, maar het double bubble schermke helpt idd om de instrumenten beter te lezen.

Volgens mij is mijn Ninja de beste super/hypersport voor grote/lange mensen die naast sporten ook nog wat willen toeren !
'k Heb de gixxer eens proefgezeten en volgens mij zit je daar veel meer op je polsen, op mijn Ninja kan je lekker relax zitten met de ellebogen een beetje naar beneden zonder op je polsen te steunen, 'k heb nooit last van men polsen of men rug.

Het enige waar ik moet aandenken is nu en dan eens mijn linkerknie te strekken, maar dat zal de combinatie van mijn knie en de dikke winterbroek zijn :?

Proefrit is de beste manier om erachter te komen of de moto past maar moet dan wel een proefrit zijn en geen ritje !
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een gixxer 600 uit 98. ben zelf 1.85 lang> en heb kwa zit houding nergens last van. alleen je polsen hebben het wel zwaar te voorduren...( bij mij persoonlijk dan), voor de rest: TOPfiets!
 
Ik heb zelf net een gixxer uit 2000 gekocht (zo vers dat ik hem nog moet importeren) en heb deze mede gekocht omdat ie goed zit. Het ruitje is wel een aanrader idd, want ook ik (1.90) zie weinig van de instrumenten.
 
ik heb een gsrx750 uit '96, en ben 1m86. dat gaat uiotstekend, als klopt het wel dat je snel last krijgt van je polsen...

je hangt er behoorlijk op, maar daar is het dan ook een supersport voor, toch..??

groeten PAUL 8-)
 
ik heb een srad 750 en ben +/- 1.90 ik kan je wel vertellen dat je op lange einden verotte knien krijgt, dat van die polsen kan je wel oplossen met je rechterhand ;)
 
Ik ben 00k 1,78, maar mijn 'broertje' is 1,93 en rijd ook probleemloos op mijn '96 750 GIXXER!

No problemo....goeie keus trouwens kwa bike trouwens....(welke kleurstelling)
 
Ik ben 1.93 en rij een Gixxer 600 uit 2001. Gaat prima. Gixxer is best een forse motor in vergelijk met andere 600tjes.
Mijn volgende motor: RSV Mille. Perfect voor lange mensen, wat een ruimte om die lange stelten in de tank te plaatsen, Super.

Ed
:]
 
1.91 en een fireblade gaat ook goed samen, alleen af en toe last
van de polsen (vooral in de stad etc.) benen nooit last van.
ruimte zat!
 
De onderstaande zou het moeten worden..

cbr600rr640x480.jpg
.

Bijlage: suzuki.jpg
 
Last krijgen van je polsen??? Dan moet je DOORRIJDEN!!!!!! :z

hoe harder je rijd, hoe minder last van je polsen, doordat je 'leunt' op de wind..


Maar goed, in 't begin kan je idd wel ff een weekje pijn aan de polsen hebben. Tenminste, had ik aan m'n linkerhand van 't koppelen, heb toen ook wel veel gereden.. Maar dat gaat ook weer over.
 
Rij zelf op R6 met mijn 1.93 en dat gaat prima, heb ook wel eens op een soes 600 gezeten en dat zat ook geweldig!
 
ik ben 1m98 en ik rijd met een gsxr 600 2003 en ik daar geen problemen mee.
ik heb eerst andere motoren geprobeert en de gsxr kwam daar het beste uit. bij de honda 600rr en de r6 kreeg ik krampen in mijn kuit omdat de motor simpelweg te klein is, de 600rr deed me denken aan de aprilia rs50cc :+ die is ook zo klein(sorry voor de cbr rijders) de gixer was nu eenmaal het grootst


greetzz
 
1.74 klein, en net als de langere onder ons ook last van de polsen. denk dat dus niet aan de lengte ligt, meer aan het zwakke gestel van menig onder ons.. :+

De motor is goed voor mijn lengte, maar vrienden van me die rond de 1.90 - 2.00 zijn passen er net zo goed op. Die komen met beide voeten aan de grond, dat red ik net niet. ;(
 
1.98 m en pas uitstekend op een gixxer 750 uit 99.
Kreeg idd last van mijn polsen in ut begin, komt misschien ook omdat je in het begin je stuur btje te verkrampt beetpakt.
 
Ik pas prima op mijn nieuwe GSX600R! :]

ben 1,72... :+

Kijk..dit geeft de doorslag om toch een gsx-r 600 te kopen :9 .....ik ben zelf namelijk ook niet een van de grootste en zat zelf te twijfelen of ik niet een beetje te klein zou zijn....(de een te groot, de ander te klein, haha....toch grappig)
 
Terug
Bovenaan Onderaan