lang wachten op reparatie

13 dec 2002
33
0
eindhoven
Ja, het is zover. Morgen (vandaag inmiddels) mag ik mijn motorfiets op komen halen. Na 25 (!) weken, als de vorst en pekel het land in zijn algemeen en de motorrijder in het bijzonder beginnen te teisteren. Het weekend voor de TT moest ik hem laten staan, dus hoeveel km's zijn er deze zomer bijgekomen? Ongeveer 100 toen het euvel in eerste instantie verholpen bleek te zijn en de volgende dag dus niet bleek te kloppen.

Heeft iemand ervaring met het ontzettend lang wachten op een reparatie? Hoe zit dat met garantie?
 
Wat moesten ze dan toch voor reparatie uitvoeren??????

Hebben ze je frame uit een blok massief aluminium gefreesd ofzo??
Asociaal lang.
 
Slijtboutje is toe aan een assertiviteitstraining als zijn motor zo lang weg zou blijven!!!!!
 
Kzou mooi een schadevergoeding eisen voor de waardevermindering in de periode dat ie bij de dealer stond. :(

Welke dealer was dat dan?
 
Wat moesten ze dan toch voor reparatie uitvoeren??????

Hebben ze je frame uit een blok massief aluminium gefreesd ofzo??
Asociaal lang.

Oliedruk viel weg bij warme motor. De oliepomp bleek van binnen beschadigd, een paar big-end lagers versleten, speling op terugslagklepje. Dit duurde 8 weken en de oliedruk werd er wel beter op, maar nog niet genoeg. Vervolgens duurde het vier maanden om er achter te komen dat nieuwe krukaslagers ook zin hadden. Het blok moest dus opnieuw uitgebouwd en opengemaakt worden!
Volgens de dealer was het vooral druk, druk, druk en lang wachten op bestelde onderdelen.

Ik kan wel gaan ouwehoeren over waardevermindering, maar ik heb met verschillende leenmotoren mogen rijden en met een daarvan een aanrijdinkje gehad, waar ik nooit meer iets over gehoord heb, dus ik weet hoe sterk ik daar in sta.

Welke dealer het is, vind ik niet zo belangrijk, want de mensen daar hebben me altijd (elke keer weer...) vriendelijk te woord gestaan en dingen laten zien en uitgelegd en ik heb zeker niet de indruk dat ze maar met mij hebben zitten klootviolen. Niet met opzet dan. Ik zal dalijk de motor ophalen (brrrr) en gaan proefrijden.
Slechte reclame maken kan dan altijd nog.
 
Ik wacht ook al 9 weken ivm stickers die uit Japan moeten komen om dan in de lak mee te spuiten. Werd wel aangeboden om hem ondertussen te halen en terug te brengen als het binnen is.
Mr Wheelies zit ook al even te wachten op soortgelijke onderdelen..
 
Is het misschien niet beter onm hem Maandag op te halen,omdat het op veel plaatsen ijzelt,of je moet hem op een aanhanger halen :)
 
Wat die garantie betreft lijkt het me logisch dat het erom gaat of je nog garantie had op het moment dat je je motor voor het eerst met dit probleem kwam brengen.
 
Wachten op onderdelen kan idd lang duren.
Echter zolang moeten wachten klopt ook niet.
Natuurlijk kost zo iets veel tijd, en dus veel geld, dus heeft de dealer misschien de motor opzij gezet om te zoeken als er tijd over is, zodat er niet teveel kosten hoeven te worden gemaakt.
 
Wachten op onderdelen kan idd lang duren.
Echter zolang moeten wachten klopt ook niet.
Natuurlijk kost zo iets veel tijd, en dus veel geld, dus heeft de dealer misschien de motor opzij gezet om te zoeken als er tijd over is, zodat er niet teveel kosten hoeven te worden gemaakt.

Ik denk dat je hier allebei gelijk in hebt. Er moest wat spul uit Japan komen (weet niet meer wat) en er is vooral in de "vrije uurtjes" aan gewerkt. Er stond wel dik 400 euro aan werkplaatstarief op de rekening, maar die heb ik dus niet betaald. Alleen de krukaslagers.
Ik hoop zo iets nooit meer mee te maken, want ik heb in 13 maanden iets meer dan 3000 km gereden, op mijn eigen motor dan.
 
Wat die garantie betreft lijkt het me logisch dat het erom gaat of je nog garantie had op het moment dat je je motor voor het eerst met dit probleem kwam brengen.
nee, garantie op de motor had ik niet. Particuliere import. Maar ik ga er van uit dat ik op de reparatie wel garantie heb. Lijkt me normaal.
Ik heb er wel het origineel en volledig ingevuld Duits Suzuki Garantie- und Serviceheft bij, maar de motor is van feb. 98, dus da's ook zinloos.

We zien wel hoe die in het voorjaar rijdt, want hij gaat vandaag onder zeil en aan de druppellader.

O ja, mijn kenteken begint met MF. Da's toevallig, zeg!
 
Terug
Bovenaan Onderaan