Lang weekend Schwarzwald

AfrikaanseTweeling

Eat Pasta and Ride Fasta
14 jul 2018
60
28
Tegelen
Beste allen!

Aanstaande Donderdag vertrek ik met 4 andere richting het Schwarzwald voor 4 dagen motorplezier, de weersverwachtingen zijn helaas niet al te best dus we hebben last-minute besloten om het kamperen🏕️ links te laten liggen. Omdat het een beetje kortdag is ben ik nog opzoek naar tips die er een onvergetelijke trip van kunnen maken.

Wij vertrekken vanuit Venlo en willen graag een prachtige route richting het Schwarzwald rijden, heeft iemand hier toevallig een mooie route voor ons beschikbaar?
Daarnaast zijn alle routes binnen het Schwarzwald zelf ook welkom uiteraard! :]
Als laatste zijn wij benieuwd of iemand nog aanbevelingen heeft m.b.t. een gezellig hotel/pension waar wij s' avonds nog prima een biertje kunnen drinken en wat niet al te ver vandaan de mooiste routes ligt.

Alvast bedankt! :}
 
Ik woon in de buurt van Venlo en rij regelmatig naar de Eifel. Eerste stuk neem ik altijd de snelweg omdat er vanaf Venlo tot aan de Eifel amper leuke stuurwegen zijn. Dan kun je beter de snelweg nemen en alvast wat km maken.

Vanaf Venlo A61 richting Koblenz bij "kruising A61/A44, A44 op richting Aken. Afslag Alsorf nemen. Daarna afzakken richting zuiden / Eifel / Trier etc....
 
Vergeet als je in Schwarzwald bent niet om de B500 te rijden, startend vanaf Baden - Baden, volgens mij loopt die helemaal tot aan Titisee. Leuk plekje om de tussenstop te maken is Freudenstad.
Ben zelf van plan om bijgevoegde route te rijden over een paar weken. BadenBaden-Titisee | Kurviger
 
Vergeet als je in Schwarzwald bent niet om de B500 te rijden, startend vanaf Baden - Baden, volgens mij loopt die helemaal tot aan Titisee. Leuk plekje om de tussenstop te maken is Freudenstad.
Ben zelf van plan om bijgevoegde route te rijden over een paar weken. BadenBaden-Titisee | Kurviger
Bedankt voor de tip, ga er zeker naar kijken. Planning begint aardig rond te komen zo:t
 
  • Leuk
Waarderingen: Rldr
Van Venlo tot Aken over de snelweg.
Bij Aken het dorpje Brand inrijden. Vanaf daar vrijwel alleen maar heuvels tot Schwarzwald.
Vraag is nu natuurlijk wel of door de wateroverlast alle bruggen in de Eiffel er nog liggen??
Pak een geografische kaart van Duitsland en ga door alle gebieden die 'bergachtig' lijken.
Zo ben ik (omgekeerd) van de Vogezen tot Aken gereden. Prachtige route gemaakt.

De B500 kán heel leuk zijn. Toch soms niet.
Toen ik er was, kon ik idd zien dat het een leuke weg zou kunnen zijn.
Maar het was zo druk dat je al bij voorbaat alle lol kon vergeten. Leek veel op 'treintje rijden'.
Toen ik op een andere plek ineens bij een wegopbreking kwam, moest ik via kleine weggetjes verder.
Jawel! Dit was wel heel leuk!
 
Van Venlo tot Aken over de snelweg.
Bij Aken het dorpje Brand inrijden. Vanaf daar vrijwel alleen maar heuvels tot Schwarzwald.
Vraag is nu natuurlijk wel of door de wateroverlast alle bruggen in de Eiffel er nog liggen??
Pak een geografische kaart van Duitsland en ga door alle gebieden die 'bergachtig' lijken.
Zo ben ik (omgekeerd) van de Vogezen tot Aken gereden. Prachtige route gemaakt.

De B500 kán heel leuk zijn. Toch soms niet.
Toen ik er was, kon ik idd zien dat het een leuke weg zou kunnen zijn.
Maar het was zo druk dat je al bij voorbaat alle lol kon vergeten. Leek veel op 'treintje rijden'.
Toen ik op een andere plek ineens bij een wegopbreking kwam, moest ik via kleine weggetjes verder.
Jawel! Dit was wel heel leuk!
Die kleine weggetjes zijn vaak een soort kleine bergpasjes, compleet met haarspeldbochten, die beneden beginnen, en eindigen op de B500, de Schwarzwald Hochstrasse. En het leuke is dat je er haast niemand tegenkomt, omdat iedereen achter elkaar aan rijdt op die saaie B500.
 
Laatst bewerkt:
Is pas nog zo'n soort topic geweest:

Ik vind juist de afwisseling tussen grotere en kleiner weggetjes mooi, dus stukjes B500 en dan weer een keer met een kippenpaadje binnendoor. Ik heb dat gedaan met Kurviger. (nog niet specifiek daar, B500 staat ook nog op mijn lijstje)
 
Ik woon in de buurt van Venlo en rij regelmatig naar de Eifel. Eerste stuk neem ik altijd de snelweg omdat er vanaf Venlo tot aan de Eifel amper leuke stuurwegen zijn. Dan kun je beter de snelweg nemen en alvast wat km maken.

Vanaf Venlo A61 richting Koblenz bij "kruising A61/A44, A44 op richting Aken. Afslag Alsorf nemen. Daarna afzakken richting zuiden / Eifel / Trier etc....
Dit zou ik ff goed checken, vorige week was de A61 (en omliggende dorpen) dicht/weggespoeld.....
 
Van Venlo tot Aken over de snelweg.
Bij Aken het dorpje Brand inrijden. Vanaf daar vrijwel alleen maar heuvels tot Schwarzwald.
Vraag is nu natuurlijk wel of door de wateroverlast alle bruggen in de Eiffel er nog liggen??
Pak een geografische kaart van Duitsland en ga door alle gebieden die 'bergachtig' lijken.
Zo ben ik (omgekeerd) van de Vogezen tot Aken gereden. Prachtige route gemaakt.

De B500 kán heel leuk zijn. Toch soms niet.
Toen ik er was, kon ik idd zien dat het een leuke weg zou kunnen zijn.
Maar het was zo druk dat je al bij voorbaat alle lol kon vergeten. Leek veel op 'treintje rijden'.
Toen ik op een andere plek ineens bij een wegopbreking kwam, moest ik via kleine weggetjes verder.
Jawel! Dit was wel heel leuk!
Helemaal gelijk, had topic starter al een route gestuurd idd via snelweg naar Brand en dan binnendoor, rekening houdend met de wateroverlast. En de B500 heeft mooie stukken, 2 wk geleden was het er helemaal niet druk en kon je lekker "doorrijden" :] *D, maar de L wegen zijn vaak ook hele mooie wegen waar veel mensen aan voorbij rijden
 
Bedankt voor alle reacties, helaas zijn de plannen toch nog last-minute gewijzigd i.v.m. de slechte weersverwachtingen rondom het Schwarzwald! We hebben nu een hotel geboekt in Bad Sacha en gaan het Harz-gebergte aankomend weekend verkennen, daar lijkt het iets minder te gaan regenen (fingers crossed) Indien iemand nog leuke routes heeft die hij/zij wilt delen dan accepteer ik die maar al te graag :]
 
Hmmm ik ga donderdag ook vanuit Venlo naar Schwarzwald en omgeving (m'n ouders staan bij Gerardmèr in de Vogezen op de camping), maar zie dat jullie je plannen al hebben gewijzigd, helaas....

Ik heb m'n zwembroek en duikpak al meegenomen, het weer wordt niet echt 'je van het' nee 8)7 |(:)
 
Hmmm ik ga donderdag ook vanuit Venlo naar Schwarzwald en omgeving (m'n ouders staan bij Gerardmèr in de Vogezen op de camping), maar zie dat jullie je plannen al hebben gewijzigd, helaas....

Ik heb m'n zwembroek en duikpak al meegenomen, het weer wordt niet echt 'je van het' nee 8)7 |(:)
Dat is balen inderdaad, wat mij betreft had je rustig met ons mee kunnen rijden! Ik hoop dat ik net zoveel ga genieten van het Harz-gebergte! Veel plezier op je reis iig!
 
Bedankt voor alle reacties, helaas zijn de plannen toch nog last-minute gewijzigd i.v.m. de slechte weersverwachtingen rondom het Schwarzwald! We hebben nu een hotel geboekt in Bad Sacha en gaan het Harz-gebergte aankomend weekend verkennen, daar lijkt het iets minder te gaan regenen (fingers crossed) Indien iemand nog leuke routes heeft die hij/zij wilt delen dan accepteer ik die maar al te graag :]
Mijn bedoeling was om morgen (=woensdag) van NL neer Genua te rijden.
Maar de weersvoorspelling is in de loop van de dag in Zwits erg beroerd, Ik stel 't maar een dagje uit!
Weinig zin om urenlang door heel slecht weer snelweg te rijden.
Z Duitsland en Zwits voorspelling is ernstig veel regen. Zelfs tot aan de haven van Genua lijkt niet helemaal droog.
's Avonds op de boot prima snurken. Volgende dag wakker worden met goed weer.
Op Corsica/ Sardinië wordt 't beter! (ga ik van uit)
 
Bedankt voor alle reacties, helaas zijn de plannen toch nog last-minute gewijzigd i.v.m. de slechte weersverwachtingen rondom het Schwarzwald! We hebben nu een hotel geboekt in Bad Sacha en gaan het Harz-gebergte aankomend weekend verkennen, daar lijkt het iets minder te gaan regenen (fingers crossed) Indien iemand nog leuke routes heeft die hij/zij wilt delen dan accepteer ik die maar al te graag :]
PB verstuurd
 
Terug
Bovenaan Onderaan