Laser demper los na montage

Schumi123

Die hard MF'er
1 jun 2007
441
0
Spanbroek
Ik heb sinds een maand een laser demper, maar nu viel een motor dealer laatst op dat deze nogal los zat. Ik dacht zelf dat dit zo hoorde.

Maar wat denken jullie ervan. Is dit bij een laser?

[NORML]uitlaat[/NORML]
 
Laatst bewerkt:
Ik had Laser op mijn ZRX, dit is dezelfde demper als voor een ZX6R. Maar je filmpje doet het niet op mijn computer, ik krijg alleen geluid.

Bij sommige Laser dempers kan de flange draaien, is dat dat gerammel?

Kun je anders het filmpje op youtube zetten oid?
 
Ik heb sinds een maand een laser demper, maar nu viel een motor dealer laatst op dat deze nogal los zat. Ik dacht zelf dat dit zo hoorde.

Maar wat denken jullie ervan. Is dit bij een laser?

[NORML]uitlaat[/NORML]

Is die beugel van Laser of is dat iets wat zelf in elkaar gefabriceerd is?
Er zit namelijk bij de standaard ophanging al een rubbertje waardoor hij een beetje flexibel wordt. Nu ga je dit effect versterken door er een arm op te zetten en dus ook nogal los komt te hangen.

Dus mijn vermoeden is dat deze demper officieel niet geschikt is voor de ZXR en dat er een beugeltje tussen gemaakt is om het zaakje pas te krijgen. De ophanging zou beter zijn als deze direct op het subframe gemonteerd zou zitten ipv een verlengstuk.

Bewegen doen ze trouwens wel allemaal, alleen dit is wat extremer.
Als er geen beweging mogelijk zou zijn, dan heeft die dunne buitenwand nogal te lijden.
Door het flexibel te maken worden ontstaan er een stuk minder krachten op de uitlaat.
 
Laatst bewerkt:
Is die beugel van Laser of is dat iets wat zelf in elkaar gefabriceerd is?
Er zit namelijk bij de standaard ophanging al een rubbertje waardoor hij een beetje flexibel wordt. Nu ga je dit effect versterken door er een arm op te zetten en dus ook nogal los komt te hangen.

Dus mijn vermoeden is dat deze demper officieel niet geschikt is voor de ZXR en dat er een beugeltje tussen gemaakt is om het zaakje pas te krijgen. De ophanging zou beter zijn als deze direct op het subframe gemonteerd zou zitten ipv een verlengstuk.

Bewegen doen ze trouwens wel allemaal, alleen dit is wat extremer.
Als er geen beweging mogelijk zou zijn, dan heeft die dunne buitenwand nogal te lijden.
Door het flexibel te maken worden ontstaan er een stuk minder krachten op de uitlaat.

het zou idd nog wel eens aan het beugeltje kunnen liggen. Het beugeltje is idd niet origineel, deze had de verkoper ook niet meer liggen. De uitlaat past verder perfect op mijn zx-6r en het is volgens mij ook normaal deze niet direct aan de voetsteunen te monteren. Het verschil met beugel of zonder beugel zou miniem moeten zijn.

Maar ik heb nogmaals gekeken de bout waar het beugeltje aan hangt kan vrij bewegen in het rubbertje waar deze in hangt. Het rubbertje waar de bout doorheen gaat wordt niet goed tussen de voetsteun geklemt.

Het viel me al eens eerder op, maar ging er eigenlijk van uit dat de fout in de uitlaat zelf zat. Bij de originele demper zat de bout op exact dezelfde manier gemonteerd, maar de originele demper is heel anders ontworpen. Deze is ontworpen op speling bij de voetsteun. De laser op speling bij de flens. De laser heeft nu dus dubbele speling.

Het rubbertje wat laser er normaal gesproken wel bij levert mis ik dus.

Hier overigens het youtube filmpje

[NORML]http://www.youtube.com/watch?v=4QJymV7GDKo[/NORML]
 
Laatst bewerkt:
De aansluiting van demper naar bocht zit los hoort dus niet .
Je ziet toch duidelijk dat de demper los zit, moet er geen pakking tussen ?
Zou de demper even loshalen en eens goed en logisch inspekteren hoe het zit en wat er loos is . Heb ook het vermoeden dat de aansluitidiameter niet geheel overeenkomt met je bocht.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb sinds een maand een laser demper, maar nu viel een motor dealer laatst op dat deze nogal los zat. Ik dacht zelf dat dit zo hoorde.

Maar wat denken jullie ervan. Is dit bij een laser?

[NORML]uitlaat[/NORML]


Dit gebeurt er nou wanneer je em verkeerd monteerd.. Dus onder spanning gaat vastzetten..

Meestal gebeurt dit door eerst de ring aan het frame vast te zetten en daarna de bouten op de uitlaat vast.

Dan staat alles lekker onder spanning en krijg je dit soort praktijken.


Als je het goed wil doen, doe je eerst de bouten vast en daarna de ring aan het frame vast.

Dan hangt alles "spanningsloos" op.

Hopelijk heb je garantie... maar vrees het ergste.
 
Terug
Bovenaan Onderaan