Langzaam terugzakken in toeren bij warme motor zxr750J

syndicatestudios

Die hard MF'er
16 jun 2008
554
0
geertruidenberg
Hallo daar,

Een maat van mij heeft een zxr 750 j model.
Koud start hij prima en is de gasrespons goed, motor loopt als een zonnetje.
Echter:
Als de motor eenmaal warm is en je geeft gas dan zakt hij heel langzaam terug naar stationair.
We hebben al gecheckt op valse lucht maar dat is het niet.

Iemand enig idee?

Groeten,

Robbert
 
Als je niet weet waar je de mengselschroeven kunt vinden en andere tips niet serieus neemt is het misschien handiger dat je hem gewoon naar een monteur brengt?
Kan jij carburateurs co en synchroon afstellen zonder enige kennis en zonder het juiste gereedschap en meters?
 
ik neem alle reacties serieus, weet niet waar die opmerking van je vandaan komt...
en nee ik weet niet waar de mengselschroeven zitten, is dat zo'n misdaad?
zijn dat die koperen schroeven die aan de luchtfilter-kant zit??

- kabels lopen soepel, gasklep komt mooi terug
- tankdop open is het niet, met tank open al gestart, geen verschil
- cdi en benzinepomp van werkende omgezet, geen verschil
- andere carbs erop, die goed werken op andere zxr, geen verschil
- deo bij inlaatrubbers spuiten geen verschil in toeren, dus mss geen valse lucht??

Carbs heb ik van ene zxr op de mijne gezet, geen verschil, weer terug op die ander en die loopt weer netjes, dus aan synchroniteit van de carbs ligt het ook niet.

zou de klepspeling dit probleem kunnen veroorzaken?? Als de motor koud is loopt hij goed, en als ik heel korte 'stootjes' gas geef dan loopt hij wel mooi terug, maar als ik normaal gas geef dan blijft hij in de toeren hangen

dus nog te checken: klepspeling (en dan in-of-uitlaatkant??) en de mengselschroeven.
maar vind het wel raar dat carbs-swap niet helpt, dan zou je denken dat het aan iets anders van de motor ligt?
 
Waarom trek je de conclusie dat je een setje carburateurs van een andere goedlopende motor zomaar kunt uitwisselen en dan zonder enige vorm van afstellen op deze motor hij wel goed zou lopen???
De volgorde om het goed te doen is, kleppen stellen, co afstellen en synchroniseren.
Als je op de gok dingen blijft ruilen en afstellen kom je nergens.
 
synchronisatie mag niet baten, what's the next step? kleppen staan ook goed, motor draait als een zonnetje, toeren, stationair, alleen zakken v/d toeren is slecht.
hoe kan een motor zo goed lopen en toch zo rottig in toeren zakken. Ik snap er niets meer van??
 
heb je klepspeling ook gemeten.
of neem je aan dat ze goed staan omdat de motor verder goed loopt.
als je de klepspeling gaat meten, kun je meteen kijken of de nokkenassen goed staan.
 
Ik maak op uit je antwoord dat je dus kleppen gesteld hebt, daarna je mengsel goed afgesteld hebt, en de carburateurs met vacuüm meters of een kwikkolom synchroon hebt gezet? Mooi dan kan je nu verder zoeken andere een andere oorzaak.
Versleten carburateurs? Speling op asjes, gasschuiven die blijven "plakken" doordat ze erg versleten zijn, dat soort dingen.
 
uitwisselen van carbs en dan denken dat ie wel synchroon staat is natuurlijk bullshit.

Elk blok is weer anders en heeft weer andere vacuumwaardes.

dus klepspeling checken.
carbs schoonmaken en goed synchroonafstellen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan