Laptop mee?

Kian

Rookie
24 mei 2003
17
0
Amsterdam
Hallo mensen,

Ik moet voor mijn werk vaak een laptop meenemen maar weet niet zo goed hoe ik dat het best kan doen. Ik wil hem eigenlijk achterop meenemen, in een tas of koffer, maar weten jullie of een laptop daar tegen kan? :?
 
Ik heb 'm altijd in mijn rugzak (speciale van Dell). Nog nooit problemen gehad dus blijkbaar kan ie er tegen :)
 
Ik rijd elke dag op de motor naar werk :]
Ik neem hem mee in een laptop tas mar ik hoef maar een klein stukje .. :)
Zou een groot zatte rugzak kopen die water dicht is O-)
Als er niks gebeurt is er niks aan de hand maar een ongelukje zit in een klein hoekie he...')

succes
 
Tja, een rugzak is op zich een goed idee, alleen zijn mijn nek- en schouderspieren een beetje zwakke plek. Dus na een uur met zo'n zware rugzak heb ik de hele dag hoofdpijn en last van mijn schouders ;( Vandaar dat ik hem eigenlijk op de motor wil meedragen en niet op mijn rug...
 
Ik neem 'em mee in m'n laptop-rugtas, en als het regent doe ik er eerst een plastic tasje omheen. Makkelijk toch?

edit:
ow, zie net je reactie hierboven.. gaat dus niet op voor jou :)
Misschien toch wat meer spinazie eten, of een laptop uit deze eeuw aanschaffen :)
 
heb een 4 tal maanden een laptop moeten meevoeren op de motor.
Steeds in een rugzak meegenomen.
In de topkoffer krijgt hij veel te veel schokken te verduren, zou ik niet echt aanraden.
Op de rug gedragen zijn de schokken een heel pak minder, en dus minder schadelijk voor de laptop.
 
Op je rug gaat goed. Advies: Laat em daar hangen tot je thuis binnen bent, ik heb er al twee tegen het deurkozijn kapotgeslagen...
 
Tja, een rugzak is op zich een goed idee, alleen zijn mijn nek- en schouderspieren een beetje zwakke plek. Dus na een uur met zo'n zware rugzak heb ik de hele dag hoofdpijn en last van mijn schouders ;( Vandaar dat ik hem eigenlijk op de motor wil meedragen en niet op mijn rug...
Met een beetje moderne laptop zal het gewicht van de rugzak denk ik niet de reden zijn dat je last van je lijf hebt na het rijden. Ben geen dokter uiteraard (ben bitneuker...), maar ik zou gewoon gaan rijden met een fatsoenlijke rugtas en laptop. :)
 
Volgens mij gaat ie hoe dan ook kapot door trillingen als je hem op een drager of in een koffer doet (voor zover dat lukt). Een rugzak hoe oncomfortabel ook is volgens mij het meest logische. Maar let wel ik zou zo'n ding niet op m'n rug willen hebben bij een val.
Suc6 met het zoeken naar een andere optie (Klein palmtoppie wellicht. ;)
 
Ik neem de mijne (Dell, 266MHz) regelmatig mee in de topkoffer. Hij zit dan in een schooltas en daaromheen van dat foam-spul. Laatst had ik hem zonder schooltas meegenomen (dus alleen dat spul), dat was niet afdoende.

Toen ik mijn laptop aanzette deed ie niet veel meer. Gelukkig heb ik 'm heel eenvoudig weer aan de gang gekregen door de hardeschijf er even uit te halen en opnieuw aan te sluiten.

Persoonlijk vind ik dat het apparaat er maar tegen moet kunnen als ik 'm zo ingepakt heb :)
 
Heeft er iemand trouwens nog een laptop over :?
Ik zoek er nog een om injectie fietsen af te stellen.........
(liefst van een bedrijf ivm btw en investeringsaftrek)
 
waar je zeker even moet kijken is bij mijn maaatje
www.toplaps.nl
kan je bestellen via mij
echt een topperrrrrrrr

Ehm, last time I checked was dat maar een rare organisatie....

Tis alweer een flinke tijd geleden, dus misschien hebben ze zich wat aangepast. Kreeg namelijk zomaar ineens reklame van ze in mijn inbox. Na een mailtje werd mij op het hart gedrukt dat ik uit het bestand zou worden gewist. Na een paar dagen ontving ik weer spam. Na nog wat mailen besloot ik 't domein maar in de killfilter van mijn server te stoppen. Geen last meer van dacht ik.

Toplaps was echter niet voor een gat te vangen, want ze hadden nog een ander domein "koppelmanpc" ofzoiets? En daarvandaan ging 't ook lekker! Zelfs via niet bestaande zonnet-accountjes kreeg ik nog voer binnen. Heb toen maar de hele IP-range en al die domeintjes van ze in de killfilter gefrot, toen geen last meer van gehad.

Mag hopen dat ze nu wat volwassener zijn. Ik hoef er in ieder geval niets van te hebben.
 
Ik neem mijn laptop altijd mee op de fiets en dat ding heeft meer te verduren dan op mijn motor.

En hij doet het nog steeds :}

Die dingen kunnen best wel tegen een stootje hoor ;)
 
Niet op je tank vervoeren in elk geval.
Ik had een faxapparaat in mijn tanktas van Rotterdam naar Den Haag vervoerd. In R-dam werkte het ding prima, in Den Haag was ie stuk..
 
ik neem elke dag mijn laptop mee op de motor.

Deze steekt in een rugzak van eastpack ( speciaal model voor portable ).
Dit geheel in de top-koffer.
Nu al 2 jaar en nog NOOIT problemen gehad 8-)

greetz
xlrider
 
Hallo mensen,

Ik moet voor mijn werk vaak een laptop meenemen maar weet niet zo goed hoe ik dat het best kan doen. Ik wil hem eigenlijk achterop meenemen, in een tas of koffer, maar weten jullie of een laptop daar tegen kan? :?

Ik heb een hele flinke laptop (Toshiba Satellite 4200). 's Zomers neem ik die mee in mijn laptoptas in mijn topkoffer. Gaat prima, alleen zorgen dat er geen druk op de laptop komt, anders staan na een paar maanden de toetsen in je scherm. Tegen de rammel moet hij kunnen.
's WInters neem ik hem meestal mee in een hele stevige rugzak (waar ook alle andere kabeltroep, CD's en adapters in passen. De schouderbanden van die rugzak heb ik zo lang afgesteld dat de rugzak net op mijn duo-zitje rust, zodat ik hem niet hoef te "dragen". Gaat uitstekend.

Heel soms, als het zo uitkomt, neem ik de laptoptas om mijn schouder. Iets minder comfortabel, maar het gaat ook.

Chiel
 
Terug
Bovenaan Onderaan