lappie mee

KoffieJunk

MF veteraan
4 nov 2003
3.420
0
ik rij nu al twee weken bijna elke dag met een dok boven mijn hoofd naar mijn werk. Dit omdat ik bijna om de andere dag met de laptop naar een klant moet en dus dat ding mee moet slepen.

Wie heeft er ideeen/ervaring met het veilig (ook voor dat ding en door weer en wind... hij is van de baas) vervoeren van een laptop op een motor (tdm)?
 
eehhm, ff meedenken. In een koffer trilt ie te veel, kan nooit goed zijn. Tanktas idem dito. Zou toch een rugzak nemen. Wel link als je valt (voor zowel de laptop als jezelf ;) ). Of een tailbag met schuimrubber? Of je laptop op je werk laten staan? Of niet werken thuis? Laptop per DHL laten versturen? Naaah, ben nu flauw bezig. Ik ga voor de rugzak.
 
Laatst bij Safe een mooie rugzak gezien van hard kunststof met bocheltje, in diverse kleuren...
als je dan valt is je laptop nog heel, maar liever rubber onder houden
 
De harde schijf van een laptop kan in principe redelijk tegen trillen (die van desktop PC's zijn ontworpen om klappen van 10G aan te kunnen), andere componenten zullen er minder blij mee zijn, en je gaat gegarandeerd schroeven verliezen. Dus zou je met wat schuimrubber tegen kunnen gaan. Waar je denk ik meer op moet letten zijn de magneren van de tanktas, harde schijven en floppies zijn daar over het algemeen niet blij mee. Rugtas moet in principe wel kunnen, alleen bij een eventuele val lijkt me dat weer niet al te prettig. Topkoffer anders?
 
Magneten maken niet uit, zijn ze echt wel tegen afgeschermd. Er zijn idd speciale rugzakjes voor, maar het gewicht vind ik toch niet zo leuk op den duur.
Als ik 'n laptop meeneem gaat ie in de tanktas. Snoer en muis onderin, dan notitieblok e.d. erin, laptop bovenop. Past prima en is geïsoleerd van de directe trillingen van de motor.
Heb nog niks gemerkt van lostrillende onderdelen oid.
 
Dus zou je met wat schuimrubber tegen kunnen gaan. Waar je denk ik meer op moet letten zijn de magneren van de tanktas, harde schijven en floppies zijn daar over het algemeen niet blij mee.anders?
Zo'n harde schijf is wel afgeschermd hoor. Als ik met een laptop op stap zou moeten zou'k hem gewoon in een goeie laptoptas in een zijkoffer gooien. Zo'n tas is behoorlijk geisoleerd, en een laptop kan aardig wat verdragen. In die zijkoffer overleeft-ie wel een klap, en ik heb liever een goeie rugprotector dan een zware laptop op mijn rug eigenlijk - zowel voor mij als voor de laptop :)
 
Ik heb een tijd gebruik gemaakt van een http://www.eastpack.com (Eastpack) Soundbite:

soundbyte.jpg


Echt een wereldding. Je notebook zit in een speciaal gepolsterd vak dat niet doorloop tot op de bodem. Dus als je je rugtas neerzet beschadigt je laptop niet. Veel vakken, en zit over een dikke motorjas nog best redelijk (uiteindelijk is zonder rugzak rijden prettiger natuurlijk).

Van Jansport heb je naast de typische rugtassen voor een laptop ook heel mooie tassen die wat meer geschikt zijn om in een zij- of topkoffer te stoppen. Zelfs de bodem is extra beschermend gemaakt zodat ook bij hard neerzetten je laptop heel blijft:

jansport.jpg


Maak je trouwens over de harde schijf maar niet zoveel zorgen, die kunnen wanneer je notebook uitstaat tegen iets van 200 G, de kans dat de behuizing of het display tijdens een val kapot gaat is veel groter.
 
Zo'n harde schijf is wel afgeschermd hoor. Als ik met een laptop op stap zou moeten zou'k hem gewoon in een goeie laptoptas in een zijkoffer gooien. Zo'n tas is behoorlijk geisoleerd, en een laptop kan aardig wat verdragen. In die zijkoffer overleeft-ie wel een klap, en ik heb liever een goeie rugprotector dan een zware laptop op mijn rug eigenlijk - zowel voor mij als voor de laptop :)

:^
Alleen had ik 'm met laptoptas en al in de topkoffer.
 
ik heb hem ook in mijn topkoffer, heb een breedbeeld laptop dus heb er speciaal een grote topkoffer voor gekocht. Als ik hem op mijn werk laat dan laat ik mijn koffre ook thuis en heb ik een tanktassie.
 
Ik heb een breedbeeld-laptop van Dell,
welke dus niet in een koffer past.
(topkoffer heb ik trouwens niet).

Bij die laptop zit een goede laptoptas,
met de nodige vulling tegen schokken, stoten e.d..

Dat geheel stop ik in een speedbag, en die leg ik
op de buddyseat, vastzetten met zo'n bagagenetje.
Doordat ie op de buddy ligt en niet op het bagagerek
krijgt hij al minder schokken te verduren.

Gaat al drie maanden goed.
 
Als je voor een rugtas gaat, behandel hem dan even met waterdichtspray oid! Heb zojuist gemerkt dat mn backpack ook niet geheel waterdicht is...
 
In de auto krijgt een laptop dezelfde klappen te verduren als op de motor :)

Je kunt hem gewoon in een rugzakje inpakken. Wel stevig, zodat ie niet extra op en neer butst. Zorg ook dat ie niet op hibernate o.i.d. staat maar echt uit.

Echt stevig inpakken, is het echt niet schadelijk. Een auto butst toch ook? Valt best mee allemaal :)
 
Echt uit, hybernate, standby, maakt geen bal uit. Als de harde schijf maar stilstaat, da's het enige dat belangrijk is.
 
Zelf heb ik altijd zonder enig probleem (zoals meerdere mensen hier) mijn laptop vervoerd in de zijkoffer (wel in zijn eigen tas, als extra bescherming) en dan denk ik dat je compie bij de TDM heel wat minder te verwerken heeft als in de zijkoffer van een fiets met typische italiaanse vering...........(comfort gaat tenslotte ten koste van de wegligging toch?? rara jongens die italianen)
 
Echt uit, hybernate, standby, maakt geen bal uit. Als de harde schijf maar stilstaat, da's het enige dat belangrijk is.

Daarom moet ie ook echt uit. Met hibernate heb ik wel eens dat ie nog wel eens actief wordt om volgens weer in hibernate te gaan. Dan is de schijf dus in beweging :) Om echt zeker te zijn kun je hem het beste uitzetten. Dan kan ie ook niet per ongeluk aan gaan.
 
En je hebt ook een nieuwe notebook van hp? Weet het niet zeker hoor, of ie van hp is. Zijn gigantische dingen in vergelijking wat je ervoor terug krijgt.. :X

Maar die beveiligt de HD tegen vallen.

Je weet wel, die reclame waarin ze dat uitleggen en dan gooit iemand een notebook op de grond. Omdat ie het niet gelooft :)

Uhm, that's not my notebook..
:?
Check please!!

:}
 
ik neem iedere dag mijn laptop mee...

gaat in een laptop rugtas van hedrgren en die gaat vervolgens mijn topkoffer in. heb overigens in mijn zijkoffers nog plek voor andere rommel ;)
 
Ik heb een rugzak speciaal voor de laptop van het merk Samsonite, spul zit goed ingepakt en ook op je rug is het perfect.
 
Ook (the?) North Face verkoopt rugzakken speciaal gemaakt om laptop te dragen. De brede, stevige bescherming voor laptop (en rug) werkt perfect op fiets of motor, is wel niet zo heel comfortabel om lang mee te wandelen, daar de armen bij het stappen tegen de zijkant schuren (breder dan gewone rugzak).

o.a. te koop in buitensportzaken. 65 euro...
 
Terug
Bovenaan Onderaan