Lange dames & leather suits..

Jeetje zeg, wat is het moeilijk om seksistische opmerkingen (nu grappig/serieus of niet) voor je te houden wanneer een dame een foto in motorpak hier tevoorschijn komt :Z

Ontopic: Ik snap wat je bedoelt meis. Ik heb me er zelf nog niet aan gewaagd, omdat ik denk ik binnen no time er klaar mee ben om al die pakken te passen. Toch is dat wel de enige manier, het ene merk is het andere niet, en zelfs het ene model van 1 merk is het andere model niet. Ik heb ook iets langere benen dan gemiddeld, maar ben gewoon te lui om al die zooi te passen dus heb een aparte broek en aparte jas. Hans van wijk in Zoetermeer heeft volgens mij de grootste zaak qua oppervlakte van Nederland (dacht ik) en ze hebben super veel keuze. Tegenover hun filiaal hebben ze nog een filiaal met alleen maar kleding.. ik heb daar ook mijn jas vandaan gehaald. Kijkje waard als je in de buurt bent :)
Idd het lukt maar net :+

Dit was voor mij de reden om vooral dichtbij te kopen. Passen en dan een andere lengtemaat laten komen om die voor de zekerheid toch ook maar even te komen passen, dan zelf nog een keer twijfelen .
Daarna nog een keer terug vanwege een nageleverde storm kraag.
Ik had het geluk om een geschikte zaak te hebben een dorp verder.
 
Idd het lukt maar net :+

Dit was voor mij de reden om vooral dichtbij te kopen. Passen en dan een andere lengtemaat laten komen om die voor de zekerheid toch ook maar even te komen passen, dan zelf nog een keer twijfelen .
Daarna nog een keer terug vanwege een nageleverde storm kraag.
Ik had het geluk om een geschikte zaak te hebben een dorp verder.

Snap precies wat je bedoelt, ik twijfelde al over bepaalde stickers op mijn motor, laat staan een volwaardig leren pak… dus ik waag me er niet aan :P
 
IXS heeft ook lengte maten voor dames..

Zelf ook een lengte maat (voor heren uiteraard).
Hier ook een gevalletje van een maf lijf (te lange onderstel in verhouding met boven lijf)
 
IXS heeft ook lengte maten voor dames..

Zelf ook een lengte maat (voor heren uiteraard).
Hier ook een gevalletje van een maf lijf (te lange onderstel in verhouding met boven lijf)
Hahaha, maf lijf. Maar inderdaad, dat is wel. Lange stelten|(
 
Jeetje zeg, wat is het moeilijk om seksistische opmerkingen (nu grappig/serieus of niet) voor je te houden wanneer een dame een foto in motorpak hier tevoorschijn komt :Z

Ontopic: Ik snap wat je bedoelt meis. :)

Opmerking maken over seksistische opmerkingen en haar vervolgens met 'meis' aanspreken.....

OOohnee, dat is alleen seksistisch als je dat als man doet, zo hypocriet zijn we dan ook wel weer ?
 
Stelletje dwergen hier, kom maar terug als je 206 bent als je niet je best doet :)

Geloof het of niet, maar ben naar Motorport Goes gereden, met de bijkomende handicap dat ik na de
aanschaf van de motor zelf mezelf had beperkt met een budget van... "au ! "

Met een uurtje kwam ik met A+ merk spul naar buiten, prima in m'n maat.


Aangezien ik niet courante maten heb ( lang, dun, grote poten en een verschrikkelijk grote neus ) konden ze mooi
een hele set samenstellen uit de voorraad ( KORTINNGGGG ) wat ze niet verkocht kregen van het modeljaar ervoor.
M'n neus in een passende helm vrotten zonder dienst te doen als spoiler was nog het meeste werk voor ze.

Hun werkplaats was in die tijd om te janken zo slecht , hun verkopers van motoren waren beter in witgoed en tv's
en hadden daar nooit mee moeten stoppen.

Maar de dames van de kledingafdeling totale bazen.


en fuck ja , de titel trok de aandacht :)

Ja,itt tot hun verkopers/werkplaats heeft de kledingafdeling altijd best goede verkopers gehad.
 
Opmerking maken over seksistische opmerkingen en haar vervolgens met 'meis' aanspreken.....

OOohnee, dat is alleen seksistisch als je dat als man doet, zo hypocriet zijn we dan ook wel weer ?

Volgens mij sla je een beetje door. Persoonlijk vind ik meis totaal niet seksistisch, ik ben haar niet aan het discrimineren of aan het beledigen als ik dat zeg. Daarnaast ben ik zelf ook een dame, ik ben ook niet seksistisch als ik ‘man’ zeg, toch? Maar de opmerkingen en de plaatjes voor mij, vind ik wel jammer.
 
Volgens mij sla je een beetje door. Persoonlijk vind ik meis totaal niet seksistisch, ik ben haar niet aan het discrimineren of aan het beledigen als ik dat zeg. Daarnaast ben ik zelf ook een dame, ik ben ook niet seksistisch als ik ‘man’ zeg, toch? Maar de opmerkingen en de plaatjes voor mij, vind ik wel jammer.

Ik ? Nee joh, ik ben t type die vind dat vrouwen hooguit achterop mogen!

"ze" !!

Ik ben juist zo voor gelijkheid dat ik datgene wat jij bedoeld zo serieus opvat dat juist jij en degene die er zo over denken degene zijn die het tij het best en meest kunnen keren, dus dien ik jou erop aan te spreken zodat met name jij je uit blijft spreken, maar dan ook juist en vooral tegenover de dames die het mannen zoals mij kwalijk nemen dat ik vind dat vrouwen hooguit achterop zouden mogen.

Ik hoop dat ik zo mijn punt wat verduidelijkt hebt ? Ik haat onduidelijk gelul in de ruimte.
 
Laatst bewerkt:
Ik ? Nee joh, ik ben t type die vind dat vrouwen hooguit achterop mogen!

"ze" !!

Ik ben juist zo voor gelijkheid dat ik datgene wat jij bedoeld zo serieus opvat dat juist jij en degene die er zo over denken degene zijn die het tij het best en meest kunnen keren, dus dien ik jou erop aan te spreken zodat met name jij je uit blijft spreken, maar dan ook juist en vooral tegenover de dames die het mannen zoals mij kwalijk nemen dat ik vind dat vrouwen hooguit achterop zouden mogen.

Ik hoop dat ik zo mijn punt wat verduidelijkt hebt ? Ik haat onduidelijk gelul in de ruimte.
Als ik hierop reageer met wat ik net dacht riskeer ik een ban dus onthoud ik mij van commentaar. Maar gelachen heb ik wel.
 
Ik hoop dat ik zo mijn punt wat verduidelijkt hebt ? Ik haat onduidelijk gelul in de ruimte.
Ben je nu al vóór de narcose is de war?:P

On topic: er zijn om een goede reden verrassend veel mensen die ik op het eerste gezicht zou identificeren als vrouw* werkzaam op kledingafdelingen van motorzaken. Wacht ff toch die zaken weer open zijn, zoek er een met zo'n deskundige (m/v/x) op een rustige dag en ga passen.

*puur op basis van de set vooroordelen die ik heb door een gebrekkige opvoeding, matig onderwijs op non binair gebied en mijn onwil om me aan te passen aan mensen die zich identificeren als enig en uniek op de wereld
 
Volgens mij sla je een beetje door. Persoonlijk vind ik meis totaal niet seksistisch, ik ben haar niet aan het discrimineren of aan het beledigen als ik dat zeg. Daarnaast ben ik zelf ook een dame, ik ben ook niet seksistisch als ik ‘man’ zeg, toch? Maar de opmerkingen en de plaatjes voor mij, vind ik wel jammer.
Waar ligt dan de scheidslijn tussen sexistisch en complimenteus... ging ik met mijn "aangenaam in de omgang en een streling voor het oog" dan niet over die grens? ik hoop het niet trouwens. Laamaar, ik heb het teruggezocht 😍
🥰 😘 🤗
 
Laatst bewerkt:
  • Haha
Waarderingen: Tcat
Ik ? Nee joh, ik ben t type die vind dat vrouwen hooguit achterop mogen!

"ze" !!

Ik ben juist zo voor gelijkheid dat ik datgene wat jij bedoeld zo serieus opvat dat juist jij en degene die er zo over denken degene zijn die het tij het best en meest kunnen keren, dus dien ik jou erop aan te spreken zodat met name jij je uit blijft spreken, maar dan ook juist en vooral tegenover de dames die het mannen zoals mij kwalijk nemen dat ik vind dat vrouwen hooguit achterop zouden mogen.

Ik hoop dat ik zo mijn punt wat verduidelijkt hebt ? Ik haat onduidelijk gelul in de ruimte.

Nee. Snap er niks meer van.

Edit: en trouwens, ik ben ook niet perse voor gelijkheid. Mannen en vrouwen zitten anders in elkaar, genetisch en mentaal. De oerinstincten zijn anders. Maar het irriteert me wel dat sommige mannen denken dat ze alles kunnen maken. Zo. Das mijn standpunt :P

Misschien moeten we het er niet meer over hebben hier. Zo gaan we wel erg off-topic. Als ik je niet goed begrijp staat mijn pb altijd open.
 
Laatst bewerkt:
Waar ligt dan de scheidslijn tussen sexistisch en complimenteus... ging ik met mijn "aangenaam in de omgang en een streling voor het oog" dan niet over die grens? ik hoop het niet trouwens. Laamaar, ik heb het teruggezocht 😍
🥰 😘 🤗

Seksistisch is het discrimineren/beledigen op grond van geslacht. Zoals bijvoorbeeld de politieman hierboven doet: ‘vrouwen mogen alleen achterop’ ;)
Vaak van die ‘elleboog-opmerkingen’. Dat vond ik dus ook van dat plaatje wat voor mij geplaatst wordt. Is dit nou het tietentopic, kan ik het nog leuk/mooi vinden. Maar niet zo random in een topic waar het natuurlijk ‘toevallig’ een vrouw is in pak. Dan vind ik het beledigend. En volgens mij zaten er meerdere opmerkingen tussen.

Dus wat jij zei.. hoop dat iedereen zo netjes en respectvol kan complimenteren :j
 
Volgens mij sla je een beetje door. Persoonlijk vind ik meis totaal niet seksistisch, ik ben haar niet aan het discrimineren of aan het beledigen als ik dat zeg. Daarnaast ben ik zelf ook een dame, ik ben ook niet seksistisch als ik ‘man’ zeg, toch? Maar de opmerkingen en de plaatjes voor mij, vind ik wel jammer.
Mag dat tegenwoordig nog wel???
Man is mannelijk.
Meis is vrouwelijk.

Hier kan je de hele LBTGHJSX generasie mee kwetsen hoor8)7


Laat ook maar, ik ben toch niet van deze tijd meer:/
 
Ik ? Nee joh, ik ben t type die vind dat vrouwen hooguit achterop mogen!

"ze" !!

Ik ben juist zo voor gelijkheid dat ik datgene wat jij bedoeld zo serieus opvat dat juist jij en degene die er zo over denken degene zijn die het tij het best en meest kunnen keren, dus dien ik jou erop aan te spreken zodat met name jij je uit blijft spreken, maar dan ook juist en vooral tegenover de dames die het mannen zoals mij kwalijk nemen dat ik vind dat vrouwen hooguit achterop zouden mogen.

Ik hoop dat ik zo mijn punt wat verduidelijkt hebt ? Ik haat onduidelijk gelul in de ruimte.
Dit is duidelijk, wat je met de rest bedoelT te zeggen te wezen, is mij volkomen onduidelijk..
Maar ik geloof dat het nu lichtelijk Off Topic gaat:+
 
Mag dat tegenwoordig nog wel???
Man is mannelijk.
Meis is vrouwelijk.

Hier kan je de hele LBTGHJSX generasie mee kwetsen hoor8)7


Laat ook maar, ik ben toch niet van deze tijd meer:/

Ik ben volgens mij van die generatie, maar ik snap daar ook niet zo veel van. En ik heb toch echt Instagram, LinkedIn, oke Facebook wel verwijderd..

@Sha84 al iets gevonden? :P
 
Nee. Snap er niks meer van.

Edit: en trouwens, ik ben ook niet perse voor gelijkheid. Mannen en vrouwen zitten anders in elkaar, genetisch en mentaal. De oerinstincten zijn anders. Maar het irriteert me wel dat sommige mannen denken dat ze alles kunnen maken. Zo. Das mijn standpunt :P

Misschien moeten we het er niet meer over hebben hier. Zo gaan we wel erg off-topic. Als ik je niet goed begrijp staat mijn pb altijd open.
Hij is wellicht even te druk om te reageren, de Belgen gaan hem een nieuw oor slagader aannaaien. Wij zijn druk met duimen voor hem.
 
Ik ben volgens mij van die generatie, maar ik snap daar ook niet zo veel van. En ik heb toch echt Instagram, LinkedIn, oke Facebook wel verwijderd..

@Sha84 al iets gevonden? :P
Oh my, wat een spinoff _O- Mooi dit.

I'm not offended in any way, shape or form. ;)

Nog niets gevonden, overigens. Ben lekker een paar dagen in de Ardennen en ik vertrek zo richting Barcelona. Volgende week weer op "pakkenjacht".
 
Terug
Bovenaan Onderaan