Lange slungel opzoek naar eerste motorfiets

als je net begint is eigenlijk alles wel snel genoeg, beenruimte is vaak wel een problem. een hoogpoter is dan al snel de beste keus, maar ligt ook een beetje aan je eigen flexibiliteit. pegaso is ook wel een leuke brommer
 
Als eerst: een SV650? :? Dat snap ik niet, lezen mensen wel? Ik ken een aantal mensen die zo'n ding hebben (/gehad) en ze zijn, bij gebrek aan een betere beschrijving, klein. Die mensen ook, overigens, en daarom kon het prima want met de motor an sich is niks mis. Ik zou ze nooit aanraden aan iemand van 2 meter. Een proefrit wijst alles uit, en dat je bij de grond kunt wordt ondergeschikt als je 2 uur opgevouwen moet zitten. Kijk eens op Motorcycle Ergonomics wat een SV doet voor iemand van 2 meter (6'7"); ziet er niet uit. En voordat mensen zeggen dat het niet boeit hoe het eruit ziet, dat doet het wel. Als het er niet uitziet was de motor niet voor die lengte ontworpen en is het eigenlijk per definitie niet de goede keuze.


mijn eerste motor was een SV650S K3 uit 2003 (met hoger subframe) en ik ben 1,98m dus....
Alle grote mensen die op een buikschuiver achtig ding rijden "ziet er niet uit".
lekker belangrijk als je benen etc maar goed kwijt kan je zelf er plezier in hebt.

Want als je over comfortabel wilt hebben dan lust ik er nog wel een paar bv chopper modelen de meeste zijn alles behalve comfortable.
 
Versys 650. Ik ben zelf 198, en 96kg. Erg vergelijkbaar dus. Maar ik rijd een versys 1000,beetje teveel vermogen voor een a2 rijbewijs...
 
Bezoek een grote motorzaak, zodat je op verschillende modellen kan proefzitten. Als je een paar modellen overgehouden hebt, ga proefrijden. Kies voor die motor waar je het beste gevoel bij hebt, vertrouwen, uiterlijk etc. Dan weet je zelf wel wat het beste voor je is. Neem iemand mee met verstand van zaken, voor dat je er 1 koopt die kijk nl niet door een roze bril! Suc6 het is hobby dus de P van plezier is erg belangrijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan