Laser v.s. Superpole

jarikbiz

Rookie
14 feb 2012
1
0
zwolle
Laser v.s. Superpole



Beste forumleden,

Ik ben al enige tijd actief op het forum als lezer maar deze vergelijking heb ik nog niet duidelijk kunnen vinden. Ik ben namelijk momenteel op zoek naar een einddemper voor mijn Honda CBR 600 RR uit 2004. Ik wil met name een vet geluid hebben en daarnaast graag ook een beetje extra vermogen mocht dit mogelijk zijn. Aangezien het om redelijk grote bedragen gaat wil ik graag een goede uitlaat kopen. Het mooiste vind ik Akrapovic maar dat is mij te duur. Ik kom daarom op de volgende twee merken die in aanmerking komen, namelijk:

Laser; met name de laser oval die onder mijn buddyseat zal komen te zitten.

Superpole: aluminium demper voor onder mijn buddyseat

Daarnaast is eventueel de Arrow indy race een uitlaatje die in aanmerking komt.

Zijn er mensen die met beide of alle 3 de merken ervaring hebben? En mij wat kunnen aanraden? Is Superpole te vergelijken met laser of beduidend beter?

Alvast bedankt!!
 
Laatst bewerkt:
alleen de einddemper zal voor je vermogen niet erg veel uitmaken.
voor de looks en het geluid wel!
de nieuwe hexagon dempers van superpole hebben we laatst gekocht, en zijn erg mooi afgewerkt en geven een goed geluid.
voor meer vermogen zal je een compleet systeem moeten monteren....
mijn akra fullsystem voor de xjr scheelde 5 kilo met de originele, en (gemeten!) 8 pk....
laser heb ik ook gehad,en die ging erg snel achteruit, maar dat kan ook exemplarisch zijn geweest.....
 
Hallo,

Zoals Ronald-XJR al zei, extra vermogen krijg je alleen met een compleet systeem en een goede afstelling daarvan.
Als je alleen een slip-on einddemper neemt, heb je dit niet.
Wat voor een demper of systeem je neemt, hangt in mijn ogen ook van je type/model cbr af.
Of liever gezegd het bouwjaar. had onder de bips van mijn (oude)600rr 2003 een laser xtreme demper, die met die 2 pijpjes.
Heb nu onder de bips van m'n 2007 een arrow(carbon) uitlaat, en vind dit onder dit model mooier staan als de laser xtreme.
Ik moet zeggen dat ik de arrow zonder db-killer, op de 2007 lekkerder vind gillen als de laser op de 2003 zonder db-killer, alhoewel er zeker niks mis was met de herrie van de laser xtreme ! :9
full

full


Ik denk dat ik de carbon arrow beter bij 2007 vind passen, omdat het blok en de achterbrug zwart zijn.
Bij de 2003 past het staal beter bij de kleur van de brug, onderkuip, en 't blok.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een superpole poppy full system (dus inc spruitstuk) op mn Bandit, en moet zeggen dat ik er erg tevreden mee ben. Meer vermogen over het hele toerenbereik, en een super geluidje.
 
:N ook niet, poppy is een gekleurd rvs met een patroon erin. Superpole heeft het in verschillende kleuren (heb zelf een groene op de FZ), andere fabrikanten hebben alleen zwart. Wordt in dat geval ook wel carbonlook genoemd.
 
:N ook niet, poppy is een gekleurd rvs met een patroon erin. Superpole heeft het in verschillende kleuren (heb zelf een groene op de FZ), andere fabrikanten hebben alleen zwart. Wordt in dat geval ook wel carbonlook genoemd.

Ah oke, ik wist inderdaad niet precies wat het was. ziet er een beetje uit als carbon, relief. :+

Anyway: ik vind het een top uitlaat.

ruim 83pk op het achterwiel van een 16 jaar oude bandit 600. fabrieksopgave is 78pk dus lijkt me niet slecht *D geen dynojet oid, voor de rest issie motorisch standaard.
 
Terug
Bovenaan Onderaan