Laptop meenemen op motor

Ik heb een AXIO hardcase.

Laptop is geen probleem. Maar de voeding wel.

Die kan volgens mij ook gemeen in je lichaam prikken.

Zelf koop ik geen AXIO weer. Degelijkheid valt me tegen. Ritsen en sluitinkjes.
Ook het feit dat je een losse hoes moet gebruiken voor de waterdichtheid en het feit dat ik een softpack prettiger vind dan een hardcase maakt dat ik waarschijnlijk een Kriega zal gaan kopen.
 
Dat vroeg ik me ook af, hoe fijn vind een harddisk het als hij bovenop de magneten van je tanktas ligt? Blijkbaar heeft Raphael daar nog geen problemen mee gehad? Of bouw je kooi-van-Faraday-achtige constructies om je laptop heen?

Tanktas zou mijn voorkeur hebben, als het magneten-probleem inderdaad niet bestaat.

Je hebt totaal geen last van het "magneetprobleem". De data op de plater (schijf in de disk) zit zelf al in een metalen kooi (kooi van Faraday). Daarnaast zit een net zo krachtige magneet in de disk zelf om de koppen aan te sturen.

Pas bij enorm krachtige velden zoals hoogspanningsmasten zou ik me pas zorgen gaan maken
 
Ik nam op mijn vorige motor de laptop in mijn tanktas mee. Heb er toen eens een schuiver mee gemaakt waarbij de tanktas op straat viel, maar laptop heeft dat prima overleefd.

Op m'n nieuwe motor kan deze tanktas (met magneten) niet meer en nu neem ik de laptop mee in een speciale laptop rugtas van Oxford. Deze heb ik overgenomen van een mede-MF-er. Ik weet niet of ze nog nieuw te koop zijn.
Gaat op zich prima, vind het alleen soms wat zwaar op de rug en bind de tas daarom ook wel eens gewoon achterop met een bagagenet.
 
Laatst bewerkt:
Voor wat het waard is, ik ga deze binnenkort halen. De BoblBee Megalopolis Aero Phantom rugzak... hele mondvol. Je kan er een laptop t/m 17" in kwijt, dus dat zit wel goed. Heeft een geintegreerde backprotector zodat niet alleen je laptop heel blijft bij een val, maar ook je rug.

Hopelijk zijn ze nog met een leuke korting ergens op de motorbeurs te koop :)

Meg_aero_phantom_A_boblbee_back_bag_bags_pack_packs_backpack_backpacks_accessories_bicycle_frame_gear_luggage_packs_sale_sleeve_straps_bookbags_bikes_daypacks_laptops_backprotector.jpg
 
Laatst bewerkt:
Iemand ervaring met deze? Samsonite Proteo Casual Backpack 17" of 15" natuurlijk.
 
Probleem met rugzakken en laptops is wel dat je na langere tijd last van je rug en schouders krijgt. De bewegingsvrijheid is ook minder. Daarom heb ik voor een tas achterop gekozen.

een warme laptop op je rug is 's winters wel lekker maar 's zomers toch hoogst irritant
 
Probleem met rugzakken en laptops is wel dat je na langere tijd last van je rug en schouders krijgt. De bewegingsvrijheid is ook minder. Daarom heb ik voor een tas achterop gekozen.

een warme laptop op je rug is 's winters wel lekker maar 's zomers toch hoogst irritant
geen last van :N
 
met langere tijd bedoel ik afstanden boven de 150km . komt bij mij nogal eens voor.
 
Een koffer achterop schijnt ivm trillen niet zo'n goed idee te zijn voor een laptop. Rugtassen zijn er zat. Ik heb een targa rugzak en deze voldoet uitstekend. Hij is alleen niet 100% waterdicht.

Alleen is een 17 inch natuurlijk niet echt portable...

Geen probleem, dat trillen.
Als je de laptop gewoon in een goede laptoptas in de koffer doet.

Rugzak is niet zo'n goed idee ivm valgevaar.
Laptops zijn niet zulke goede rugprotectors.

Mijn oplossing: een rollbag (Ortlieb, Louis, Hein Gericke, ...) = waterdicht!
Daarin de laptop, keurig in de laptoptas.
Dit geheel op de duosit, en vastzetten met een bagagenet.

Werkt al 6 jaar perfect.
 
Je kunt je laptop in een standaard motortas doen. Prima oplossing, waterdicht en de tas kan tegen een stootje. Er zijn nog meer varianten denkbaar als oplossing. Bijvoorbeeld met de opening aan de zijkant. Je kunt makkelijk bij de spullen. Lijkt op een weekendtas, maar dan waterdicht. De tassen zijn leverbaar in diverse kleuren
kijk eens op www.outdoortas.nl

groet René
 
Je kunt je laptop in een standaard motortas doen. Prima oplossing, waterdicht en de tas kan tegen een stootje. Er zijn nog meer varianten denkbaar als oplossing. Bijvoorbeeld met de opening aan de zijkant. Je kunt makkelijk bij de spullen. Lijkt op een weekendtas, maar dan waterdicht. De tassen zijn leverbaar in diverse kleuren
kijk eens op www.outdoortas.nl

groet René

Ik voel een standje voor SPAM aankomen.
Eerste bericht en direct vol naar jouw eigen website verwijzen is niet erg netjes
 
Ik voel een standje voor SPAM aankomen.
Eerste bericht en direct vol naar jouw eigen website verwijzen is niet erg netjes

Daarnaast vind ik de oplossing welke jij aanbied de minste oplossing van alle aangedragen oplossingen in dit topic.
 
http://www.boblbee.com/us/default.asp

In de praktijk heb ik er geen ervaring mee hoe die het er vanaf brengt na een crash, maar zijn wel behoorlijk stevige dingen. In ieder geval steviger dan al die normale hike rugzakken etc.

Waar heb je die wijsheid vandaan?
Dit is natuurlijk erg afhankelijk van de soort impact waar je mee rekent.
Laat een olifant maar eens op een boblbee stappen en dan op een hike rugzak.

Slijtvastheid, scheurvastheid en impact sterkte behoeven totaal verschillende materialen.

Ik koop een rugzak om spullen zo comfortabel mogelijk mee te kunnen nemen.
Dat je bij onderuit gaan een kapotte laptop heb neem ik voor lief, ik heb wel meer schade dan.
Ik wil dat mijn rugzak lekker zit!
 
Waar heb je die wijsheid vandaan?
Dit is natuurlijk erg afhankelijk van de soort impact waar je mee rekent.
Laat een olifant maar eens op een boblbee stappen en dan op een hike rugzak.

Slijtvastheid, scheurvastheid en impact sterkte behoeven totaal verschillende materialen.

Ik koop een rugzak om spullen zo comfortabel mogelijk mee te kunnen nemen.
Dat je bij onderuit gaan een kapotte laptop heb neem ik voor lief, ik heb wel meer schade dan.
Ik wil dat mijn rugzak lekker zit!

Die wijsheid heb ik uit ervaring. Maar je reactie is een beetje vragen naar de bekende weg. Doe zelf maar je research, voordat je met zulke reacties komt. :W

Daarnaast hadden we het hier niet over hoe zo comfortabel spullen mee te nemen. Kijk daar heb je het al. Jij rekent vanuit luxe. Zo reken ik niet. Als ik luxe wilde reed ik ook geen supersport motor maar een goldwing.
 
Die wijsheid heb ik uit ervaring. Maar je reactie is een beetje vragen naar de bekende weg. Doe zelf maar je research, voordat je met zulke reacties komt. :W

Daarnaast hadden we het hier niet over hoe zo comfortabel spullen mee te nemen. Kijk daar heb je het al. Jij rekent vanuit luxe. Zo reken ik niet. Als ik luxe wilde reed ik ook geen supersport motor maar een goldwing.

Allemachtig wat een kinderachtige reactie :W :W
Ik vraag gewoon waar jouw wijsheid vandaan komt?
Jij schrijft namelijk
In de praktijk heb ik er geen ervaring mee hoe die het er vanaf brengt na een crash
Leg mij die bekende weg (de theorie) dan eens uit!
Misschien zie ik het verkeerd.

Ik verkoop al 15 jaar trekking/hike rugzakken en ook in het verleden de Boblebee verkocht
Mijn research is dus 15 jaar verkoop ervaring van rugzakken in alle segmenten (hoge prijs, lage prijs, etc)
Jouw eerste reactie lijkt uit een reclame folder van Boblebee te komen!
Wij van WC eend adviseren WC eend!

De sterkte en zwakte van een rugzak gaat vele malen verder dan een harde kap, de zwakste schakel is nog altijd het zwakste punt, bij rugzakken veelal de stiksels.

Daarnaast kost de Boblebee bijna € 200,- dat is erg veel geld. En ik ben van mening (onderbouwt met 15 jaar verkoop ervaring) dat deze tas overpriced is!
Wel uniek, sterk, goed afgewerkt! maar zeker kwalitatief niet beter dan een goede hike rugzak.

Wat jouw motor keuze in deze discussie ertoe doet is mij een totaal raadsel :? :?
Dat jij geen comfort wil is ook totaal niet relevant in deze discussie :N :N
Maar iedere dag een laptop van enkele kilo's op je rug vervoeren in een rugzak welke niet comfortabel zit word je snel zat hoor!
 
Allemachtig wat een kinderachtige reactie :W :W
Ik vraag gewoon waar jouw wijsheid vandaan komt?
Jij schrijft namelijkLeg mij die bekende weg (de theorie) dan eens uit!
Misschien zie ik het verkeerd.

Ik verkoop al 15 jaar trekking/hike rugzakken en ook in het verleden de Boblebee verkocht
Mijn research is dus 15 jaar verkoop ervaring van rugzakken in alle segmenten (hoge prijs, lage prijs, etc)
Jouw eerste reactie lijkt uit een reclame folder van Boblebee te komen!
Wij van WC eend adviseren WC eend!

De sterkte en zwakte van een rugzak gaat vele malen verder dan een harde kap, de zwakste schakel is nog altijd het zwakste punt, bij rugzakken veelal de stiksels.

Daarnaast kost de Boblebee bijna € 200,- dat is erg veel geld. En ik ben van mening (onderbouwt met 15 jaar verkoop ervaring) dat deze tas overpriced is!
Wel uniek, sterk, goed afgewerkt! maar zeker kwalitatief niet beter dan een goede hike rugzak.

Wat jouw motor keuze in deze discussie ertoe doet is mij een totaal raadsel :? :?
Dat jij geen comfort wil is ook totaal niet relevant in deze discussie :N :N
Maar iedere dag een laptop van enkele kilo's op je rug vervoeren in een rugzak welke niet comfortabel zit word je snel zat hoor!

Verkoop ervaring nog wel? Petje af hoor. Laat ik nou al jaren gebruik maken van allerlei soorte rugzakken. Sterker nog, stopte er kilo's in! (tussen de 40-60kg als het meezat)

En toch als ik mag kiezen om een laptop op de motor te vervoeren ik liever een harde case om me lappie heen heb dan zo een lappe zak met een ijzeren geraamte erin. Niet elke rugzak is voor elk doel. En daar maak ik mij nuance. Dat jij je gelijk op je teentjes getrapt voelt omdat ik zei dat die hike rugzakken geen zak voorstellen. Ja, in vergelijking met deze zaak dus wel. Trek ik de bossen in om me 3 weken te isoleren van de wereld? Dan neem ik uiteraard me crusader mee, en dan blijft de Boblebee lekker thuis. Snappie?

En voor wat betreft persoonlijk geen ervaring: Dat sloeg alleen op een crash met een soortgelijke rugzak wat ik nog niet mee heb gemaakt maar een paar maten wel van mij, daarop gebaseerd dus mijn mening.

En voor wat betreft overpriced daar ben ik het wel mee eens, althans daar kan ik wel inkomen, maar zeg eens eerlijk een hoop andere merken van hike rugzakken vind ik dat net zo goed! ;) Dus daar zit het verschil hem ook niet (echt) in, want die rugzakken kosten ook geen paar tientjes, zou je moeten weten als verkoper toch?
 
Verkoop ervaring nog wel? Petje af hoor. Laat ik nou al jaren gebruik maken van allerlei soorte rugzakken. Sterker nog, stopte er kilo's in! (tussen de 40-60kg als het meezat)

Jammer van dat denigrerende petje af. Maar wederom een vergelijk dat niet gemaakt kan worden, een Boblbee met een inhoud van maximaal 25 liter inhoud is gewoonweg te klein voor 40-60 kg. waar ik gelijk uit opmaak dat we hier met een militair te maken hebben. Wat dan direct weer jou manier van schrijven verklaart.
Verder toch ook nog 20 jaar intensieve gebruikservaring, maak je geen zorgen.
Veel van de wereld mogen zien, wandelend, kamperend, fietsen, skieend, motorrijdend, 's winters en zomers en veelal met een gepaste rugzak op mijn rug.


En toch als ik mag kiezen om een laptop op de motor te vervoeren ik liever een harde case om me lappie heen heb dan zo een lappe zak met een ijzeren geraamte erin. Niet elke rugzak is voor elk doel.

Dan eerst maar een vraag, kan jij mij nu vertellen en aantonen dat de hardcase geen nadelige gevaren kent bij een ongeluk, ik bedoel whiplash of ander nekklachten?
Een lap met stalen frame?? Wanneer heb jij voor het laatste research gedaan naar de moderne rugzakken?

En daar maak ik mij nuance. Dat jij je gelijk op je teentjes getrapt voelt omdat ik zei dat die hike rugzakken geen zak voorstellen. Ja, in vergelijking met deze zaak dus wel. Trek ik de bossen in om me 3 weken te isoleren van de wereld? Dan neem ik uiteraard me crusader mee, en dan blijft de Boblebee lekker thuis. Snappie?

De berghaus crusader:-) Dit bevestigd enkel het eerder geschreven door mij in deze post.

En voor wat betreft persoonlijk geen ervaring: Dat sloeg alleen op een crash met een soortgelijke rugzak wat ik nog niet mee heb gemaakt maar een paar maten wel van mij, daarop gebaseerd dus mijn mening.

Ik zal respecteren als jij hier niet te veel over kwijt wil. Maar een ongeval met Boblbee?
En zo ja waaruit maak jij dan uit op waarom de Boblbee "beter"zou zijn dan een "gewone" rugzak?

En voor wat betreft overpriced daar ben ik het wel mee eens, althans daar kan ik wel inkomen, maar zeg eens eerlijk een hoop andere merken van hike rugzakken vind ik dat net zo goed! ;) Dus daar zit het verschil hem ook niet (echt) in, want die rugzakken kosten ook geen paar tientjes, zou je moeten weten als verkoper toch?

Een goede merk rugzak kost rond de helft van de Boblbee. Ik noem een Kriega R25 (€ 114,95), The North Face Borealis (€ 75,-), Eastpak Egghead (€ 85,-). Stuk voor stuk goede tassen voor gebruik voor TS zijn doel. Veel comfort, goede tot zeer goede kwaliteit en de laatste twee met laptopsleeve.
 
Laatst bewerkt:
Iemand een idee of de Kriega rugzakken ook ergens in NL in een winkel te koop zijn? Voorlopig heb ik alleen hun site gevonden, en die ziet er nogal gedateerd uit...
 
Jammer van dat denigrerende petje af. Maar wederom een vergelijk dat niet gemaakt kan worden, een Boblbee met een inhoud van maximaal 25 liter inhoud is gewoonweg te klein voor 40-60 kg. waar ik gelijk uit opmaak dat we hier met een militair te maken hebben. Wat dan direct weer jou manier van schrijven verklaart.
Verder toch ook nog 20 jaar intensieve gebruikservaring, maak je geen zorgen.
Veel van de wereld mogen zien, wandelend, kamperend, fietsen, skieend, motorrijdend, 's winters en zomers en veelal met een gepaste rugzak op mijn rug.Dan eerst maar een vraag, kan jij mij nu vertellen en aantonen dat de hardcase geen nadelige gevaren kent bij een ongeluk, ik bedoel whiplash of ander nekklachten?
Een lap met stalen frame?? Wanneer heb jij voor het laatste research gedaan naar de moderne rugzakken?De berghaus crusader:-) Dit bevestigd enkel het eerder geschreven door mij in deze post.Ik zal respecteren als jij hier niet te veel over kwijt wil. Maar een ongeval met Boblbee?
En zo ja waaruit maak jij dan uit op waarom de Boblbee "beter"zou zijn dan een "gewone" rugzak?Een goede merk rugzak kost rond de helft van de Boblbee. Ik noem een Kriega R25 (€ 114,95), The North Face Borealis (€ 75,-), Eastpak Egghead (€ 85,-). Stuk voor stuk goede tassen voor gebruik voor TS zijn doel. Veel comfort, goede tot zeer goede kwaliteit en de laatste twee met laptopsleeve.

Comfort of geen comfort, daar ging het mij totaal niet om. Dat de kans groter is dat je laptop heel blijft in een hoes met een harde case dan in een normale rugzak daar hoef je geen natuurkundige studie op los te laten. En natuurlijk er zijn altijd uitzonderingen. Dus in die zin vind ik die BB, nee laat ik het zo zeggen, vertrouw ik die BB meer me laptop toe dan een normale rugzak mits er een ongeval plaats vind en je op je snuffert gaat. Daarnaast loopt je zowel risico met een BB ongeacht inhoud als met een normale (hike) rugzak op rugletsel bij een val, dus die discussie valt sowieso buiten beschouwing.

Daarnaast heeft TS in zijn beginpost nergens expliciet aangegeven dat hij ook een "veilige" rugzak wilde tbv zijn eigen lichaam. (die rugzakken bestaan er ook niet naar mijn mening, elke rugzak is een potentieel ruggenbreker) Daarvan uitgaande dus kwam ik als argument met de BB. Vanuit mijn eigen ervaring, dat dat ding lekker zit, en je er nog aardig wat spullen in kwijt kan, mits je niet op vakantie gaat dus. TS gaf aan dat het alleen om een laptop ging. Dus geen complete kampeeruitrusting. Daarnaast moest die ook waterdicht zijn. Daarom vond ik die BB ideaal in mijn ogen. Maar misschien snapte je die vergelijking niet, omdat je dacht dat ik alle hike rugzakken per definitie waardeloos vond ofzo... ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan