Lap... het is zover.. ...schade aan tank

christof

Rookie
1 nov 2001
10
0
sint niklaas
Zonet mijn eerste deuk opgelopen... uit een bocht gegaan en paaltje geraakt. |( Wonder bij wonder heb ik haar kunnen recht houden.

Nu zit ik wel met een deuk in mijn tank.
schade.jpg


Hoe los ik dit nu het beste op. Mijn dealer kan dit uitdeuken voor 8.000 bfr of 400 gulden. Maar moet deze dan van binnen niet opnieuw gecoat worden ??

kan ik dit trouwens niet zelf uitdeuken. of koop ik beter een tweedehands tank en laat ik hem spuiten? :?

(heeft iemand trouwens adressen van motorsloop\'s tussen a\'pen en gent)

alle advies is welkom
 
Zonet mijn eerste deuk opgelopen... uit een bocht gegaan en paaltje geraakt. |( Wonder bij wonder heb ik haar kunnen recht houden.

Nu zit ik wel met een deuk in mijn tank.

Hoe los ik dit nu het beste op. Mijn dealer kan dit uitdeuken voor 8.000 bfr of 400 gulden. Maar moet deze dan van binnen niet opnieuw gecoat worden ??

kan ik dit trouwens niet zelf uitdeuken. of koop ik beter een tweedehands tank en laat ik hem spuiten? :?

(heeft iemand trouwens adressen van motorsloop\'s tussen a\'pen en gent)

alle advies is welkom
te vieze deuk om uit te deuken denk ik, je kan het proberen met een compressor er op. maar ik zou gaan voor dicht storten, m.a.w. dik plamuren en spuiten. totale kosten 100 tot 400 euro (afhankelijk bij wie je het doet, of wat je zelf doet)
 
Dat is een lekkere deuk.

Mijn advies....laten doen. Oke, het kost vet knaken, maar dan zie je er niets meer van, als je zelf gaat lopen kloten krijg je het nooit zo strak.

De spuiterij zal namelijk de deuk er eerst zover mogelijk uittrekken, en de rest plamuren, zodat het allemaal weer één geheel is. Zelf krijg je dit soort deuken er gewoon niet uit, en strak al helemaal niet. Dan nog niet te denken dat als je het zelf doet, en het metaal scheurt omdat er teveel stress op is komen te staan.

Nee, gewoon lekker laten doen, jammer van de knaken, maar je krijgt er wel kwaliteit voor terug, én vaak zit er garantie op dit soort reparaties.....

Veel succes in ieder geval, zelf er heel afgekomen hopelijk?
 
Zelf uitdeuken zou ik iig niet aan beginnen; ik zou waarschijnlijk de tank nog meer beschadigen (en dan een lek maken).

Ga eens langs de dealer, vraag hem om advies. Dat kost toch niets (of je zit bij een verkeerde dealer). Hij (of zij) kan je wel een kostenplaatje geven indien het uitgedeukt en opnieuw gespoten zou moeten worden.

Als je het te duur vindt, dan haal je die tank eraf, spuit em ff overnieuw en plaatst het weer terug. Misschien niet zo heel mooi, maar die deuk valt een stuk minder op.
 
Als je dealer het voor 8000fr kan uitdeuken en spuiten is valt het nog mee. Dichtplamuren zou ik zeker niet doen. Kan er later wel eens loskomen.
Of een 2ehandse zoeken bij bv Moto-Recup in Brussel; in Merksplas zit er ook een sloper die op meerdere plaatsen in België een winkel heeft.
 
Ai ai ai, da\'s pijnlijk...

Dat wordt uitdeuken plus spuiten = veel knaken.

Mogelijkheden:
1. Nieuwe tank kopen
2. Tank laten uitdeuken en spuiten
3. Tank kopen op motorsloop

Optie 1 is de duurste en optie 3 is hoogstwaarschijnlijk de goedkoopste...

Succes
 
Laten uitdeuken, voor 400 gulden vind je waarschijnlijk niet eens een tweedehands tank.

Als je het laat doen, wordt het tenminste goed gedaan. Ik zou hem wel weer helemaal mooi maken, anders blijf je je er toch aan ergeren.
 
Helaas weet ik uit ervaring wat een deuk in de tank kost: nadat ik mijn divje had geprakt zat er een mooie deuk in de tank ter grootte van een ei, de lak was onbeschadigd.

Kosten:
1: Nieuwe tank: ca. fl 1400,-
2: Uitdeuken en spuiten: fl 850,-
3: 2e hands: ???

Een goede tank van de motorsloop is ongetwijfeld goedkoper...

Neem eens contact op met www.motorsloop.nl
 
te vieze deuk om uit te deuken denk ik, je kan het proberen met een compressor er op. maar ik zou gaan voor dicht storten, m.a.w. dik plamuren en spuiten. totale kosten 100 tot 400 euro (afhankelijk bij wie je het doet, of wat je zelf doet)
Je hebt vette pech, ik hoop voor je dat je zelf niks hebt meegekregen, want dat is vaak nog erger.
Met de compressor uitdeuken gaat niet, dit omdat de binnenkant (onderkant) van de tank van dunner plaatmateriaal is gemaakt, en deze zal dus het eerste vervormen.
Trouwens, 8000 frank of 400 gulden is toch wel erg goedkoop om de tank te laten repareren, ik ben benieuwd wat voor kwaliteit hiervoor geleverd wordt.

Met vr. groet, Paul.
 
Terug
Bovenaan Onderaan