Laptop op de motor

KingCoder

Begeisterungsmeister [bəˈgaistərʊŋs-ˈmaistɐ]
9 jan 2002
11.500
183
Oss
DAgelijks zeul ik een laptop mee op de motor. Ik doen dat in een rugzak want achteropbinden lijkt me gezien trillingen/schokken niet zo'n goed plan. Ik heb een rugzak van het merk Oxford, dit is een speciale laptop rugzak. Probleem is echter: hij is te klein ( of de laptop te groot) dus op de zaak te laten passen heb ik een deel van de bescherming weggesneden.... Niet echt heel tof dus eigenlijk ben ik nog steeds op zoek naar een goede oplossing.

Zijn hier nog mee laptoppende motorrijders en hoe doen jullie dat dan? Wie weet er een betere rugzak hiervoor?


MAzzl,

Roland
 
Ik heb een vrij grote laptop, en die past netjes in mijn laptoprugzak van Samsonite. Vind het alleen niet echt comfortabel, en ik ben dan ook blij dat ik m'n laptop meestal thuis kan laten :)
 
Ik heb regelmatig me laptop in een normale V&D School rugzak. gaat prima.


Off topic
Weet iemand trouwens of er suzuki rugzakken te krijgen zijn?
 
Ik zeg achterop binden, evt met meer schuim erbij ofzo.

Als je valt met dat harde ding op je rug, denk ik niet dat je er vrolijker van wordt.
Kan goed gaan, maar ook erg mis.

Zoek eens op laptop...staat meer over in.
 
Kun je meteen je motor afstellen:

testune2.jpg
 
Ik heb een vrij grote laptop, en die past netjes in mijn laptoprugzak van Samsonite. Vind het alleen niet echt comfortabel, en ik ben dan ook blij dat ik m'n laptop meestal thuis kan laten :)

Snel eens kijken op de site van Samsonite dan!
 
NEt weer even aan het neuzen geweest maar het formaat blijft het probleem. Mijn laptop heeft de volgende maten:
35,4      29,2      5,45      cm of (14,16      11,68      2,18      inch)

Kijk ik bijvoorbeeld hier: http://www.rockymountaintrail.com/detail.aspx?ID=7994 dan zie ik staan: Laptop Footprint: 12" x 10.75"
Dus daar past'ie niet in....

En zo zijn er dus meer.

Ik weet het, het is een koelkast van een laptop met z'n bijna 5 kilo maar dan heb je ook wat moet je maar denken.

update: deze is wel wat denk ik: http://www.file.cc/Targus_Sport_Deluxe_Computer_BackpackPlatinumBlack_TSB312_B00006I5V3.html

volgens specs: Designed to offer support for portable devices measuring up to 14 x 11.5 x 2


Roland
 
Op mijn motor heb ik een topcase gebouwd. Een vrije smalle Givi-koffer waarin de laptop goed past en er goed vast in zit. Ideaal, vind ik.
 
Jonges ik ken jullie probleem qua grote laptop, ik heb hier een:

Targus...staat in de label www.targus.com
made in China, is een goed ding en er passen grote laptops in
suc6
 
En dat gaat goed? Qua magneten en harddisk? Ook op iets langere termijn??

Yep, ik heb namelijk een bagsterhoes + tanktas. Langere termijn? Ja, geen idee, ik rijd er nu al een jaar mee op en neer naar mijn werk en alles blijft werken.
 
Ik zou het niet so snel in een tanktas stoppen met magneten mee.

Niet dat ik mijn laptop ooit mee zal nemen op de motor, maar de oplossing is dus een kleinere laptop kopen. ;)
Deze heb ik dus, heel sexy klein ding.

Maten zijn 23 * 16,5 * 3,5 centimeters, weegt met batterij iets meer dan een kilo, teert 5 uur lang mee op de batterij bij normaal gebruik. :)
 
Op mijn motor heb ik een topcase gebouwd. Een vrije smalle Givi-koffer waarin de laptop goed past en er goed vast in zit. Ideaal, vind ik.


jaaaaa.....maar maar een topcase op een zzr1100 staat wat ehh "ouwemannerig" ofzo... (sorry)
 
Mijn laptop (PowerBook 15") is ook vrij breed (vanwege 't 15" breedbeeld scherm) maar past prima in m'n speciale notebook-rugzak.

tas01.jpg


Zit een speciaal gepolsterd compartiment in voor de notebook:
tas02.jpg


PowerBookje erin schuiven:
tas03.jpg


Klitteband sluiting dicht, en hij zit stevig en veilig in z'n compartiment:
tas04.jpg
 
dis de directe link http://www.targus.com/uk/product_details.asp?sku=TSB212 , ik heb em, em heb een grote laptop van Medion (aldi ja). en deze pas prima erin, terwijl ie in de meeste andere tassen nie past :}


heb je deze online gekocht of ken je een zaak waar ze 'm gewoon hebben? Ik heb mijn huidige rugzak online gekocht en pas bij aflevering bleek dat het niet pastte.... K*t dus. Met andere woorden, liever ergens waar ik m kan proberen.


Roland
 
Terug
Bovenaan Onderaan