Lasapparaat, is dit wat??

Naja, ik wel reageren dan hoor..

Allereerst, je kan hem proberen bij de winkel...heb je daar wat aan?
En heeft ie 2 of 4 doorvoerrollen? 2 kan problemen geven.
Mijn tip, neem geen goedkoop MIG spul...ga dan voor elektrode apparaten (60 euro bij de lidl of aldi) of als je echt veel geduld hebt, ga je met flesjes lassen (zuurstof en acetyleen bijv.).

Ik zelf ga meestal met een paar euro naar de lokale smid, kwaliteit verzekerd. Kan niet op tegen zelf een apparaat kopen die je af en toe gebruikt.
 
Laatst bewerkt:
Let er wel op dat je nog een co2 fles moet hebben dan!
er staat niet bij dat tie in het pakket zit en fles huren kost je al snel 80 euro per jaar vulling +- 45 euro.
voor een beetje te hobbien is dit wel een goed apparaat hoor geen probleem.
laatst ook eentje voor schoonpa gescoord ook via markplaats zal eens kijken wat de naam ook alweer was hadden ook een online shop.

laat je nog wat weten.

groeten
 
Let er wel op dat je nog een co2 fles moet hebben dan!
er staat niet bij dat tie in het pakket zit en fles huren kost je al snel 80 euro per jaar vulling +- 45 euro.
voor een beetje te hobbien is dit wel een goed apparaat hoor geen probleem.
laatst ook eentje voor schoonpa gescoord ook via markplaats zal eens kijken wat de naam ook alweer was hadden ook een online shop.

laat je nog wat weten.

groeten

Oke dan, tnx..
Fles wist ik.. als je die andere online shop hebt hoor ik het graag..
 
Ziet er zeker niet verkeerd uit en de prijs is best okee. Echt slecht materiaal wordt er niet meer gemaakt maar je kunt na verloop van tijd (als je veel last!) een probleem krijgen met de doorvoer rolletjes en met de toorts en de slang. De kwaliteit van dat soort dingen is nooit die van een echt duur apparaat en zal dus ook eerder problemen geven. Als je dat niet erg veel kan schelen .- bijv als je maar heel beperkt hobby matig laswerk wil doen, dan is dit zeker een prima en betaalbare optie. en inderdaad let wel op want er komt nog een fles bij en misschien zelfs wel een gasdrukmeter. Als er in de buurt een bedrijfje zit dat tegen een kleine vergoeding ook voor jou wil lassen kun je dat misschien even overwegen. Ik vind het zelf ook prettig om alles zelf te kunnen op ieder moment dat ik dat wil. Heel veel succes en (las) plezier. Peer.
 
Leuk hobby apparaat.

Je moet wel een professional zijn om met zo'n ding om te kunnen gaan.
De professionele machines lassen makkelijker.
Kwaliteit heeft zijn prijs.

Net als voormeld je moet er nog een fles CO2 bij kopen/huren
Wordt een dure hobby. voor die paar keer per jaar.
Kun je goedkoper bij de locale smid/lasbedrijf terecht.
Daarentegen kun je wel lassen op het moment dat het je zelf uitkomt en het bedrijf waar je naar toe gaat voorlopig geen tijd heeft.

Als je nog nooit gelast hebt, Ben je heel wat uurtjes zoet met oefenen voordat je een betrouwbare las kunt leggen. Het komt niet vanzelf.
Het oefenen kost je een rol en een fles aan verbruik.

Dikke plaat zal wel snel geleerd. Dunne plaat zal wel wat meer oefening vergen.
Het heeft heel wat ervaring nodig wil je een redelijk spannings vrije en recht werkstuk opleveren.

Ga je er toch een kopen zoek dan een proffie die je de kunst leert.
 
Nog meer meningen?

Adressen om een fles gas te halen zouden ook welkom zijn!
ik heb zelf een huurfles kost me 42 inc. btw. per jaar ongeacht de grote van de fles zit je ook niet te klooien met keuren en eventuele nieuwe eisen van zo'n fles
[edit] ik haal die flessen bij gasbedrijf bakker op industrieterrein remmerden
gemeente rhenen zal voor jou wel niet in de buurt zijn
 
De advertentie staat er niet meer maar ik begrijp dat hij bij Allas wegkomt? Die zit hier in Ommen *D . Is een goed bedrijf, met ernorm veel kennis van lassen.

Dat zegt niet direct iets over de kwaliteit van de apparaten natuurlijk, hun hebben ook goedkope dingetjes staan. Er zullen misschien uitzonderingen zijn maar over het algemeen is het heel simpel: hoe duurder het apparaat hoe beter het apparaat.

Ik zou eens bij ze binnenstappen en je laten adviezeren, kun je meteen bakkie koffie komen halen hier :P
 
Naja, ik wel reageren dan hoor..

Allereerst, je kan hem proberen bij de winkel...heb je daar wat aan?
En heeft ie 2 of 4 doorvoerrollen? 2 kan problemen geven.

Heb zelf een semiproff apparaat Lorch M2080, twee doorvoerrollen. Werkt prima. Weleens een enkele keer stroppende draad, maar als je de druk wat opdraait knikt ie voor de rol.

Probleem zit hem IMHO vaak meer in de rest van de machine.

Maar een goedkoop apparaatje kan het prima doen hoor.
 
Ziet er zeker niet verkeerd uit en de prijs is best okee. Echt slecht materiaal wordt er niet meer gemaakt maar je kunt na verloop van tijd (als je veel last!) een probleem krijgen met de doorvoer rolletjes en met de toorts en de slang.

Toorts en slang kun je zo nieuw kopen. Is zo goed als allemaal standaard. Daar zit het probleem niet. Als je een Binzel toorts hebt al helemaal geen punt, maar van andere merken zijn er vaak ook zat onderdelen te koop.

De draadaanvoerrollen kunnen misschien weleens lastig zijn, maar als je er een paar extra bij neemt kun je losjes 10 jaar vooruit.

Gasfles moet je kopen, niet huren, maar doe dat wel ergens via een koop-constructie. Dan "koop" je een fles, die je zo om kunt ruilen als ie leeg is. Betaal je eenmalig een bedrag (iets van 300 Euro) en verder alleen de vullingen, en geen keuringen.
Een volledig eigendomsfles moet je namelijk om de paar jaar laten keuren (quanta kosta), en ben je een paar weken kwijt om te vullen.


www.techniek.nl
 
Laatst bewerkt:
Die advertentie is alweer weg, dus ik zie niet wat het was, maar even een kleine waarschuwing. De goedkopere apparaten gebruiken soms gevulde draad. Dit is een soort omgekeerde electrode, met het lasmateriaal aan de buitenkant en het schermgas in poedervorm aan de binnenkant.
Di last dus kut. Het spettert enorm, last niet goed door en de draaddoorvoer krijg ik niet goed ingesteld. Op het werk las ik met electrode en tig, bevalt vele malen beter. (ook een klein, goedkoop electrode lasapparaatje doet het prima.)
 
Ik heb altijd met electrode gelast en dat gaat aardig (het blijft meestal wel vast zitten 8-) )
Nu had mijn baas vorig jaar een MIG apparaat gekocht en het is eigenlijk verbazingwekkend hoe gemakkelijk dat last
heb wel de ervaring dat het qua afstelling een beetje nauwkeurig moet
 
Terug
Bovenaan Onderaan