Lantaarnpalen in de buitenbocht

Waar moeten de palen staan?

  • Aan de binnenkant

    Stemmen: 52 91,2%
  • Aan de buitenkant

    Stemmen: 2 3,5%
  • Aan bedrading

    Stemmen: 1 1,8%
  • Geen

    Stemmen: 1 1,8%
  • Maakt mij niet uit

    Stemmen: 1 1,8%

  • Totaal aantal stemmers
    57
stel je voor:
Lichtmasten in een buitenbocht: de lichtmasten zie je opeenvolgend. Je kan gewoon de masten volgen om er te komen.

Lichtmasten in de binnenbocht: de laatste lichtmast staat 'achter' de andere. Je moet als het ware achter elke lichtmast om rijden om bij de laatste lichtmast te komen.

(bip)

(ploatie)

Nu is het helemaal duidelijk, dank u :} :}
 
stel je voor:
Lichtmasten in een buitenbocht: de lichtmasten zie je opeenvolgend. Je kan gewoon de masten volgen om er te komen.

Lichtmasten in de binnenbocht: de laatste lichtmast staat 'achter' de andere. Je moet als het ware achter elke lichtmast om rijden om bij de laatste lichtmast te komen.
:^ En dat is denk ik de belangrijkste reden om die palen in de buitenbocht te plaatsen.
 
Ik ken wat mensen bij rijkswaterstaat. Ik hoop dat die het weten. Ik zal het deze week eens vragen en laat het jullie dan wel weten. (mits ze daar een zinnig antwoord hebben)
 
nog even een lichtadviseur die eve wat wil zeggen.....

het verhaal van hornikx klopt.....

het heeft puur met de reden te maken dat je ook altijd naar
het licht toe rijdt.... dus als je de palen aan de buitenkant
zet krijg je een automatische geleiding....

ik spreek nog wel eens met mensen van o.a. ESSENT en NUON....

je zou meer ongelukken krijgen als je de palen aan de binnenkant
zet, mensen gaan dan de bocht verkeerd inschatten.....

dus heeft niks mee te maken met lichtopbrengsten etc.


FE ( lichtadviseur licht en led techniek )
 
Nou, weet je wat, haal dan die lichtmasten maar helemaal weg in die bochten, naar verhouding rij ik toch niet zo vaak in het donker me favoriete bochtjes.
 
Ondanks een leuk theoretisch argument vind ik het toch beter als die ondingen aan de binnenkant staan.

Het argument is meer gewenning denk ik.

Ach, ik heb al een geslaagde poging gedaan om er één uit de buitenbocht te krijgen (met een auto), maar goed ze zetten gewoon weer een nieuwe neer... :( ;)
 
Als je de bocht vanaf de andere kant neemt, staan ze in de binnenbocht....

Kijk eens goed en zeg dat dan nog eens een keer :? :?
Elke bocht heeft 1 binnenkant en 1 buitenkant. Die zijn steeds hetzelfde hoe je de bocht ook rijdt.

Voor degene die twijfelen: ik ben verkeerskundig ontwerper en heb zodoende nogal wat te maken met lichtmasten en bochten.
 
nog even een lichtadviseur die eve wat wil zeggen.....

het verhaal van hornikx klopt.....

het heeft puur met de reden te maken dat je ook altijd naar
het licht toe rijdt.... dus als je de palen aan de buitenkant
zet krijg je een automatische geleiding....

ik spreek nog wel eens met mensen van o.a. ESSENT en NUON....

je zou meer ongelukken krijgen als je de palen aan de binnenkant
zet, mensen gaan dan de bocht verkeerd inschatten.....

dus heeft niks mee te maken met lichtopbrengsten etc.


FE ( lichtadviseur licht en led techniek )


Dank u! :}
 
he hornix moeten we niet eens een afspraakje maken.....

bij welke club werk je....

kan je veel laten zien op het gebied van led techniek...
heb net wat documentatie binnen gekregen van lichtmasten
obv led power dmv solar.... we hebben eigenlijk alles...

we kunnen natuurlijk ook alleen over motoren praten :+

greetzzz.....FE
 
he hornix moeten we niet eens een afspraakje maken.....

bij welke club werk je....

kan je veel laten zien op het gebied van led techniek...
heb net wat documentatie binnen gekregen van lichtmasten
obv led power dmv solar.... we hebben eigenlijk alles...

we kunnen natuurlijk ook alleen over motoren praten :+

greetzzz.....FE

Mail me maar.
Email staat in mijn profiel
 
Volgens mij staan ze in de buitenbocht, zodat je je motor in het licht kunt zoeken na een crash.
Of omdat er niet over na gedacht is door degene die de weg inricht.
Of juist wel door de leverancier van de masten.
 
Willen jullie ook nog een grindbak bij die bochten hebben?


Om maar even een oud topic nieuwe leven in te blazen.(LOlzz trouwes die oma die je dan te zien krijg als je een oud topic kick).. Ok de lantarenpalen aan de buitenkant van de weg. Kan je lastig omheen, kan theoretisch wel maar lastig te verwezenlijken. Daarentegen bescherming om die palen heen, is geen gek idee toch??Niet eens zo duur als je ziet HOEVEEL lantarenpalen er wel niet staan ;) .
Maar die grindbak...tsja mooooi idee. Is voor auto's ook veiliger dan vangrail, en voor motorrijders al helemaaaal. Ook niet zo erg duur lijkt mij??

(moet alleen geen grind op de weg hebben)
How about you guys?
 
Terug
Bovenaan Onderaan