Lang weekend Duitsland (Boppard/Moezel/Cochem) suggesties?

Moatel

MF'er
4 jan 2006
222
0
Borne
Dag tweewielervrienden,
In mei dan mag ik weer een paar dagen van huis(hahaha) dus haal ik m'n tuf van stal, heerlijk een lang weekend sturen :] , genieten :Y en halve liters Duits bier drinken :9~ met m'n zwager... De bestemming staat vast. Dit keer naar Cochem en omgeving. We zoeken nog een aantal aanraders om te bezichtigen, mooie routes en een betaalbaar hotelletje in die omgeving. Heeft iemand nog leuke suggesties? GRTZ, Yamahappy (Twente).
 
Dag tweewielervrienden,
In mei dan mag ik weer een paar dagen van huis(hahaha) dus haal ik m'n tuf van stal, heerlijk een lang weekend sturen :] , genieten :Y en halve liters Duits bier drinken :9~ met m'n zwager... De bestemming staat vast. Dit keer naar Cochem en omgeving. We zoeken nog een aantal aanraders om te bezichtigen, mooie routes en een betaalbaar hotelletje in die omgeving. Heeft iemand nog leuke suggesties? GRTZ, Yamahappy (Twente).
ik ben bij hotel maas geweest in lutzerath

hotel-maas

en het is me echt prima bevallen daar :Y
je kan de bikes onder het hotel parkeren in een mooie afgesloten stalling
er is een bar bij, en een restaurant
vond het er niet duur (138 euro voor een weekend+ onbehouden eten en drinken :9 )

en het ligt iig vrij centraal, het dorp heeft iig al 3 uitgangswegen de eifel in, en je zit op een goede 40 min. van de nurnbergring af *D
 
Dag tweewielervrienden,
In mei dan mag ik weer een paar dagen van huis(hahaha) dus haal ik m'n tuf van stal, heerlijk een lang weekend sturen :] , genieten :Y en halve liters Duits bier drinken :9~ met m'n zwager... De bestemming staat vast. Dit keer naar Cochem en omgeving. We zoeken nog een aantal aanraders om te bezichtigen, mooie routes en een betaalbaar hotelletje in die omgeving. Heeft iemand nog leuke suggesties? GRTZ, Yamahappy (Twente).

Ik zou lekker naar boppard toegaan, is heel leuk stadje.
En dan moet je richting piesport rijden (volgens mij schrijf je het zo)
Dat is egt een hele mooie weg, en als je daarheen gaat heb je je de dag van je leven.

Dit is ene hotel in Bullay, het is een motorhotel wat wordt gerund door een Nederlander.
Dit ligt ligt een stukje bij boppard vandaan maar wel vlakbij die grote sloot ;)
http://www.heksenhuis.nl
 
Laatst bewerkt:
via www.vcz.nl kan je leuk eifelweekend boeken voor weinig geld met elke dag leuke routes! moet je ff kijken bij evenementen
zit je in pension in oberstadtfeld en van daaruit kan je alle kanten op mooi rijden
 
Laatst bewerkt:
:} Wat een reacties, wat een reacties... :}

Allemaal alvast bedankt voor de tips/reacties! Krijg al steeds meer zin om te :]

Ben vandaag weer een beetje met de route aan het plannen geweest, ben nog van het type landkaart zeg maar. Helaas nog geen luxe navi on my bike voor deze rijder.

Globaal willen we (nadat ik naar Brabant naar m'n zwager ben gereden):

Dag 1: via Aken naar Bad Munstereifel, Adenau/Nurburgring richting Boppard.

Dag 2: KWW (Kiek'n Wat Word) rondje Boppard, afzakken langs de rechter sloot, westelijk via Cochem terug naar? Boppard? We zien wel.

Dag 3: Beetje rond rijden, nog een stukje moezel pakken en dan via Cochem, Daun en de Belgische bulten terug richting Vlissingen(nog even een verjaardagje meepakken).

Oh jah, Rick's in Cochem ziet er piekfijn uit, echt motorvrienden hotelletje... *D

Over het algemeen gaat het toch altijd goed met dit soort reisjes, je vind altijd wel weer een hotel, je ziet altijd weer mooie wegen/bochten en komt altijd weer andere rijders tegen.

Het is alleen wel super om een aantal tips te krijgen voor een fijn motorhotelletje. Zegt toch meer dan een internetsite van het hotel zelf ;)
 
via www.vcz.nl kan je leuk eifelweekend boeken voor weinig geld met elke dag leuke routes! moet je ff kijken bij evenementen
zit je in pension in oberstadtfeld en van daaruit kan je alle kanten op mooi rijden


Das niet gek Fietsertje, 125 eurotjes inclusief 3 a 4 overnachtingen georganiseerd...

*D toch iets om te overwegen, als het nog niet vol zit...
 
alle routes die je daar rijdt zijn *O* :] :] :]
gewoon op de kaart kijken en iedere weg vanaf de moezel is jammie :+

en vast een tip vooraf ,probeer niet de locals bij te houden :+

veel fun ,maar dat zal wel lukken daar .


Zeg Bierelier, slechte ervaringen met locals bijhouden :?
 
Je kan ook in Pommern op de camping (direct aan de Moezel) gaan staan. Dat heb ik 20 jaar geleden met pappa en mamma gedaan :+

Maargoed, wel echt een kicke omgeving daaro!!!
 
Kijk alleen ff uit, de Moezel wil in die tijd nog wel eens overstromen. Heb in Cochem gereden nét voor alles werd afgesloten vanwege het opkomende water.
Dus als je motor opeens begint te sputteren..... kijk dan ff naar beneden. :+

Wél schitterende omgeving.
 
het heksenhuis er echt erg gezellig,wij gaan er elk jaar weer naar toe.

Wij zaten in een andere hoteltje in Bullay , ook van een Nederlander. je moest dan onder het tunneltje door en dan recht door. Weet niet meer hoe dat hotel heet, maar die is ook super
 
Laatst bewerkt:
ik ben bij hotel maas geweest in lutzerath

hotel-maas

en het is me echt prima bevallen daar :Y
je kan de bikes onder het hotel parkeren in een mooie afgesloten stalling
er is een bar bij, en een restaurant
vond het er niet duur (138 euro voor een weekend+ onbehouden eten en drinken :9 )

en het ligt iig vrij centraal, het dorp heeft iig al 3 uitgangswegen de eifel in, en je zit op een goede 40 min. van de nurnbergring af *D

Daar ben ik ook geweest vorig jaar en is zo goed bevallen dat we dit jaar weer geboekt hebben *O* *O* 4 dagen met Pinksteren :Y :Y

Groet Robbert
 
Zeg Bierelier, slechte ervaringen met locals bijhouden :?
:N ,
geen behoeft aan ook om ze bij te houden ,dan zie ik niks van de omgeving.

maar heb ze zien rijden met wat achtervolgers en dat gaat meestal maar net goed ,zowel met 2 als 4 wielen .


zodra je de kleine weggetjes pakt en van dorp naar dorp rijdt ,mmm genieten daar .



krijg nu al weer zin :] (mijn wijnvoorraad moet ook hoognodig bijgevuld worden )
 
Kijk alleen ff uit, de Moezel wil in die tijd nog wel eens overstromen. Heb in Cochem gereden nét voor alles werd afgesloten vanwege het opkomende water.
Dus als je motor opeens begint te sputteren..... kijk dan ff naar beneden. :+

Wél schitterende omgeving.
:^

gisteren vlak voor Cochem :




full



water is nu wel weer aan het zakken :+
 
Laatst bewerkt:
Daar ben ik ook geweest vorig jaar en is zo goed bevallen dat we dit jaar weer geboekt hebben *O* *O* 4 dagen met Pinksteren :Y :Y

Groet Robbert
en dan niet naar de ring gaan O-)
stikt er dan vd engelsen die zo blind zijn als maar kan B|
die rijden je zo voor de sokken :(


dit jaar sla ik even over, en as jaar zal ik vast wel weer gaan :Y
vooral het eten en drinken beviel me daar prima :P
 
Hotel sonnenblick in lutz is leuk, je moet wel van veel varkensvlees houden:) . We zijn er met ons clubje een paar jaar geleden geweest. Was erg relaxed. Leuke omgeving om te rijden ook.
 
Das niet gek Fietsertje, 125 eurotjes inclusief 3 a 4 overnachtingen georganiseerd...

*D toch iets om te overwegen, als het nog niet vol zit...
zal een even het topic schoppen ;)
nee is niet duur he? ga dan ook niet uit van extreme luxe maar het is schoon netjes en eten is lekker voor overnachtingen en de routes die je per dag krijgt zijn super!
 
Terug
Bovenaan Onderaan