lang lijf op een kleine motor?

Hinkeltje

MF'er
23 aug 2003
31
0
Den Bosch
Krijg de mogelijkheid om tegen een heel erg schappelijk prijsje een Yamaha 250 cc uit 1982 aan te schaffen. Het is een SR 250 SE.
Zeer goed onderhouden en gedeeltelijk geresiveerd door de huidige eigenaar. Recentelijk nog een nieuwe accu, achterband en kettingspanner.
Monteur van Motoport had nog nooit zo'n goede machine van die leeftijd gezien.
Prijs; 550 euro
Ik ben zelf tegen de 1.90 meter met verhoudingsgewijs lange benen. Mijn vraag; is deze motor voor mij te klein?

Ik heb er niet op gezeten en heb geen echte ervaring met dit soort dingen omdat ik pas net ben begonnen met lessen.

Mensen met ervaring met dit onderwerp, speak to me!


a>
 
Voor de volledigheid,

het exemplaar waar ik het over heb (niet die van het plaatje dus) heeft geen windscherm. Maar dus wel dit model!
 
Op donderdag 30 oktober 2003 01:21 schreef Warped1 het volgende:
Enne, wat doet die vioolkist achterop? ;)

dat is geen vioolkist |(
Dat is een ouder type rugbeschermer en niergordel :+
Toen was ergonomisch zijn nog een bijzaak :P
 
Het scheelt dat het stuur wat hoger zit, maar pas wel op dat je met je knieen niet je oren gaat krabben :) Zal vast wel passen, 1.90m is nou ook weer niet SUPERlang ofzo...
 
dat is geen vioolkist |(
Dat is een ouder type rugbeschermer en niergordel :+
Toen was ergonomisch zijn nog een bijzaak :P

weer wat geleerd :+

Maar of je op die motor past is ook afhankelijk van waarvoor je 'm gaat gebruiken:
rij je alleen of met duo, woon-werk verkeer of ook vakanties, binnendoor of snelweg..
Filerijden is bv nogal lastig als je knieen verder uitsteken als je spiegels, maar kneedowns zijn dan misschien weer makkelijker :P
 
Als je echt lange benen hebt, vrees ik ervoor. Heel wat jaren geleden, toen ik de verplichte uren les volgde, was er voor de categorie +400cc een K100 en voor de -400cc dat machientje. Ik heb toen eens op het oefenterrein met dat speelgoedje gereden en het stuur kwam bij mij al tegen de knieën bij het nemen van bochten bij lage snelheid en ik ben maar 1m80.
 
Als je geen waarde hecht aan de esthetiek (hoe schrijf je dat :? ) dan gewoon doen, kan jou het rotten. Maar uh, het ziet er niet uit z'on lange vent op z'on brommer ;) .
 
Gewoon gaan proefrijden! Ben zelf 1.93 m en mijn eerste fiets was een Jawa van vergelijkbaar postuur. Heb er heel veel lol mee gehad - met name op bochtige weggetjes waar grotere fietsen me brobeerden bij te houden - en nadat ik 'm na 40 Mm heb uitgebreid met zijspan rijdt-ie nog steeds. Krijg wel altijd veel commentaar vanwege dat kleine fietsie, maar op een gemiddelde Harley of Guzzi zit ik minder goed.
 
Terug
Bovenaan Onderaan