Laptop + motor = Laptop-tas, maar welke?

Electra

MF veteraan
23 dec 2003
1.750
0
Zwolle
Beste MF-ers,

Deze vraag zal ongetwijfeld al een paar keer gesteld zijn.
Ik, als ICT-er, heb soms het probleem dat, als ik op de motor naar het werk ga, er een laptop meegezeult moet worden.

Hiervoor wil ik nu een laptop rugzak aanschaffen.

Eisen:

* Moet niet te groot en te lomp zijn
* Het liefst waterafstotend zijn

Zijn er nog meer MF-ers die ervaring hebben met een laptop rugzak en die met mij willen delen *D
 
een rugtas op de motor is eigenlijk een heel slecht idee. Bij val, ewrken ze als rugenbrekers ;( . best is een stootvasten koffer (of topkoffer) waar je je laptop tas in kwijt kan.
suc6
:W
 
Beste MF-ers,

Deze vraag zal ongetwijfeld al een paar keer gesteld zijn.
Ik, als ICT-er, heb soms het probleem dat, als ik op de motor naar het werk ga, er een laptop meegezeult moet worden.

Hiervoor wil ik nu een laptop rugzak aanschaffen.

Eisen:

* Moet niet te groot en te lomp zijn
* Het liefst waterafstotend zijn

Zijn er nog meer MF-ers die ervaring hebben met een laptop rugzak en die met mij willen delen *D

Ik weet wel dat Delsey goede tassen heeft, heb er zelf een schoudertas van. Je krijgt er garantie op, heb er helaas al een keer gebruik van moeten maken vanwege een kapotte rits, maar ik kreeg direct een nieuwe mee. :}

Even delsey intikken op google, succes ermee
 
een rugtas op de motor is eigenlijk een heel slecht idee. Bij val, ewrken ze als rugenbrekers ;( . best is een stootvasten koffer (of topkoffer) waar je je laptop tas in kwijt kan.
suc6
:W
Een hoop fietsen lenen zich niet echt voor een (top)koffer. En voor veel mensen is het monteren van een koffer voor die enkele keer dat ze spullen mee moeten nemen ook geen optie. Dus dan de rugtas maar. Klein beetje nadenken bij hoe en wat je inpakt maar verder ga ik me daar niet druk om maken. D'r zit (in mijn geval) ook nog een rugprotector onder de tas. Ik zie de laptop maar als extra rugprotector. ;)
 
Ik las laast hier goeie verhalen over http://www.nomad.info/nl/collection/rugzakken_en_tassen/dag_en_tourrugzakken/tahan/ (deze)
Waterdicht + Laptopvak, niet speciaal voor de motor verder...
Deze:
product_Tahanlime.jpg
 
Laatst bewerkt:
Als Laptop + motor = Laptop-tas is Laptop-tas - Laptop dan ook Motor?
Ik ga m'n laptop wegmieteren, ben benieuwd wat voor motor ik dan krijg *O*

Oja, OT: ik heb een gewone Samsonite laptoprugtas, en als ik regen verwacht doe ik de laptop in een plastic tasje (van AH bijvoorbeeld), en dan in de rugzak.
 
Als Laptop + motor = Laptop-tas is Laptop-tas - Laptop dan ook Motor?
Ik ga m'n laptop wegmieteren, ben benieuwd wat voor motor ik dan krijg *O*

Oja, OT: ik heb een gewone Samsonite laptoprugtas, en als ik regen verwacht doe ik de laptop in een plastic tasje (van AH bijvoorbeeld), en dan in de rugzak.

:+ niet te doen

Serieus even, waarom neem je geen 12" laptop, mooie vaio ofzo? Dan kun je gewoon een wat grotere tanktas nemen en je laptop daarin doen.
 
Een hoop fietsen lenen zich niet echt voor een (top)koffer. En voor veel mensen is het monteren van een koffer voor die enkele keer dat ze spullen mee moeten nemen ook geen optie. Dus dan de rugtas maar. Klein beetje nadenken bij hoe en wat je inpakt maar verder ga ik me daar niet druk om maken. D'r zit (in mijn geval) ook nog een rugprotector onder de tas. Ik zie de laptop maar als extra rugprotector. ;)

he orpheus , long time no see !! *O*

je vergeet iets essentieel:
1) een rugprotector weeg niets ! je laptop wel !! :Y dit betekent in geval van val dat de massa van je laptop vermenigvuldigd wordt met de versnelling... daaaag rugenwervels :W
2) koop de jusite motor: als je dagelijks dat spul moet nemen, koop dan een motor waar je je hard koffer kan vast maken, of eentje waar je een topkoffer kan bevestigen..

en ander ga op de fiets naar je werk ! :]
:W
 
Heb een Samsonite laptop rugzak, werkt prima hoor, past er netjes in, spatwaterbestendig, maar door o.a. verhalen hier op 't forum over mogelijke rugblessure bij een val, bind ik deze rugzak tegenwoordig achterop de buddy met zo'n bagagenetje. Rijdt net iets prettiger trouwens (laptop met wat accesoires en nog wat papierwerk is al snel een paar kilo). Dat hij eventueel door trillingen wat eerder stuk mocht gaan, is de baas zijn probleem... :+
Helpdesk bellen en ze komen 'm repareren.

Wat wel lekker is bij die Samsonite is de buikriem die de rugzak goed om je lijf houdt. Heb trouwens deze..http://www.samsonite.com/nl/local_product_display.jsp;jsessionid=A3MRCQKQ1DNASNGGJPT1MKI?product=132*048
 
Laatst bewerkt:
een rugtas op de motor is eigenlijk een heel slecht idee. Bij val, ewrken ze als rugenbrekers ;( . best is een stootvasten koffer (of topkoffer) waar je je laptop tas in kwijt kan.
suc6
:W

Mja, daarom neem ik hem nooit mee op de motor. Bovendien lijken de trillingen mij ook niet echt bevorderlijk voor de levensduur van een laptop -O-
 
Kheb een hele goede ben alleen het merk kwijt :X
(zal thuis ff kijken)

Maar ideaal voor de motor :Y
 
Ik heb een Eastpak medium rugtas, waterdicht,

Werkt prima en flappert niet ..

en me asus laptop breedbeeld (redelijk formaat) past hier goed in +muis etc
en qua schokken is het goed te doen door de zachte voering van de tas
 
Laatst bewerkt:
2) koop de jusite motor: als je dagelijks dat spul moet nemen, koop dan een motor waar je je hard koffer kan vast maken, of eentje waar je een topkoffer kan bevestigen..

Het voordeel daarvan is dat je vervolgens die topkoffer ook kunt gebruiken om je helm en motorbroek in te doen. Kom je toch redelijk toonbaar bij een klant aangezet ;)
 
he orpheus , long time no see !! *O*

je vergeet iets essentieel:
1) een rugprotector weeg niets ! je laptop wel !! :Y dit betekent in geval van val dat de massa van je laptop vermenigvuldigd wordt met de versnelling... daaaag rugenwervels :W
2) koop de jusite motor: als je dagelijks dat spul moet nemen, koop dan een motor waar je je hard koffer kan vast maken, of eentje waar je een topkoffer kan bevestigen..

en ander ga op de fiets naar je werk ! :]
:W
Ey... Ik heb jou ook gemist. :W Hoe is't?

1) Dat het een extra risico vormt zal ik niet ontkennen. Maar ik vind dat een acceptabel extra risico. TS blijkbaar ook, anders vraagt ie er niet naar.
2) Ik héb de juiste motor. Ik kan er alles mee doen wat ik wil (waaronder woon-werk), heb er plezier mee en als ik een keer mijn laptop mee wil nemen, past ie in de rugtas (de laptop, niet de motor). :)
 
2) Ik héb de juiste motor. Ik kan er alles mee doen wat ik wil (waaronder woon-werk), heb er plezier mee en als ik een keer mijn laptop mee wil nemen, past ie in de rugtas (de laptop, niet de motor). :)

ok ok, jij accepteert de risico's bla bla.. dus jij vindt ook dat je best wel af en toe met de korte broek op de motor kan als het warm is, neem ik aan: dat is zo ongeveer van hetzelfde soort

groetjes :W
 
Ik ben normaal niet zo'n veiligheids-freak die met allerlei protectoren rondrijd of iedere 3 jaar een nieuwe helm koopt, maar een laptop op mijn rug zou ik beslist nooit doen: Die dingen mollen gegarandeerd je rug als je ermee valt, en dan hoef je niet eens zo hard te vallen (genoeg gevallen bekend, zelfs van fietsers die er permanente verlammingen door hebben opgelopen).

Ik gebruik gewoon een standaard nylon DELL tas die bij de machines worden meegeleverd, achterop de buddy met een paar spanners. Deze tassen beschermen goed en zijn zelfs redelijk waterdicht. Gaat al jaren goed, geen schade oid, zelfs op de Buell die redelijk energiek trilt bij lage toeren (waarschijnlijk zorgt de vulling van de buddy voor genoeg demping).
 
ok ok, jij accepteert de risico's bla bla.. dus jij vindt ook dat je best wel af en toe met de korte broek op de motor kan als het warm is, neem ik aan: dat is zo ongeveer van hetzelfde soort

groetjes :W
Ik vind dat iedereen dat lekker zelf moet weten. Zelf rij ik echter nooit zonder mijn leren pak, rugprotector, laarzen, handschoenen en helm.

Net zoals ik vind dat iedereen zelf moet weten of ze wel of niet een rugtas/laptop/kettingslot/weet ik wat op de rug meenemen of niet. Je kunt ze een keer op de risico's wijzen en als ze dat risico dan toch acceptabel vinden moet je verder niet gaan zitten zeuren. Jij doet en riskeert met jouw leven wat jij wilt, een ander doet dat met het zijne.

groetjes :W
 
Laatst bewerkt:
ok ok, jij accepteert de risico's bla bla.. dus jij vindt ook dat je best wel af en toe met de korte broek op de motor kan als het warm is, neem ik aan: dat is zo ongeveer van hetzelfde soort

groetjes :W
Wat is jou probleem???? Elk topic waar ik jou tegenkom heb je wel weer een zeikerige opmerking :( :( :(

Als je ergens tegenaan wil trappen doe het dan lekker tegen je eigen motor....rot op!!!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan