Laptop mee op de motor?

Ik stop mijn werklaptop in een plastic tas en dan in de Kriega R35 rugzak.
Lekker ding wat goed zit. (Kriega.com)
De plastic tas is als extra bescherming tegen eventueel vocht.
 
Lijkt me ZEER ongezond om een laptop in een topkoffer te stoppen.
De meeste delen van een laptop kunnen dit idd meer dan hebben,
maar als je langer dan 1 jaar van je hardeschijf wilt genieten zou ik toch sterk adviseren
om de laptop in een rugzak te transporteren.

Je eigen keuze natuurlijk :) maar zelf zou ik weten wat kiezen. Zo'n last is een laptop nu ook weer niet om in een rugzak te stoppen.

Spreekt hij uit praktijkervaring :?

Laat ik het zo zeggen.
Mocht je onverhoopt over de grond gaan met een laptop in je rugtas,
dan is vrijwel zeker de laptop kapot, en met een beetje pech ook je rug.
Als je laptop in een laptoptas in de topkoffer zit, zal er niet veel mee gebeuren.
Zelfde geldt als je m als pakket achterop je motor bind.
 
Laatst bewerkt:
Heb nog maar kort ervaring met de motor maar heb intussen een aantal keren de laptop (15,4 inch) in de rugzak meegenomen. Deze hangt zo laag dat bij het zitten het gewicht voor het grootste deel op het zadel rust.
Binnenkort komt er een topkoffer. Met wat goed dempend materiaal (goede tas of zo) ligt hij daar wat beter denk ik, zeker bij een valpartij. Een motor veert toch wat stugger dan een auto, zeker vergeleken met mijn Citroën C5.
 
Heb ook 3 jaar lang met een laptop in de topkoffer rondgereden (een Acer dan nog wel :X ).

Indien de laptoptas wat 'mager' is, kan je nog wat extra schuim voorzien (ik had een deken onder de laptoptas) waardoor de schokken opgevangen worden.

Een rugzak zou ikzelf nooit dragen op de motor, maar ik besef dat een topkoffer op sommige modellen echt niet staat... Moet iedereen voor zichzelf weten hé.
 
Ik heb mijn laptop in mijn rugzak, die is weer onder het spinnen-netje op de passagier plek van mijn zadel. Top koffer vind ik te losjes, kan heen en weer schuiven in de topkoffer.
 
Lijkt me ZEER ongezond om een laptop in een topkoffer te stoppen.
De meeste delen van een laptop kunnen dit idd meer dan hebben,
maar als je langer dan 1 jaar van je hardeschijf wilt genieten zou ik toch sterk adviseren
om de laptop in een rugzak te transporteren.

Complete onzin, sorry voor de wat botte opmerking :+

Even googelen, mooie laptop schijf van Seagate:
Momentus 5400.4 ->
120, 160, 200, 250 GB • 5400-RPM Performance • 2.5-Inch Laptop

datasheet:
325 Gs of operating shock tolerance and 900 Gs of nonoperating shock tolerance make the drive ideal for laptop PCs and industrial applications.

Ik kan je meedelen dat wanneer je zoveel Gs trekt terwijl je lappie in de topkoffer zit, de harde schijf van je lappie het laatste is waar je je druk om maakt..... :X :X

Nu zullen niet alle harde schijven zo goed zijn, maar bij elke generatie worden de schijven beter, dus lekker meenemen dat ding op de manier die jou het beste lijkt.

De lap overleefd het wel in de topkoffer en in de rugtas.
Kiezen wat je zelf het mooist / veiligste vind. Blijft persoonlijk.
 
ik heb een crumpler laptop rukzak, welke soms op mijn rug zit en soms in mijn top koffer (afhankelijk hoe vol die zit). zolang je niet gaat crossen kan het wel een humpje of een bumpje in de weg aan :]
 
ik draag mijn laptop bijna altijd bij me en heb om het ding op de motor mee te kunnen nemen een Bob-L-Bee Megapolis aangeschaft (http://www.boblbee.nl/back-protectors.html?Itemid=26)
Dat is een hartstikke trendy en veel te duur ding ;(

Het is op de eerste plaats een rugzak (voor veilig en zeker transport van de laptop), maar daarnaast is hij TuV-getest en gecertificeerd als rugprotector.
Ik heb de kleur orange gekozen voor betere zichtbaarheid (motorkleding is zwart) en omdat ook mijn motor orange is.
 
Gebruik een Axio swift

Axio.jpg

A401-1018-out-hl.jpg
 
BMW R1100RT. Laptop in een neopreen beschermhoes (aanrader!) en die vervolgens in het latptopvak van een rugzak. Die stop ik gewoon in een zijkoffer, NIET op m'n rug (die heb ik toch liever vrij, al helemaal met warm weer).

Nooit een beschadiging gehad. Trillen kunnen die dingen over het algemeen vrij goed tegen zolang ze uit staan. Zo heeft een laptop harde schijf vaak z'n leeskop niet op de schijf zitten bij stilstand (speciaal om schade door trillingen te voorkomen)

notebookhd2.jpg
 
Pfft, gewoon een SSD schijf in je laptop douwen, nergens meer last van ;)
 
Voor een "storings-dienst" van het werk rij ik nog wel eens met een laptop in een rugzak rond. Ik heb meerdere modellen gehad en nog nooit problemen gehad vanwege het hobbelen.
 
Ik rijd al 11 jaar met een laptop (hoewel niet steeds dezelfde natuurlijk :+ ) in een gewone laptop tas direct achter me op de buddy met een bagage-net. De tas is van nylon en vrijwel waterdicht, alleen als ik langer dan een uur rijd met flinke regen gaat er een plastic zak omheen. Ik heb nog nooit schade geleden, laptops van Dell en Toshiba kunnen er tegen, kennelijk. En dan nog, liever een kapotte laptop dan een gebroken rug wanneer je ten val komt met zo'n kreng in een rugzak.
Onbegrijpelijk dat in een tijd dat meer en meer mensen een rugprotector overwegen zoveel anderen met een zware en soms zelfs "hard-cover" rugzak gaan rondrijden -O-
Topcase lijkt me ook niet ideaal vanwege het toch nog steeds aanzienlijke gewicht van zo'n ding, zo ver van het zwaartepunt vandaan.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan