Laptop mee op de motor?

raeBigoY

MF veteraan
21 jun 2007
16.553
0
Schoonhoven (Zuid Holland)
Hallo!

Ik ben een beginnende motorrijder met plannen om op de motor de forens uit te gaan hangen. Ik werk in de detachering en heb een laptop van de zaak die ik gebruik voor m'n dagelijkse werk, dus die sleep ik iedere dag overal mee naar toe. Laatst had ik het met iemand over het vervoeren van de laptop op de motor en volgens hem moest ik de laptop nooit en te nimmer in een topkoffer vervoeren omdat de laptop dan teveel 'klappen' zou krijgen op drempels en slecht wegdek. Veel beter zou het zijn de de laptop in een laptop rugzak te vervoeren. Maar ik denk: ook in de auto wordt de laptop heen en weer geschud bij slecht wegdek en bij drempels, toch?

Mijn vraag is nu: zijn er hier woon-werkers die ook een laptop op de motor meenemen, hoe doen jullie dat en wat zijn de ervaring?
 
Ik neem hem mee in een rugzak.
Dat wordt dan weer afgeraden wegens meer kans op letsel bij val.
 
Gewoon in de topkoffer, niks in een rugzak, zwaar gewicht op je rug :N

ff op de markt een zooi van die matrasvulling halen (dat gele/witte schuim) kost geen drol en je lappie ligt heerlijk :P

Collega van mij heeft zijn lappie wel in de rugzak en dat werkt voor hem ook goed.
(ik vind het niks)

Beide lappies leven nog (die van mij en die van mijn collega), dus dat uit elkaar vallen niet meer werken zal wel meevallen.

Of je moet een Acer hebben maar die valt op het buro wanneer je typt al uit elkaar :X :+
 
hoi

Neem mijn laptop al jaren in de topkoffer mee de LT tas kan geen kant op en hij is niet eerder stuk dan die van mijn colega's. (die van mij gaat altijd langer mee O-) )

mijn oom rijd ook al jaren met zijn laptop in z'n tanktas (ja met magneten)
heeft nooit enig probleem mee gehad.

daar naast hou ik er zelf niet van om iets op m'n rug te hebben maar een rugzak lijkt me ook geen probleem.
 
Laatst bewerkt:
hoi

Neem mijn laptop al jaren in de topkoffer mee de LT tas kan geen kant op en hij is niet eerder stuk dan die van mijn colega's. (die van mij gaat altijd langer mee O-) )

mijn oom rijd ook al jaren met zijn laptop in z'n tanktas (ja met magneten)
heeft nooit enig probleem mee gehad.

daar naast hou ik er zelf niet van om iets op m'n rug te hebben maar een rugzak lijkt me ook geen probleem.

Dat dacht ik ook :Y
 
In een auto is de demping ook veel beter dan bij een gewone topkoffer van een motor.

Als de topkoffer goed gedempt is zou het volgens mij niet zoveel uitmaken.
 
Ook hier vrijwel dagelijks de laptop mee.

Gaat al 5 jaar goed. De laptop overleefde ook een crash die de motor TL maakte.

Mijn methode:
Laptop in de laptoptas.
Laptoptas in een speedbag.
Speedbag met een bagagenet vast op de buddyseat.

De speedbag is in dit geval een van Louis.de, van 70liter ofzo.

Ik heb in de loop der tijd diverse soorten en maten laptop gehad,
ze worden steeds groter en zwaarder. (nu een Dell, 17" breedbeeld)
Dat wil je echt niet op je rug dragen.

En afhankelijk van het formaat moet je nog maar afwachten of het in de topkoffer past.
(of bij een te grote laptop gewoon een nieuwe topkoffer kopen natuurlijk...)
 
In een auto is de demping ook veel beter dan bij een gewone topkoffer van een motor.

Als de topkoffer goed gedempt is zou het volgens mij niet zoveel uitmaken.

Kom op, je motor heeft toch ook vering :?
Als die goed ingesteld is heb je (en de laptop ook) nergens last van.
 
Ik neem hem gewoon mee in m'n rugtas, en het is nog een hele grote laptop ook, wel beetje zwaar maar als ik een lange tijd op dezelfde klus zit laat ik hem daar gewoon achter. Thuis gebruik ik hem toch niet.
 
Ik heb een vanucci hardpack racing :9~ gekocht bij Motozoom voor 109,- eurootjes en hij bevalt mij prima. Speciaal vak voor de laptop, vakjes voor je portemonnee, sleutels, gsm, papieren e.d. en pennen en andere boeken kan je er bij kwijt. Hij ziet er ook zo mooi sportief uit en ik krijg op school altijd wel opmerkingen erover :+

vanucci_hardpacks.jpg
 
Heb je een scooter overwogen ? Een scooter is namelijk ideaal voor de forens, zeker als je reist met (veel) bagage die droog en heel moet blijven.
 
Hallo!

Ik ben een beginnende motorrijder met plannen om op de motor de forens uit te gaan hangen. Ik werk in de detachering en heb een laptop van de zaak die ik gebruik voor m'n dagelijkse werk, dus die sleep ik iedere dag overal mee naar toe. Laatst had ik het met iemand over het vervoeren van de laptop op de motor en volgens hem moest ik de laptop nooit en te nimmer in een topkoffer vervoeren omdat de laptop dan teveel 'klappen' zou krijgen op drempels en slecht wegdek. Veel beter zou het zijn de de laptop in een laptop rugzak te vervoeren. Maar ik denk: ook in de auto wordt de laptop heen en weer geschud bij slecht wegdek en bij drempels, toch?

Mijn vraag is nu: zijn er hier woon-werkers die ook een laptop op de motor meenemen, hoe doen jullie dat en wat zijn de ervaring?
Niet :N
Mijnes weegt 8 kilo, en is 50 bij 40 ofzoiets (20 inch beeldscherm) Dus dat past niet in de gemiddelde tanktas of rugtas :P
 
rij al 2 jaar met een laptop in een rugtas van 30 euro, zit zo'n apart vak in om je laptop in te schuiven, kan ie niet heen en weer gaan rommelen. Ja het is zwaar, maar hoe lang rij je er nou mee op je rug?
 
ik heb hem nu ook mijn rugzak, want nog geen topkoffer. Ik vind de rugzak niet echt fijn want het beperkt je bewegingen en het idee dat dat op je rug zit als je ooit nog eens valt :N
Maar ja, voorlopig nog even sparen, nieuwe bandjes zijn toch nog iets belangrijker.
 
Ik heb mijn laptop in een rugzak in mijn topkoffer. :+ Je ziet het is dus geen keuze,...het kan allebij. *O*
De laptop gaat beslist niet eerder kappot, tenzij jij bij alle verkeerdrempels kijkt of je de veeraanslag bereikt. })

De rugzak had ik al voor ik motor reed. Ik vind zo'n koffertje op wielen (consultantrollator) niks en de tas die wij erbij kregen zou in de vorige eeuw een plattelandsarts niet hebben misstaan. De nieuwe tas ziet er veel handzamer uit, maar past net niet in mijn topkoffer. :N

Ik zoek ook een andere oplossing want zo'n beautycase of pizzabak achterop vind ik niet zo stoer. 8-) Ik zoek dus een waterdichte tanktas of tas voor op de buddy en dan zonder een waterdekje wat je er apart overheen moet doen. :N
 
Niet :N
Mijnes weegt 8 kilo, en is 50 bij 40 ofzoiets (20 inch beeldscherm) Dus dat past niet in de gemiddelde tanktas of rugtas :P

Maar wel in een speedbag, en dan op je buddyseat :Y

rij al 2 jaar met een laptop in een rugtas van 30 euro, zit zo'n apart vak in om je laptop in te schuiven, kan ie niet heen en weer gaan rommelen. Ja het is zwaar, maar hoe lang rij je er nou mee op je rug?

Ligt er aan waar je heen moet,
standaard ben ik minimaal 45 minuten onderweg.

ik heb hem nu ook mijn rugzak, want nog geen topkoffer. Ik vind de rugzak niet echt fijn want het beperkt je bewegingen en het idee dat dat op je rug zit als je ooit nog eens valt :N
Maar ja, voorlopig nog even sparen, nieuwe bandjes zijn toch nog iets belangrijker.


www.louis.de:
speedbag, nog geen 20 euro.
bagagenet: overal te koop voor nog geen 10 euro.

Scheelt je toch mooi een rug :+


...
Ik zoek ook een andere oplossing want zo'n beautycase of pizzabak achterop vind ik niet zo stoer. 8-) Ik zoek dus een waterdichte tanktas of tas voor op de buddy en dan zonder een waterdekje wat je er apart overheen moet doen. :N


Zal ik het nog 1 keer vertellen :? *D
 
Laatst bewerkt:
Lijkt me ZEER ongezond om een laptop in een topkoffer te stoppen.
De meeste delen van een laptop kunnen dit idd meer dan hebben,
maar als je langer dan 1 jaar van je hardeschijf wilt genieten zou ik toch sterk adviseren
om de laptop in een rugzak te transporteren.

Je eigen keuze natuurlijk :) maar zelf zou ik weten wat kiezen. Zo'n last is een laptop nu ook weer niet om in een rugzak te stoppen.
 
Mocht je toch voor een rugtas kiezen... met een fatsoenlijke rugprotector verklein je het nadeel van letsel bij een ongeval al voor een groot gedeelte.
 
k heb hem elke dag in me rugtas zitten.. heb er totaal geen last van.. en de kans op letsel.. tja, heb je altijd als je spullen in een rigtas vervoerd, doe je maar een rugprotector om :)
 
dat is geen laptop meer, hou je niet langer dan een half uur uit met dat ding op je schoot :X
:^ Bij ons noemen ze dat een 'sjouwable' :+
De mijne (gewoon simpel 15" modelletje van IBM, lekker stevig) gaat mee in de rugzak als ik eens de motor neem. Ja, ik weet het, is minder veilig in geval van een ongeluk. Ben me ook aan het bezinnen op een andere oplossing, maar het komt zodanig weinig voor dat ik met de motor naar mn werk ga dat ik het voor nu wel even best vind.
 
Terug
Bovenaan Onderaan