Laser pro d'or. Zoek de verschillen....

teddy ruxspin

Die hard MF'er
1 dec 2002
572
0
Raalte
Er zijn al verscheidene topics over de pro d'or demper te vinden maar ik heb nog een vraag weten te bedenken. Ik zelf heb een pro d'or demper op mijn fzr en dat klinkt op zich lekker. Voor mijn gevoel is hij street legal. Ik heb de inox staal versie en daarvan zijn 2 versies... De street legal en de race demper, op de verpakking en demper kan ik niet terugvinden of ik de street of race demper heb, er zit ook geen db-killer ind, want de pijp is zo open als wat. Zelf denk ik dat het te maken heeft met de collector, die als ware een tuit vormt. Iemand een idee? en waar dient die collector eigenlijk voor?

Laatst bewerkt:
ik heb ook zo een ding op de fazer, vind hem persoonlijk redelijk tam...mear hij roffelt wel aardig...

op die van mij staat "for racing purposes only", dit staat op het eind van de demper waar deze op de uitlaat bochten bevestigd word.

overigens ga ik met mijn pro d'or een db meting niet redden... :)

De mijne ook een street legal heeft een E nummer op de demper zitten, bij de aansluiting op de collector.
In de collector zit een soort voordemper, voor de rest is de pijp redelijk open en in vergelijking met de origimele pijpjes blaft hij aardig

Ik heb ook een street-legal Pro D'or onder mijn Bandit hangen. Er staat inderdaad een "E" op met een nummer.
Het verschil tussen een goedgekeurde en een open demper is heel gemakkelijk te zien als die eraf is. De demper waar je dan gewoon kan doorkijken is de Race uitvoering (waarmee je overigens zelfs niet meer op de meeste circuits mag rondrijden).
Ik heb al horen zeggen dat de flikken in Duitsland bij een controle gewoon een meetlat in de uitlaat steken om te controleren of het een "open" demper is.

Terug
Bovenaan Onderaan